Vraag
Reacties
Oplossing
Frozman
Level 5

Next vervangen door CI+

Omdat wij liever alles via de (afstandbediening van de) TV gaan doen, vroeg ik me af of de Next om te ruilen is voor een CI+? Of moet het hele abonnement dan weer op de schop?
Alvast bedankt

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Frozman ,

Dat is zeker mogelijk, zelfs via mijnziggo.

Daar ga je dan naar TV-> abonnement wijzigen-> en zet je het schuifje op CI+.

Maar een moderator kan dit ook regelen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Frozman ,

Dat is zeker mogelijk, zelfs via mijnziggo.

Daar ga je dan naar TV-> abonnement wijzigen-> en zet je het schuifje op CI+.

Maar een moderator kan dit ook regelen.

Frozman
Level 5
Topicstarter

Thanks!
Neem aan dat er aan de zijde van Ziggo ook wel iets aangepast moet worden, of is het gewoon een kwestie van de Next loskoppelen en de module erin?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Als de CI+ module aangekomen is kan je die direct aansluiten door de next af te koppelen en de CI+ te monteren.De wijzigingen aan de Ziggo kant gaan vanzelf via de wijziging in mijnZiggo😉

Frozman
Level 5
Topicstarter

Heb je met de module eigenlijk nog steeds de ziggo remote nodig of kun je het dan wel volledig bedienen met de remote van de televisie?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan dan de TV gewoon weer bedienen met de orginele remote.

Gewoon hetzelfde als vroeger met de analoge kabeltv, alleen dan veel HD zenders en digitaal.

Marinus
Level 16

@Frozman 

Echter de "zap" ervaring met een CI+ kaart is in mijn beleving wel een heel stuk minder (snel).

Ook andere functies zin ineens verdwenen of verstopt.

Ik zou het (omwisselen next voor CI+) niet doen (maar doe het wel, want huisgenoten.......)

Frozman
Level 5
Topicstarter

Minder snel ja? Hm, vergelijkbaar met de oude mediabox zeker, want die was ook vrij traag.
Welke functies zijn opeens verdwenen dan?

0 Kudos
youriy
Level 17

Bv Replay. In upc gebied zelfs alle interactieve tv.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Frozman. Is het inmiddels duidelijk wat de mogelijkheden zijn en wat je wilt, of kunnen we je nog helpen aan informatie of een abonnementsaanpassing? 

Frozman
Level 5
Topicstarter

Hoi Lycke, bedankt voor je reactie. Het is me verder duidelijk maar wat ik wil, weet ik nog niet. Om nou weer jaren terug in de tijd te gaan met een lekkere trage zapper.....

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Frozman,

Zo traag is dat zappen nou ook weer niet.Ligt ook aan de TV.

Stel je TV anders eens in op Kabeltv, en kijk dan of het zappen te traag gaat ja of nee:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen#...

Frozman
Level 5
Topicstarter

Bedankt voor de tip, Visser. Als ik een uurtje over heb - zo lang duurt dan instellen blijkbaar - zal ik het testen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Prima.

Instellen valt wel mee, binnen een kwartiertje lukt dat wel.

0 Kudos