Vraag
Reacties
Oplossing
Gompie1304
Level 4

Nextbox slaat af met storingsmelding

Sinds gisteren slaat mijn Mediabox Next om de 15-30 minuten af. Het scherm wordt wit en ik krijg een storingsmelding. Zie bijlage. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Gisteren is mijn televisie opgehaald door Philips.  Daar wordt hij gerepareerd. Het probleem zit dus niet bij Ziggo. Waarschijnlijk ben ik op het verkeerde been gezet,  omdat ik mijn Ziggo afstandsbediening gekoppeld heb aan de televisie. 

Iedereen veel dank voor het meedenken. Fijn platform is dit. 

Ik verwacht mijn toestel binnen twee weken weer werkend terug te hebben. 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
18 Reacties 18
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Gompie1304  Is dit de enige melding die je krijgt geen CS en een code, want dit lijkt wel dat de HDMI Cec niet functioneert met de TV als de Box wordt afgesloten. Als dit elke 15-30 minuten gebeurt klopt er iets niet dan staat er iets niet in orde.

 

Heb je al nieuwe HDMI kabel geprobeerd.

 

Wat je kan doen is op de Home knop drukken dan naar tandwiel op recht  kies dan tabblad Systeem en onderaan Fabrieksinstellingen. Nu gaat je media box terug naar de fabrieks herstel en hopelijk werkt het dan beter.

 

Even paar routine vraagjes - Waar komt modem en de aansluiting van Ziggo binnen, kan je hier een screenshot voor geven.

Welk modem gebruik je en kan je de up en down streamwaardes laten zien 

Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem? 

 

Zet voor de zekerheid volgende even in je profiel:

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Hoi,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb mijn gegevens inmiddels aangevuld. Ik zal je adviezen een voor een opvolgen, te beginnen met het resetten van de mediabox. Misschien is dat genoeg. Zo niet, dan zal ik de gegevens van het modem etc. posten.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Gompie1304  dat is goed, modem hoeft allee maar 30 seconde van de stroom niet gereset. ik zie het bericht straks wel tegemoet.

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Hoi, Ik heb eerst de mediabox terug gezet naar fabrieksinstellingen, helaas zonder resultaat. Vervolgens het modem 30 minuten van de stroom gehad In de bijlage een foto van hoe modem en tv signaal bij mij in de woonkamer binnenkomen. Hierbij mij downstream- en upstreamgegevens:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1682000000337256qam11
2610000000338256qam2
3618000000338256qam3
4626000000337256qam4
5634000000337256qam5
6642000000337256qam6
7650000000338256qam7
8658000000338256qam8
9666000000338256qam9
10674000000337256qam10
11602000000338256qam1
12690000000337256qam12
13698000000338256qam13
14706000000338256qam14
15714000000237256qam15
16722000000237256qam16
17730000000237256qam17
18738000000238256qam18
19746000000237256qam19
20754000000237256qam20
21762000000237256qam21
22770000000237256qam22
23778000000237256qam23
24786000000337256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.636269884156
2Goed (Locked)38.605241161370
3Goed (Locked)38.605241094953
4Goed (Locked)37.636241028434
5Goed (Locked)37.636241122154
6Goed (Locked)37.636241143616
7Goed (Locked)38.605241125775
8Goed (Locked)38.605241147845
9Goed (Locked)38.605241043685
10Goed (Locked)37.636241151440
11Goed (Locked)38.6052410541320
12Goed (Locked)37.356241045550
13Goed (Locked)38.605241159836
14Goed (Locked)38.605241178614
15Goed (Locked)37.356241183705
16Goed (Locked)37.636241053755
17Goed (Locked)37.636241186820
18Goed (Locked)38.605241144234
19Goed (Locked)37.636241201380
20Goed (Locked)37.636241206654
21Goed (Locked)37.636241071860
22Goed (Locked)37.356241230566
23Goed (Locked)37.356241235314
24Goed (Locked)37.636241250840

 

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
137100000465.12064qam4
223300000462.56064qam6
330200000462.56064qam5
457800000485.12064qam1
544000000475.12064qam3
650900000475.12064qam2

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00000
52.00000
62.00000
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Op de foto zie ik een splitter met een wit kapje er op, zou je het witte kapje zoals het filmpje zegt er eens af kunnen halen.

 

Ik ga even een moderator raadplegen voor verdere informatie want de AOP (Abonne Overname Punt ) vind ik verre van goed, deze is al erg gedateerd.

 

Als je het volgende in profiel zet dan kan een Ziggo Moderator topic oppakken.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

 

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Ik heb dat witte kapje verwijderd. Ging erg moeilijk en heb het kapot moeten maken. 

Mijn gegevens had ik al aangevuld.

Hopelijk komen we wat verder nu.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Ik heb dit scherm nog nooit gezien. probeer eerst een uit te vogelen of dit uit de next of uit de tv komt.

Aan de kleuren en lettertype en wijze van meldingen kun je dat vaak herkennen .

 

Bij deze melding, wat is dan de kleur van het led op de next.

Regeert de next op de ab? Wat gebeurt er bij in of uitschakelen?

Ik vermoed meer dat je tv ergens van over de z**k gaat.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Witte kapje is niet erg gaat meer dat de splitter contact maakt in de AOP.

 

@Steefb  stelt ook wel goede vraag 😊

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Ik ben er steeds vanuit gegaan dat het de Next is, die de storing veroorzaakt, omdat ik de Next bij de storing uit- en weer aanzet en ik dan weer prima beeld heb. Ik heb wel sinds twee maanden een nieuwe televisie, een 55OLED935, maar nooit eerder deze storing gehad. Ondertussen hou ik de lampjes van de Next in de gaten als ik weer uitval heb. Dank tot zover.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk vergis ik me, maar het AOP is volgens mij een btv 1, dus volledig hedendaags. Een foto van dichtbij zou hier uitsluitsel over moeten geven. Minder optimaal is de splitter (ESX-02) met open uitgang, die wordt gebruikt als F/F-verloopstekker.

 

Het storingsbeeld lijkt overigens van Google afkomstig, gelet op de styling.

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Ik heb na de volgende uitval de mediabox gecontroleerd. Er brandt dan geen enkel lampje, ook de aan/uit brandt niet. Twee maal drukken op de aan/uit van de remote geeft weer normaal beeld voor een tijdje.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Dan lijkt het er op dat de next uitvalt en de tv dan deze melding geeft.

 

Wat zie je op de tv als je de next uitzet door de stroomstekker er uit te trekken?

 

De next al eens terug naar fabrieksinstelling gezet? (opnames en meeste instellingen blijven behouden).

Wordt de next of zijn transformator erg warm?

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Ik ben gisteren voor een paar dagen vertrokken naar elders. Ik pik het topic weer op als ik thuis ben. 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Gompie1304, ben je inmiddels weer thuis? Hoe gaat het met de Next? 

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Hoi Eric,  ja weer thuis en op dit moment wachtend op een redactie van Philips. Ik heb van de fout een logbestand gemaakt en dat wordt door Phulips geanalyseerd. Ik wilde toch eerst uitsluiten dat het euvel aan de tv ligt. Wordt dus vervolgd… 

0 Kudos
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dank voor de update @Gompie1304! We zijn benieuwd, houd je ons op de hoogte? 

0 Kudos
Gompie1304
Level 4
Topicstarter

Gisteren is mijn televisie opgehaald door Philips.  Daar wordt hij gerepareerd. Het probleem zit dus niet bij Ziggo. Waarschijnlijk ben ik op het verkeerde been gezet,  omdat ik mijn Ziggo afstandsbediening gekoppeld heb aan de televisie. 

Iedereen veel dank voor het meedenken. Fijn platform is dit. 

Ik verwacht mijn toestel binnen twee weken weer werkend terug te hebben. 

0 Kudos
Ga naar reactie
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Gompie1304

Fijn dat er duidelijkheid is en dat je televisie gerepareerd wordt. En je bent altijd welkom bij een nieuw raadsel hier 😉

0 Kudos