Sinds gisteren slaat mijn Mediabox Next om de 15-30 minuten af. Het scherm wordt wit en ik krijg een storingsmelding. Zie bijlage. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gisteren is mijn televisie opgehaald door Philips. Daar wordt hij gerepareerd. Het probleem zit dus niet bij Ziggo. Waarschijnlijk ben ik op het verkeerde been gezet, omdat ik mijn Ziggo afstandsbediening gekoppeld heb aan de televisie.
Iedereen veel dank voor het meedenken. Fijn platform is dit.
Ik verwacht mijn toestel binnen twee weken weer werkend terug te hebben.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Gompie1304 Is dit de enige melding die je krijgt geen CS en een code, want dit lijkt wel dat de HDMI Cec niet functioneert met de TV als de Box wordt afgesloten. Als dit elke 15-30 minuten gebeurt klopt er iets niet dan staat er iets niet in orde.
Heb je al nieuwe HDMI kabel geprobeerd.
Wat je kan doen is op de Home knop drukken dan naar tandwiel op recht kies dan tabblad Systeem en onderaan Fabrieksinstellingen. Nu gaat je media box terug naar de fabrieks herstel en hopelijk werkt het dan beter.
Even paar routine vraagjes - Waar komt modem en de aansluiting van Ziggo binnen, kan je hier een screenshot voor geven.
Welk modem gebruik je en kan je de up en down streamwaardes laten zien
Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem?
Zet voor de zekerheid volgende even in je profiel:
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.
Hoi,
Dank voor je snelle reactie. Ik heb mijn gegevens inmiddels aangevuld. Ik zal je adviezen een voor een opvolgen, te beginnen met het resetten van de mediabox. Misschien is dat genoeg. Zo niet, dan zal ik de gegevens van het modem etc. posten.
@Gompie1304 dat is goed, modem hoeft allee maar 30 seconde van de stroom niet gereset. ik zie het bericht straks wel tegemoet.
Hoi, Ik heb eerst de mediabox terug gezet naar fabrieksinstellingen, helaas zonder resultaat. Vervolgens het modem 30 minuten van de stroom gehad In de bijlage een foto van hoe modem en tv signaal bij mij in de woonkamer binnenkomen. Hierbij mij downstream- en upstreamgegevens:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 682000000 | 3 | 37 | 256qam | 11 |
2 | 610000000 | 3 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | 3 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 3 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 3 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 3 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 3 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 3 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 3 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 3 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 602000000 | 3 | 38 | 256qam | 1 |
12 | 690000000 | 3 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 3 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 3 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 2 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 2 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 2 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 2 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 2 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 2 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 2 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 2 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 2 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 3 | 37 | 256qam | 24 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 37.636 | 26988415 | 6 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 24116137 | 0 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 24109495 | 3 |
4 | Goed (Locked) | 37.636 | 24102843 | 4 |
5 | Goed (Locked) | 37.636 | 24112215 | 4 |
6 | Goed (Locked) | 37.636 | 24114361 | 6 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 24112577 | 5 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 24114784 | 5 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 24104368 | 5 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 24115144 | 0 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 24105413 | 20 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 24104555 | 0 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 24115983 | 6 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 24117861 | 4 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 24118370 | 5 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 24105375 | 5 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 24118682 | 0 |
18 | Goed (Locked) | 38.605 | 24114423 | 4 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 24120138 | 0 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 24120665 | 4 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 24107186 | 0 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 24123056 | 6 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 24123531 | 4 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 24125084 | 0 |
1 | 37100000 | 46 | 5.120 | 64qam | 4 |
2 | 23300000 | 46 | 2.560 | 64qam | 6 |
3 | 30200000 | 46 | 2.560 | 64qam | 5 |
4 | 57800000 | 48 | 5.120 | 64qam | 1 |
5 | 44000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 3 |
6 | 50900000 | 47 | 5.120 | 64qam | 2 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Op de foto zie ik een splitter met een wit kapje er op, zou je het witte kapje zoals het filmpje zegt er eens af kunnen halen.
Ik ga even een moderator raadplegen voor verdere informatie want de AOP (Abonne Overname Punt ) vind ik verre van goed, deze is al erg gedateerd.
Als je het volgende in profiel zet dan kan een Ziggo Moderator topic oppakken.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.
Ik heb dat witte kapje verwijderd. Ging erg moeilijk en heb het kapot moeten maken.
Mijn gegevens had ik al aangevuld.
Hopelijk komen we wat verder nu.
Ik heb dit scherm nog nooit gezien. probeer eerst een uit te vogelen of dit uit de next of uit de tv komt.
Aan de kleuren en lettertype en wijze van meldingen kun je dat vaak herkennen .
Bij deze melding, wat is dan de kleur van het led op de next.
Regeert de next op de ab? Wat gebeurt er bij in of uitschakelen?
Ik vermoed meer dat je tv ergens van over de z**k gaat.
Witte kapje is niet erg gaat meer dat de splitter contact maakt in de AOP.
@Steefb stelt ook wel goede vraag 😊
Ik ben er steeds vanuit gegaan dat het de Next is, die de storing veroorzaakt, omdat ik de Next bij de storing uit- en weer aanzet en ik dan weer prima beeld heb. Ik heb wel sinds twee maanden een nieuwe televisie, een 55OLED935, maar nooit eerder deze storing gehad. Ondertussen hou ik de lampjes van de Next in de gaten als ik weer uitval heb. Dank tot zover.
Mogelijk vergis ik me, maar het AOP is volgens mij een btv 1, dus volledig hedendaags. Een foto van dichtbij zou hier uitsluitsel over moeten geven. Minder optimaal is de splitter (ESX-02) met open uitgang, die wordt gebruikt als F/F-verloopstekker.
Het storingsbeeld lijkt overigens van Google afkomstig, gelet op de styling.
Ik heb na de volgende uitval de mediabox gecontroleerd. Er brandt dan geen enkel lampje, ook de aan/uit brandt niet. Twee maal drukken op de aan/uit van de remote geeft weer normaal beeld voor een tijdje.
Dan lijkt het er op dat de next uitvalt en de tv dan deze melding geeft.
Wat zie je op de tv als je de next uitzet door de stroomstekker er uit te trekken?
De next al eens terug naar fabrieksinstelling gezet? (opnames en meeste instellingen blijven behouden).
Wordt de next of zijn transformator erg warm?
Ik ben gisteren voor een paar dagen vertrokken naar elders. Ik pik het topic weer op als ik thuis ben.
Goedemorgen @Gompie1304, ben je inmiddels weer thuis? Hoe gaat het met de Next?
Hoi Eric, ja weer thuis en op dit moment wachtend op een redactie van Philips. Ik heb van de fout een logbestand gemaakt en dat wordt door Phulips geanalyseerd. Ik wilde toch eerst uitsluiten dat het euvel aan de tv ligt. Wordt dus vervolgd…
Dank voor de update @Gompie1304! We zijn benieuwd, houd je ons op de hoogte?
Gisteren is mijn televisie opgehaald door Philips. Daar wordt hij gerepareerd. Het probleem zit dus niet bij Ziggo. Waarschijnlijk ben ik op het verkeerde been gezet, omdat ik mijn Ziggo afstandsbediening gekoppeld heb aan de televisie.
Iedereen veel dank voor het meedenken. Fijn platform is dit.
Ik verwacht mijn toestel binnen twee weken weer werkend terug te hebben.
Hoi @Gompie1304
Fijn dat er duidelijkheid is en dat je televisie gerepareerd wordt. En je bent altijd welkom bij een nieuw raadsel hier 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.