Wat is qua verbruik en 4K beeld beter. Nextbox mini HD of Ziggo CI+ module.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Kartal72 schreef:@RoWi. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar CI module. Ik woon in voormalig UPC gebied. Dit betekent dat ik geen on demand heb op mijn module ( vreemd dat Ziggo hier nog steeds niks aan doet). Maar volgens mij kan ik mijn on demand functie wel via Ziggo GO krijgen.
Voor Replay en het Movies en Series (X(L)) aanbod heeft de Next Mini wel meerwaarde, echter met een TV Start abonnement slechts 2 dagen terugkijken 🤔🤐 , gebruik een Google TV een AppleTV of Firestick, en je kan en mag wel 7 dagen terugkijken, naast casten uiteraard, dan heb je wel extra hardware nodig.
Wat de apps betreft heeft de Mini in mijn ogen enkel nut voor de klanten die geen smart TV hebben. Dan hebben de eerder genoemde stream apparaten meer nut.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik verwacht met beeld dat het geen verschil hoeft te hebben tussen die twee.
Inzake stroomverbruik is een ci module denk ik zonder stroomverbruik.
bij tv start next mini kun je ook tot 2 dagen replay-tv
Wellicht ook een voordeel van de Next mini, is dat er een aantal apps op staan, zoals Netflix, Prime Video, Videoland, Viaplay etc
Ik ga morgen eens bellen om mijn CI+ om te laten wisselen voor een Next mini
Ik zou om meerdere redenen een CI module de voorkeur geven. Hoewel via de CI module ontvangen we Love Nature niet in UHD via de Mini wel want die is IP TV gebaseerd.
Met een CI Module bepaald de TV het eind beeld. Met de Mini bemoeit deze zich er ook mee, dat kan verschil maken, door de firmware en hardware.
Welke beter is valt lastig te zeggen als je de Mini niet kent.
@RoWi. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar CI module. Ik woon in voormalig UPC gebied. Dit betekent dat ik geen on demand heb op mijn module ( vreemd dat Ziggo hier nog steeds niks aan doet). Maar volgens mij kan ik mijn on demand functie wel via Ziggo GO krijgen.
@Kartal72 schreef:@RoWi. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar CI module. Ik woon in voormalig UPC gebied. Dit betekent dat ik geen on demand heb op mijn module ( vreemd dat Ziggo hier nog steeds niks aan doet). Maar volgens mij kan ik mijn on demand functie wel via Ziggo GO krijgen.
Voor Replay en het Movies en Series (X(L)) aanbod heeft de Next Mini wel meerwaarde, echter met een TV Start abonnement slechts 2 dagen terugkijken 🤔🤐 , gebruik een Google TV een AppleTV of Firestick, en je kan en mag wel 7 dagen terugkijken, naast casten uiteraard, dan heb je wel extra hardware nodig.
Wat de apps betreft heeft de Mini in mijn ogen enkel nut voor de klanten die geen smart TV hebben. Dan hebben de eerder genoemde stream apparaten meer nut.
@RoWi. Het klopt toch dat ik in voormalig UPC gebied met ci module alleen movies en series XL/ on demand via Ziggo GO kan krijgen?
@Kartal72 schreef:@RoWi. Het klopt toch dat ik in voormalig UPC gebied met ci module alleen movies en series XL/ on demand via Ziggo GO kan krijgen?
Klopt, voor Ziggo GO de apps en website heeft het gebied niets mee te maken, het gebied bepaald welke codering wordt gebruikt dus heb je een IR Deto of Nagravision smartcard nodig, en een CI+ Module die deze kan uitlezen. En het bepaald of je wel van I-TV ( On demand) gebruik kan en mag maken via een CI module.
In fUPC gebied ben je veroordeeld tot een Mediabox of extra eigen media oplossingen voor toegang tot Ziggo GO, wil je het maximale uit je TV abonnement halen. Met TV Start in fZiggo gebied ook maar dan enkel voor het terugkijken.
Ziggo gaat toch alles gelijk trekken? Ik ga er vanuit dat straks interactief met ci plus module overal kan
@wewanl schreef:Ziggo gaat toch alles gelijk trekken? Ik ga er vanuit dat straks interactief met ci plus module overal kan
Gelijk trekken hoe? Ik verwacht eerder het tegengestelde. Gebaseerd op andere topics lijkt er nu al nauwelijks reden te zijn voor dat verschil.
Raar dat niemand van Ziggo mij kan vertellen waarom voormalig UPC gebied geen on demand mogelijk is met ci module.
@Kartal72 schreef:Raar dat niemand van Ziggo mij kan vertellen waarom voormalig UPC gebied geen on demand mogelijk is met ci module.
Het zal een marketing strategie zijn geweest van UPC en die erfenis heeft het huidige VodafoneZiggo overgenomen.
@RoWi. Ik zou het eerder rechtsongelijkheid willen noemen. Leg dat maar eens uit aan je klanten. Je bent één VodafoneZiggo maar een deel van Nederland heeft geen on demand functie op de ci module🙄
Tja er zit nog wel meer ongelijk. Oude FZiggo klanten mogen nog 5 actieve kaarten hebben nieuwe slechts 3.
Ik woon in fZiggo en heb een CI+ module. Dat werkt prima en alles beter dan een Ziggo box.
Misschien is die Mini beter, maar verwacht dat niet.
@RoWi. schreef:Het zal een marketing strategie zijn geweest van UPC en die erfenis heeft het huidige VodafoneZiggo overgenomen.
Financieel gestuurd : samenvoegen vermindert vaak de totale kosten en als dan alles niet gelijk getrokken wordt, dan bespaar je nog veel meer.
@Pasi heb jij effe geluk, dat jij in oud Ziggo gebied woont😀
@Pasi schreef:
@Kartal72 schreef:@Pasi heb jij effe geluk, dat jij in oud Ziggo gebied woont😀
Inderdaad.
Maar ik heb altijd een Humax gehad en dus sinds kort een CI+module. Met beide zijn niet alle Ziggo opties te gebruiken, maar die gebruik/mis ik toch niet.
En daar zit het dus in. Wie bepaalde opties niet gebruikt zal dat niet missen. Wij keken via Ziggo en nu bij KPN regelmatig terug in dat opzicht bevalt KPN mij beter alle TV klanten mogen 7 dagen terugkijken. Die 2 dagen via een mediabox dat zal mij tegenhouden om terug te keren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.