Vraag
Reacties
Oplossing
pjvlas
Level 1

Al bijna 2 jaar denk ik probeer ik een 2e Next box te krijgen. Eerst kon dat niet wegens leveringsproblemen, nu niet wegens de policies. Mijn oude Mediabox werkt nog prima als recorder en decoder, maar ik zou hem liever vervangen door een Next waarbij ik mijn opnames in de Cloud opsla. Ook de andere functies zou ik graag op een 2e plaats beschikbaar hebben (zoals on demand en terugkijken). Waarom kan dit niet? Ik hoor daar geen goede reden voor en het maakt het leven een stuk onaangenamer. Het kan toch niet zo zijn dat ik zo gedwongen wordt een smart-tv aan te schaffen om daar Ziggo-Go op te gebruiken?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Level 20

@pjvlas  schreef:

Waarom kan dit niet? Ik hoor daar geen goede reden voor en het maakt het leven een stuk onaangenamer. Het kan toch niet zo zijn dat ik zo gedwongen wordt een smart-tv aan te schaffen om daar Ziggo-Go op te gebruiken?


Dat is nog steeds bedrijfsbeleid een andere reden is er niet. Een smart TV kopen hoeft niet, de nieuwste versie Chromecast met Android/GoogleTV of een andere op AndroidTV gebaseerde mediaspeler, de Amazon Firestick of AppleTV zijn ook opties.

Bij mijn abonnement hoort de Humax 5300C, vanwege de terugkijk opties de Firestick aangeschaft.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

@pjvlas  schreef:

Waarom kan dit niet? Ik hoor daar geen goede reden voor en het maakt het leven een stuk onaangenamer. Het kan toch niet zo zijn dat ik zo gedwongen wordt een smart-tv aan te schaffen om daar Ziggo-Go op te gebruiken?


Dat is nog steeds bedrijfsbeleid een andere reden is er niet. Een smart TV kopen hoeft niet, de nieuwste versie Chromecast met Android/GoogleTV of een andere op AndroidTV gebaseerde mediaspeler, de Amazon Firestick of AppleTV zijn ook opties.

Bij mijn abonnement hoort de Humax 5300C, vanwege de terugkijk opties de Firestick aangeschaft.

0 Kudos
Ga naar reactie
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

jammer dat een tweede next nog steeds niet kan 

ik zit ook al 2 jaar op te wachten 

0 Kudos
pjvlas
Level 1
Topicstarter

Misschien is een smart-tv niet nodig, maar ook deze oplossing dwingt me tot de aanschaf van spullen die ik anders niet zou hoeven kopen

RoWi.
Level 20

@pjvlas  schreef:

Misschien is een smart-tv niet nodig, maar ook deze oplossing dwingt me tot de aanschaf van spullen die ik anders niet zou hoeven kopen


Dat klopt, dat moeten klanten met TV Start nu al. We mogen al blij zijn dat we nu bij TV Compleet weer een Next krijgen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dat je voor meer opties zoals cloud opnamen een hoger pakket moet minimaal tv compleet is natuurlijk  logische 

tv start is maar een basis abonnement 

wel hadden ze net zoals als kun de optie kunnen toevoegen om cloud opnemen voor 5 euro extra toe te voegen maar helaas 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Hoezo is dat logisch? Dat is enkel logisch voor wie dit van Ziggo gewend is. Daarmee doel ik op het tot 7 dagen terugkijken dat is voor TV start klanten via een Mediabox XL nu 2 dagen. Het opnemen als optie lijkt mij ook wel wat, waar klanten met een Humax of andere eigen mediabox niks aan hebben. Verder zijn TV Compleet en TV Max duurder vanwege Movies & Series en Movies & Series XL.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

7 dagen uitzending gemist zou ook wel in tv start mogen 

 

maar cloud opnemen is luxer vandaar dat het logische lijkt dat die niet in basis tv (tv start) zit

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@anoniemforum  schreef:

maar cloud opnemen is luxer vandaar dat het logische lijkt dat die niet in basis tv (tv start) zit


Daar kan ik mij ook wel in vinden, daar heb ik geen probleem mee.

 

Meer on topic.

Ik gun de overige klanten zeker een tweede Next, ik zou los van andere afwegingen waarom ik tevreden ben met de Humax, toch blij zijn met slechts 1 Next bij TV Start, niet de mediabox XL die nu geleverd wordt aan nieuwe TV Start klanten.

 

We moeten groen en oranje niet teveel vergelijken toch werd en wordt daar (bij groen) minder onderscheid gemaakt, 1 basis TV pakket met voor iedere klant dezelfde terugkijk opties ongeacht het type mediabox. De rest bestel je los dat is hier gewoonweg niet mogelijk, het is alles(Max) bijna alles( Compleet) of net genoeg (Start) 

Haal de tv pakketten bij Compleet en Max weg dan houd je het cloud opnemen over als enige meerwaarde.

 

Ps @anoniemforum TV Start klanten kunnen wel tot 7 dagen terugkijken enkel via Ziggo Go (nog) niet via de mediabox, de 2 dagen terugkijken waarmee TV Start nu wordt aangeboden is best vreemd wat dat betreft via een Mediabox kan je korter terugkijken dan via de app of website. 

TonKrap
Level 2

Beste Moderator Ziggo, kan ik via deze weg mijn huidige mediabox omruilen voor de NEXT ??

Sinds kort ben ik in het bezit van een LG 65 inch 4K tv en wil deze uiteraard tot het uiterste gebruiken.

Ik ben op de hoogte van een meerprijs van €0,50 per maand en €19.50 verzendkosten.

 

Wat is de snelste en de handigste manier om dit te regelen? Mijn huidige abonnement (Compleet) wil ik handhaven. Ik heb geen idee of ik dit via dit topic kan doen.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@TonKrap leuk dat je interesse hebt. En zeker, ook jij mag gebruik maken van de Mediabox Next. Deze valt wel in een andere pakketvariant, zoals je zelf wellicht al hebt gezien.

De aanpassing kan je doen via deze link. Dat is ook voor bestaande klanten. Lukt het niet of heb je meer vragen? Meld het gerust! 

0 Kudos
TonKrap
Level 2

Dank je wel @Jacob voor de snelle respons. Ik had inderdaad gezien, dat ik een duurder pakket moet aanschaffen, echter ik wil hetzelfde pakket (Compleet) houden.

0 Kudos
TonKrap
Level 2

Ik zal verder op een eigen topic gaan ..... 

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@TonKrap een eigen topic is niet nodig hoor. En inderdaad, het pakket is daarmee € 0,50 per maand duurder. Ik wil het ook wel voor je aanpassen?

Dan kom je aldus op Internet Complete en TV Complete Next (zonder Ziggo bellen) a € 68,50 per maand. Je gegevens heb ik al gevonden. Dus je zegt het maar! 🙂

TonKrap
Level 2

aah, fijn @Jacob !! Als je het pakket voor mij wilt aanpassen / wat mij betreft per direct, dat zou ik super vinden !!

Ik lees verder dan wel wat de procedures zijn m.b.t. het retour zenden van de huidige mediabox en dergelijke.

Bedankt alvast, @Jacob Wat een goede en snelle service.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@TonKrap altijd tot je dienst! De aanpassing wordt ingeschoten, we houden je per e-mail op de hoogte van de stand van zaken. Reken op een verwerkingstijd van enkele werkdagen. 

Veel plezier er alvast mee!