1
Vraag
2
Reacties
Rokebo73

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Niet alle tv-zenders op de mediabox?

Nu heb ik de mediabox aangesloten, echter zie ik niet de zenders die ik analoog wel allemaal zie.
Nu heb ik gekeken om de smartcard te activeren , maar deze hoeft niet geactiveerd te worden ?
maak gebruik van tv standaard, dus veel zenders zie ik niet (HD zenders is vanzelf spreken duidelijk !)
Hoe kan ik dit oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rokebo73
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
excuses mensen voor de late info.
ik kon dus geen zenders zien vanaf kanaal 4 (rtl4 en verder....).
kon alleen de zenders zien die op de 900+ kanalen werden weer gegeven.
had dus inmiddels al reset gedaan, vervolgens Mijn Ziggo ingekeken waar dus alles actief stond met het TV Standaard pakket (huidige benaming TV START)..
stond allemal goed vermeld en actief, contact opgenomen met klanten service via CHAT (handig hoor !!!) controle is gedaan door de medewerker maar merkte dat hij niet echt een probleem kon vinden.
vervolgens heeft hij het opnieuw aangemeld en zou dan binnen 4 uur werken.
het duurde nog geen 10 minuten , daarmee is gelukkig het probleem opgelost.
Ging om fout code e101-4..

Nogmaals mijn excuses voor de late reactie, nogal druk , net verhuist.
Fijn dat u allen mee denkt , top !

Groeten Rokebo

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23756Posts
  • 1054Oplossingen
  • 7565Likes
Om welke Media Box gaat het hier voordat ik verder doorvraag.

Op de onderkant zit meestal de sticker met de gegevens.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Vreemd, want je zou zelfs dezelfde, of meer zenders moeten zien, zelfs als het om de vrije zenders gaat. Ik heb zo het vermoeden dat het om de Humax 5500c gaat? Dit omdat je ook spreekt over het analoge signaal en deze decoder word aangeboden als je afscheid moet nemen van het analoge signaal. Klopt dat Rokebo73 ?
Rokebo73
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Willem-A wrote:
Vreemd, want je zou zelfs dezelfde, of meer zenders moeten zien, zelfs als het om de vrije zenders gaat. Ik heb zo het vermoeden dat het om de Humax 5500c gaat? Dit omdat je ook spreekt over het analoge signaal en deze decoder word aangeboden als je afscheid moet nemen van het analoge signaal. Klopt dat Rokebo73 ?

5300c/NL
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De 5300C heeft een ingebouwde Smartcard.
Het apparaat zou aanwezig moeten zijn in je Mijn Ziggo,>Producten>Televisie.
Is dat zo ?

Wat ik niet snap is dit in je probleemstelling:
echter zie ik niet de zenders die ik analoog wel allemaal zie.

Heb je de 5300C aangesloten op een TV zonder DVB-C Tuner?
Voor het oplossen van het opheffen van het analoog signaal heeft Ziggo een gratis Humax 5500C in de aanbieding voor abonnees van voor juli 2018.
Ben je daar misschien mee bezig?

Kortom: geef helderheid over wat je aan het doen bent. Waarom kreeg je een 5300C?
Die heb je zelf met een doel voor ogen besteld, lijkt me. Dat moet je dus weten.
Gr Han
youriy

Level 17
  • 3013Posts
  • 152Oplossingen
  • 713Likes
hanh wrote:
De 5300C heeft een ingebouwde Smartcard.

Hij heeft een ingebouwde kaartlezer, de smartcard moet je er zelf nog induwen.
Maar het probleem is volstrekt onduidelijk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
youriy Klopt helemaal. Er lag er hier nog 1 ongebruikt in doos; ooit ff bekeken en dacht echt.........
Nu echt opengemaakt en goed bekeken. En ja, er is een gleuf voor een Smartcard. Pffff.
In voormalig UPC gebied heb je daar niks aan, maar dat is een bekend probleem.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh

je weet het al, maar de Humax 5300c heeft dus een smartcard nodig. Maar Rokebo73 geeft niet echt veel info... Deze noemt het type en daar moeten we het dan mee doen. Maar hanh , Ziggo levert ook de 5300c in fZiggo gebied. En dus ga ik er vanuit dat Rokebo73 daar ook woont en dan moet de smartcard natuurlijk wel geactiveerd zijn. Maar als de reacties zo kort zijn, hoe komen we daar dan achter? En je noemt het probleem bij het gebruik van de Humax in fUPC gebied, maar daar word deze niet geleverd. Dat is dus geen probleem, en dat is het in fUPC gebied sowieso niet als je rekening houd met het gegeven dat de Humax alleen gebruik kan maken van de vrije zenders. Alleen de 5500c word overal geleverd, maar deze heeft geen smartcard. Overigens is er niet een model van Humax met een ingebouwde smartcard.

Maar goed, als Rokebo73 hulp wil, zal deze toch iets meer info moeten geven.....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh schreef:

"Heb je de 5300C aangesloten op een TV zonder DVB-C Tuner?
Voor het oplossen van het opheffen van het analoog signaal heeft Ziggo een gratis Humax 5500C in de aanbieding voor abonnees van voor juli 2018.
Ben je daar misschien mee bezig?

Kortom: geef helderheid over wat je aan het doen bent. Waarom kreeg je een 5300C?
Die heb je zelf met een doel voor ogen besteld, lijkt me. Dat moet je dus weten".

De eerste vraag ontgaat me totaal. Het doet er toch helemaal niet toe of die Tv een DVB-C tuner heeft of niet... Tenzij men natuurlijk de zenders op de Tv zelf zoekt en niet via de Humax. En dat komt voor. Wellicht doelde je daarop, maar dat dan aangeven is wat handiger.

De 5500c word inderdaad uitgegeven als het analoge signaal vervalt, maar men kan kiezen voor de 5300c en kennelijk heeft men dat ook gedaan.

Of Rokebo73 nu werkt met de 5500c betwijfel ik, want deze noemt de 5300c als reactie op mijn vraag of er een 5500c is geleverd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Willem-A
De eerste vraag ontgaat me totaal.

Is gesteld op grond van de volgende toelichting. Die staat ook in mijn reaktie.
Ik schreef:
Wat ik niet snap is dit in je probleemstelling:

TS schreef:
echter zie ik niet de zenders die ik analoog wel allemaal zie.

Dit bracht me op het idee dat het wel eens over een op stapel staande 'omschakeling' van analoog naar digitaal zou kunnen gaan. En dat er een 5300 werd besteld om dit op te lossen ipv gebruik te maken van een gratis 5500. (Die 5500 wordt bepaald niet duidelijk gecommuniceerd op de Ziggo Site).
Het kan zijn dat de 5300 bewust werd gehuurd voor iets anders. Daar vraag ik iets later ook naar.

Speculeren heeft verder geen zin. TS moet uitsluitsel geven.
Het is allemaal nog zeer onduidelijk. Al mijn vragen zijn er om de helderheid te krijgen, die er nu nog niet is.
Rokebo73
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
excuses mensen voor de late info.
ik kon dus geen zenders zien vanaf kanaal 4 (rtl4 en verder....).
kon alleen de zenders zien die op de 900+ kanalen werden weer gegeven.
had dus inmiddels al reset gedaan, vervolgens Mijn Ziggo ingekeken waar dus alles actief stond met het TV Standaard pakket (huidige benaming TV START)..
stond allemal goed vermeld en actief, contact opgenomen met klanten service via CHAT (handig hoor !!!) controle is gedaan door de medewerker maar merkte dat hij niet echt een probleem kon vinden.
vervolgens heeft hij het opnieuw aangemeld en zou dan binnen 4 uur werken.
het duurde nog geen 10 minuten , daarmee is gelukkig het probleem opgelost.
Ging om fout code e101-4..

Nogmaals mijn excuses voor de late reactie, nogal druk , net verhuist.
Fijn dat u allen mee denkt , top !

Groeten Rokebo
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mooi zo.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kijk, dat zijn berichten Rokebo73

Het was dus een niet werkende smartcard... Mooi dat het is opgelost. Veel kijkplezier en dank voor de respons.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Rokebo73. Fijn dat alles is opgelost en bedankt voor het delen van de oplossing hier 🙂

Fijn weekend!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic