Mijn Nextbox deed het goed, maar sinds een paar weken blijft hij bij Replay en opgenomen programma's steeds hangen. Zo ging ik vandaag Nederland in Beweging doen, maar dat was meer stilstaan, want in dat kwartiertje ging het wel vijftien keer mis: eerst 'Momentje' en dan 'fout CS2505', waaronder ik kan kiezen voor 'diagnose'. Maar als ik die doe is alles goed: netwerkkabel, signaalkwaliteit en internetsnelheid (hoog). Soms verschijnt er ook een ander venstertje met 'Momentje' plus de mededeling 'stop met streamen op 1 van je andere apparaten'. Maar ik kijk dan alleen maar tv.
Ik heb al op de Community gezocht, maar nog geen oplossing gevonden. Wie weet raad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
"Vraag: waar vind ik de Netwerk Historie?"
Naast de downstream en upstream waarden, volg de stappen: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Als eerste verwijder het witte kapje op de splitter eens, dat kan allerlei problemen veroorzaken.
Dan de niet afgeschermde witte coax stekker, die kan allerlei signalen 4G 5G Digitenne enz. op je coax verbindingen zetten met allerlei storingen tot gevolg.
Vervang die door een afgeschermde stekker, mochten er meer zijn in je huis, vervang die ook.
Hallo Bert (en Marije),
Sorry dat mijn reactie even duurde, ik had opeens veel werk en hiervoor dus even geen tijd.
Net is er een monteur geweest en die stelde vast dat het kwam door de radiokabel die nog in de splitter zat. Aangezien de fm-radiodoorgifte heel binnenkort stopt, heeft hij die eraf gehaald en er een nieuwe splitter op gezet. Tot nu toe geen centje pijn meer.
Dus je had helemaal gelijk waar het probleem zat!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe heeft de Next verbinding met het modem?
Via wifi of via een netwerkkabel?
Sorry, dat had ik natuurlijk ook even moeten vermelden: via de door Ziggo geleverde kabel.
Dus de next is met een netwerkkabel direct verbonden aan het modem?
Zo ja.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Hoi @Tissa, welkom hier op de Community!
Wat ontzettend irritant dat je nu bij opgenomen programma's of tijdens Replay TV steeds haperingen ervaart. Ik kan mij voorstellen dat dit niet echt genieten is en het lijkt mij goed om dit verder onder de loep te nemen.
@Bert trapt dat al lekker af met een aantal vragen om het probleem te analyseren. Had je zijn laatste bericht ook gezien en heb je daar een terugkoppeling op?
Dan assisteren wij je hier snel verder!
Hallo Bert,
Hallo Bert,
Hierboven alvast een foto van waar Ziggo mijn huis binnenkomt.
Vraag: waar vind ik de Netwerk Historie? Ik ben niet thuis op dit gebied.
En de rest vergt nog even tijd.
Marije, ik heb je bericht gelezen, maar eerst het bovenstaande doen.
"Vraag: waar vind ik de Netwerk Historie?"
Naast de downstream en upstream waarden, volg de stappen: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Als eerste verwijder het witte kapje op de splitter eens, dat kan allerlei problemen veroorzaken.
Dan de niet afgeschermde witte coax stekker, die kan allerlei signalen 4G 5G Digitenne enz. op je coax verbindingen zetten met allerlei storingen tot gevolg.
Vervang die door een afgeschermde stekker, mochten er meer zijn in je huis, vervang die ook.
Hallo Bert (en Marije),
Sorry dat mijn reactie even duurde, ik had opeens veel werk en hiervoor dus even geen tijd.
Net is er een monteur geweest en die stelde vast dat het kwam door de radiokabel die nog in de splitter zat. Aangezien de fm-radiodoorgifte heel binnenkort stopt, heeft hij die eraf gehaald en er een nieuwe splitter op gezet. Tot nu toe geen centje pijn meer.
Dus je had helemaal gelijk waar het probleem zat!
TOP, veel kijkplezier gewenst met de next.🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.