1
Vraag
2
Reacties
JV

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Next volledig resetten

Ik wil mijn mediabox Next volledig restten, zodat alle instellingen worden verwijderd. Dus nietvia fabriekswaarden, want dan blijven de instellingen bewaard

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Zou het de oplossing kunnen zijn om de zogenaamde 1 knops bediening uit te zetten in de instellingen van de Next?

Bekijk in context

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@JV  De optie die ik voorstelde stelt niet de afstandsbedieningsfuncties van de afstandsbediening van de Next buiten werking. Wat er veranderd is dat de linkerknop nu gebruikt wordt om de TV uit te zetten, Next blijft aan. En omgekeerd als de rechterknop gebruikt wordt en de Next gaat uit dan blijft de TV aan. Dit is wat er dan veranderd.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Dat is waarschijnlijk mogelijk met de volgende optie, terwijl de Next aanstaat de stroom minimaal 1 uur verwijderen. Dan zijn de condensators is leeg. Maar welke instellingen blijven staan, na fabrieksinstellingen? Die ook verwijderd moeten worden.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

'is' hoort er niet tussen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is niet mogelijk met de Next, de instellingen zijn opgeslagen en worden weer opgepakt nadat de software opnieuw is geïnstalleerd door de fabrieksinstellingen.

Fabrieksinstellingen is niet het juiste begrip, de software wordt opnieuw geïnstalleerd.

 

@JV Wat gaat er niet goed waarom je dit wil doen?

JV
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een nieuwe tv en soundbar gekocht waarbij de soundbar wordt aangestuurd door mijn tv. Omdat de soundbar ook wordt aan en uitgezet wordt door de ziggo box geeft dat zo nu en dan problemen.

Ik wil eigenlijk dat alleen de tv wordt aangezet door de ab van de ziggo box, maar het lukt niet om de soundbar te verwijderen. Ik heb ook al geprobeerd om een soundbar te selecteren van een ander merk, in de hoop dat hij hem niet meer ziet, maar ook dat helpt niet. De ziggo medewerkers weten het ook niet en adviseerden deze community

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Zou het de oplossing kunnen zijn om de zogenaamde 1 knops bediening uit te zetten in de instellingen van de Next?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Dat is de oplossing!

JV
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie, het is inderdaad een manier, maar niet de oplossing. Ik wil de ab van ziggo blijven gebruiken. De ab van de tv werkt ook goed op de next, echter schakeld hij hem niet aan of uit

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@JV  De optie die ik voorstelde stelt niet de afstandsbedieningsfuncties van de afstandsbediening van de Next buiten werking. Wat er veranderd is dat de linkerknop nu gebruikt wordt om de TV uit te zetten, Next blijft aan. En omgekeerd als de rechterknop gebruikt wordt en de Next gaat uit dan blijft de TV aan. Dit is wat er dan veranderd.

JV
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dit nu zo ingesteld en het probleem lijkt hiermee opgelost te zijn. Bedankt voor het meedenken! 

JV
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor het meedenken

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@JV  Graag gedaan en kom gerust terug als je weer met een vraag zit.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Dat is waarschijnlijk mogelijk met de volgende optie, terwijl de Next aanstaat de stroom minimaal 1 uur verwijderen. Dan zijn de condensators is leeg. Maar welke instellingen blijven staan, na fabrieksinstellingen? Die ook verwijderd moeten worden".

Het is maar gelukkig dat het niet zo werkt, want dan maak je veel mensen niet bepaald blij. Lege condensators zorgen er niet voor dat ook meteen maar alle instellingen verloren gaan. Stel je voor wat er zou gebeuren als dat voor alle apparaten geldt... Tegenwoordig zijn er doorgaans niet eens meer back-up batterijtjes aanwezig. Instellingen kunnen nu jarenlang bewaard blijven. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic