1
Vraag
2
Reacties
Niemsz

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Niet alle zenders beschikbaar in Ziggo Go app op Apple TV

Sinds enige dagen krijg ik bij bepaalde zender (bijvoorbeeld RTL4) de volgende melding in de Ziggo app op de Apple TV: Er is geen server gevonden met de opgeven hostnaam. Er is niets veranderd aan de configuratie of apparatuur. Heb de App al opnieuw geïnstalleerd. Wat is er loos?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Niemsz
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Heb het probleem opgelost: was een dns instelling in mijn router die de Ziggo-app niet verteerde. Heb de dns adres van Apple TV handmatig op 1.1.1.1 gezet.

Bekijk in context

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik weet al waar het fout gaat, jammer dat je meteen gaat roepen dat je me niet Super vind, heeft niks met mijn Ranking te maken. De Ziggo Go kan niet meer streamen met de 3e generatie van AppleTV, de XR zal ie prima op werken. Ook op een Chromecast, maar als je DNS en alles al veranderd hebt, zal niks uitmaken. De streaming naar AppleTV generatie 3 zal dan niet werken Zie de  Modellen Lijst AppleTV 

 

Schermafbeelding 2022-05-16 om 20.50.59.png

 

Meestal met installeren van de App op de Telefoon zoals iPhone moet je vaak Bluetooth en Tracking toestaan soms de Map maar die komt vaker in Android voor. Hoop dat plaatje nu duidelijker is.

Bekijk in context

15 Reacties 15
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welkt de zender via ziggo go op de mobiel of tablet wel ?

Niemsz
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Jazeker, dat werkt prima

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je de apple tv ook al 30 seconde van de stroom gehad ?

Niemsz
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Heb het geprobeerd, maar heeft niets opgeleverd helaas.

Niemsz
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Lijkt toch op een probleem met de instellingen bij Ziggo. Alleen live kijken werkt niet in de app , alle andere functies wel, zoals replay.

Niemsz
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Heb het probleem opgelost: was een dns instelling in mijn router die de Ziggo-app niet verteerde. Heb de dns adres van Apple TV handmatig op 1.1.1.1 gezet.

dkruit

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waar/hoe kan ik dns adres voor mijn apple tv aanpassen in router?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Bij Instellingen en dan Netwerk daar kan je Wifi maar ook bekabelde kiezen @dkruit 

dkruit

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb DNS server van Apple TV veranderd in 1.1.1.1 en ook nog 8.8.8.8 geprobeerd. Beiden gaven geen oplossing voor het probleem.

 

Het vreemde is dat streamen niet lukt met de zenders RTL 4, RTL 5, SBS 6 en VERONICA.

Alle andere zenders (ook ESPN 1 2 3 4) streamen wel.

 

Misschien helpt het als ik nog wat extra info geef over mijn situatie.

 

Apple TV A1427  3e generatie, iPhone Xr laatste ios, Ziggo go app updated en mijn internet loopt via Deco M4 boosters. Op Connect-box internet uitgeschakeld.

 Zijn er nog oplossingen?

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Niemsz 

In AppleTV hoef je niets te veranderen aan je DNS instelling, alleen de toestemming tot App en bluetooth en inhoud geven. Hier draait de Ziggo Go app zonder DNS instelling via de UTP Kabel. En ik kan alle zenders gewoon streamen en bekijken. Even in je Netwerk kijken wat voor IP je hebt, anders naar Systeem dan Software Update's alles even aanzetten.

dkruit

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je snelle reactie, maar jij bent Super Expert en ik redelijk bekend met internet en aanverwante zaken. Maar niet 'Super'

Even voor mijn duidelijkheid:

 

1. Mijn Ziggo go app draait op iPhone en streamt draadloos naar Apple tv. (dus geen bekabeling)

2. Waar/hoe kan ik toestemming geven tot App?

3. Waar/hoe kan ik bluetooth en inhoud geven?

4. Even kijken in je Netwerk kijken wat voor IP je hebt. En dan?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik weet al waar het fout gaat, jammer dat je meteen gaat roepen dat je me niet Super vind, heeft niks met mijn Ranking te maken. De Ziggo Go kan niet meer streamen met de 3e generatie van AppleTV, de XR zal ie prima op werken. Ook op een Chromecast, maar als je DNS en alles al veranderd hebt, zal niks uitmaken. De streaming naar AppleTV generatie 3 zal dan niet werken Zie de  Modellen Lijst AppleTV 

 

Schermafbeelding 2022-05-16 om 20.50.59.png

 

Meestal met installeren van de App op de Telefoon zoals iPhone moet je vaak Bluetooth en Tracking toestaan soms de Map maar die komt vaker in Android voor. Hoop dat plaatje nu duidelijker is.

dkruit

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thks Dave voor de input. AppleTV 3 gen is dus de oorzaak. Ik hoef niet verder te zoeken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Graag gedaan @dkruit  had graag beter nieuws willen geven en tuurlijk nu snap ik de verandering in DNS wel de 4e en 5e Generatie tellen alleen nog mee, de rest wordt niet meer ondersteunt.

Niemsz
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Gebruik eigen router met ziggo modem in bridge-mode. Maakt het wellicht anders. DNS aanpassen op Apple TV 4 is nog altijd de oplossing voor mij

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic