1
Vraag
2
Reacties
Ronaldvanr

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Niet all tv zenders via mediabox

Zenders op kanaal 18 tot 22 zijn niet te zien met de mediabox. Soms deels te zien met strepen en blokken, maar meestal met error code E48-32.

Deze zenders zijn wel op tv met CI kaart te zien. Alleen de Ziggo converter om analoge tv’s te blijven gebruiken laat deze zenders niet zien, zelfs niet als de box direct op het ingangssignaal bij de hoofdschakelaar staat.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

OK, duidelijk. 

Ik zou beginnen bij: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e48-e52-melding-oplossen#/

Code 48-32 betekent dat er iets mis is met het signaal dat de digitale ontvanger krijgt. Ik zou  ook het topic https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/blokken-of-strepen-in-beeld-oorzaken-en-oplossingen... eens doorlezen.

Heel vaak worden dit soort storingen veroorzaakt wanneer er bijvoorbeeld een 4G-zendmast in gebruik is genomen. Wanneer dat aan de hand is kun je eigenlijk alleen de problemen oplossen door een nieuwe coaxkabel met nieuwe connectoren te gebruiken die beter afgeschermd zijn tegen straling van buitenaf.

Bekijk in context

12 Reacties 12
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik zou een andere coaxkabel proberen. Of in ieder geval controleren of connectoren goed vast zitten.

Wat is een “Ziggo converter om analoge tv’s te blijven gebruiken”? 

Ronaldvanr
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
iMark wrote:

Wat is een “Ziggo converter om analoge tv’s te blijven gebruiken”? 

Dit is de unit die ik heb aangeschaft toen Ziggo stopte met doorgeven van analoog signaal. Ook wel aangeduid als ‘Ziggo Digitale Ontvanger’ en is nodig om tv te blijven kijken op analoge tv’s.

Ander coax is niet mogelijk. Ik heb de coax gebruikt die huis binnenkomt en daarmee kan de Ziggo Digitale Ontvanger deze kanalen niet ontvangen!

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

OK, duidelijk. 

Ik zou beginnen bij: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e48-e52-melding-oplossen#/

Code 48-32 betekent dat er iets mis is met het signaal dat de digitale ontvanger krijgt. Ik zou  ook het topic https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/blokken-of-strepen-in-beeld-oorzaken-en-oplossingen... eens doorlezen.

Heel vaak worden dit soort storingen veroorzaakt wanneer er bijvoorbeeld een 4G-zendmast in gebruik is genomen. Wanneer dat aan de hand is kun je eigenlijk alleen de problemen oplossen door een nieuwe coaxkabel met nieuwe connectoren te gebruiken die beter afgeschermd zijn tegen straling van buitenaf.

Ronaldvanr
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, hoe kan ik de kabel vervangen die het huis binnenkomt? Als ik de converter rechtstreeks aansluit op de kabel die het huis binnenkomt, zijn deze zenders al niet te zien.

Het signaal dat mijn huis binnenkomt is dus niet sterk genoeg. Hoe kan dat worden opgelost?

Ronaldvanr
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bovenstaande artikelen heb ik doorgelezen en de test uitgevoerd, zonder positief resultaat.

Omdat ik telefonisch niet geholpen kan worden (leverbinding is al 3 keer halverwege mijn gesprek met helpdesk verbroken), probeer ik het op deze manier.

Een echte oplossing is er niet, omdat ik de kabels van Ziggo naar mijn huis niet zelf ga vervangen en ook het signaal kan ik niet versterken.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Als er een probleem is met het signaal dan zul je afspraak moeten maken om een monteur naar de situatie te laten kijken.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe de huisinstallatie precies in elkaar zit. Heb je een AOP (abonneeovernamepunt) in de meterkast? Heb je een antenneversterker? Hoeveel wandcontactdozen heb je in huis?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Ronaldvanr je hebt dan een Humax 5500c als je deze via Ziggo hebt, of een 5550c, die overigens identiek is. En in principe is een Humax snel tevreden met een niet al te hoog signaal. Dus als je deze rechtstreeks aansluit op het AOP (aansluiting Ziggo) zou het zeker goed moeten gaan. Maar dan dient de kabel tussen AOP en Humax wel zeer goed te zijn. 

Ronaldvanr
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo team,

bedankt voor alle adviezen. Ik heb de aansluiting bij het AOP vervangen en nu kan ik wel de 4 ontbrekende zenders via de Humax Ziggo Digitale Ontvanger zien.

Blijkbaar zijn deze 4 zenders een goede indicator voor een perfecte kabelverbinding.

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Klasse @Ronaldvanr 

veel kijkplezier gewenst. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Ronaldvanr nog een vraagje: Je hebt niet het AOP zelf vervangen toch? Die valt nl. onder Ziggo.

Ronaldvanr
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik woon in oude boerderij, waar de kabel (coax) de woning binnenkomt. Tussen deze coax en de ziggo modem ligt 15 meter nieuwe coax, die ik zelf heb aangelegd. Aansluiting was losgeschoten en heb ik opnieuw gemaakt.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Ronaldvanr 

duidelijk. Het AOP valt nl. onder Ziggo, maar dat is je wellicht duidelijk en nu niet van toepassing.
 

Nogmaals weer veel kijkplezier. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic