Hallo allemaal,
Ik ben niet heel actief op dit forum, als ik er kom is het om me in te lezen vanwege een technische vraag of technisch probleem. En vanwege dat tweede zit ik nu dit bericht te typen. Het volgende doet zich voor;
Apparatuur
Alle aparatuur is aangesloten middels HDMI kabels op HDMI poorten met ARC. De mediabox is middels de meegeleverde HDMI kabel aangesloten.
Mediabox → Philips tv → Soundbar
De soundbar is middels een aparte HDMI kabel op een HDMI ARC poort aangesloten. Geluid via andere bronnen dan de Mediabox, zoals mijn PlayStation 4 en vanuit de televisie zelf, werken perfect. De tv schakelt hierbij automatisch naar ARC en zendt het geluid door in het beschikbare formaat (stereo of meerkanaals).
Bij mijn vorige tv (de Philips PUS7502, vorige week helaas kapot gegaan) had ik eigenlijk nooit problemen met het geluid maar wel met het videosignaal wat de Mediabox naar de tv stuurde.Dit resulteerde in een vervormd beeld wat te zien is op de foto. De foto is overigens van de nieuwe Philips tv (de PUS7304) waar hetzelfde probleem met het videosignaal zich voordoet!
Als dit probleem zich voordoet zet ik de mediabox een keer op standby en weer aan via de afstandsbediening waarna ik uiteindelijk wel weer normaal beeld krijg te zien.
Maar nu komt het probleem waar ik me gruwelijk aan irriteer op dit moment! Zodra de mediabox aan wordt gezet en dus een signaal eruit gooit richting de televisie wordt de hele ARC verbinding in de war gegooid. Bij het inschakelen van zowel tv als mediabox start alles netjes op. De soundbar schakelt automatisch naar ARC, de tv staat op het juiste kanaal en als het videosignaal goed is kan ik ook gewoon een programma bekijken via de mediabox
Echter schakelt de televisie na ongeveer 10 seconden automatisch terug naar de TV luidsprekers als ik via de mediabox televisie kijk. De verbinding met de soundbar blijft behouden dus ik hoor dubbel geluid. Schakel ik de mediabox uit en kijk ik gewoon tv via de CI+ module of via een andere bron dan schakelt alles weer netjes naar ARC. Ik had mijn instellingen op de mediabox eerst zo staan dat ik het geluid van de Philips TV kon bedienen met de mediabox afstandsbediening maar met de ARC problemen heb ik deze om moeten zetten naar het bedienen van enkel de soundbar.
Normaal gesproken geeft mijn soundbar ook een aantal seconden de actieve bron aan, dat is normaal ARC, waarna het display automatisch dimt. Bij een ingeschakelde mediabox blijft de ARC verbinding om de zoveel seconden getriggerd worden. Dit zie ik omdat ‘ARC’ dan de gehele tijd op de soundbar fel verschijnt en daarna weer dimt.
Dit is dus enkel bij een ingeschakelde mediabox het geval. Bij overschakelen van een actieve mediabox naar bijvoorbeeld de HDMI ingang van de PS4 blijft het probleem zich voordoen dat de soundbar via ARC continu signaal krijgt van de mediabox. Pas als de mediabox wordt uitgeschakeld geeft de soundbar ook niet meer continu aan dat de ARC verbinding actief is.
Al gedaan:
Geen resultaat! De mediabox blijft het ARC signaal verstoren. Het audiosignaal heeft gewoon gewerkt op mijn andere tv maar zoals omschreven was er met het videosignaal vaak genoeg iets mis. Ergens gaat er dus iets mis met de informatie die er via HDMI vanuit de mediabox naar de televisie wordt verstuurd.
Ik heb al aardig wat tekst doorgespit binnen de community en ik lees dat meer mediabox bezitters last hebben van problemen met de ARC verbinding. Ik ben benieuwd of ik er momenteel iets aan kan doen of dat ik moet wachten op een update die dit probleem oplost…??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Chromecast built-in zorgt hier niet voor problemen. Ik heb mijn probleem met het CEC signaal op kunnen lossen met een HDMI CEC killer wat eerder werd voorgesteld. Dat verloopstekkertje zit in de HDMI uitgang van de Next en daar zit de HDMI kabel ingeprikt die naar de Philips tv gaat.
Ik heb de alles aan met 1 knop instelling van de Next weer aan gezet. Ik kan nu alles weer met 1 knop aanzetten, de tv gaat aan, de soundbar krijgt ook z'n signaal en springt aan en geluid loopt via ARC zonder problemen. De tv schakelt niet meer terug naar de tv luidsprekers, het heeft me 10 euro gekost maar daarmee zijn de problemen nu wel voorbij…
Nu hopen dat ze dat gezeur met het zwarte/vervormde beeld nog gaan oplossen bij opstarten van de Next.
Als de Next door heeft dat er geen cec controle is gaat hij de aan/uit signalen van de AB via infrarood versturen. De werking zal niet veel uitmaken. Je moet beter mikken op de tv. Dat wel.
Toch tijd voor een oplossing zou ik zeggen. Dit duurt al veel te lang.
Hallo Allemaal!
Hoop dat iedereen goed en gezond is in deze bizarre tijden. Wellicht niet de juiste woorden, echter ben ik super blij dat ik dit discussie heb gevonden. De laatste dagen werd ik gek door de Ziggo next icm met mijn HK receiver en eerst een 1080p tv en sinds kort een 4k tv.
Ik zie dezelfde problemen die ik had in deze discussie.
Setup #1
Setup #2
Setup #3
Laatste TV update geïnstalleerd en niks!
ik heb nu mijn 4k tv op setup #1 staan. vanaf gisteravond begon het weer te haperen. Kan zo'n CEC killer mijn oplossing zijn?
@Jairo ik zie enige begrip verwarring of fout gebruik van afkortingen. Hoe het nu precies aangesloten is net 3 setups geeft bij mij een onduidelijk beeld.
Hdmi-arc is niet iets dat de Next doet. Dit is zuiver iets tussen TV en receiver. Daar kan de Next iets verknallen maar deze interface zou je ook zonder Next moeten kunnen gebruiken door de TV als ontvanger te gebruiken. Kan CI+ zijn of een app zoals Netflix. Je TV en receiver moet zodanig ingesteld staan dat de TV het geluid niet via zijn speakers maar via hdmi-arc poort naar de receiver stuurt. De receiver gaat dan op de TV ingang staan en je zou alleen geluid moeten horen van je receiver. Zet je de optie in de TV uit dan komt het geluid uit de TV speakers.
Dat was arc en zoals je ziet heeft de Next daar nietveel mee te doen.
Wil je nu de Next via je receiver zien en horen dan gaat het beeld via de TV out -arc naar de TV. Het geluid van de Next gaat daar niet heen. Die gaat via de Next ingang van je receiver naar de speakers.
Zo werkt het als je je TV nog steeds in de Arc stand hebt staan. Zet je hem op "geluid via tv speaker" dan zal je receiver geen geluid meer geven en krijg je het geluid alleen via de TV.
Er zijn dus twee richtingen. De TV stuurt het geluid naar de receiver of TV speakers. De Next stuurt het geluid naar de receiver speakers of naar de TV speakers.
Het cec verhaal kan er blijkbaar voor zorgen dat de Next via cec met de TV gaat praten en de arc instelling vernaggelt. Dan hoor je niets of uit beide speakers geluid. Dat moet niet kunnen.
Het nadeel is dat een goed werkende of fout werkende TV instelling na een TV herstart weer weg kan zijn. Dat geeft je het idee dat er iets fout is gegaan waardoor de gekozen instellingen ineens niet meer werken. Dat lijkt echter zo. Ze waren fout maar door een andere fout samen toch even goed.
Probeer eerst gewoon TV -> Receiver via hdmi-arc werkend te krijgen. Dan de Next aansluiten via de receiver. Dat zou dan gewoon moeten werken. Werkt het niet of maar tijdelijk dan zou je een cec killer kunnen proberen of de 1 knops alles aan/uit optie uitzetten. Dat zou ook cec uit moeten zetten.
Beetje lang maar ik hoop dat je er iets mee kunt.
@bloemen64 - Dankjewel voor jouw uitgebreide reactie. Mijn reciever is een Harman Kardon AVR171. Deze heeft 6 HDMI in en 2 HDMI out (waarvan 1 ARC)
Hoe ik de Philips 43PUS6504 4K heb aangesloten is :
Hoe het nu aangesloten is krijg ik geen optie om de NEXT op 4K te zetten. Deze optie krijg ik alleen wanneer de tv direct op de tv is aangesloten. Volgens de handleiding van de Receiver hebben alle hdmi in een 4k pass through. (geloof ik niet helemaal in)
Zou ik dan iets moeten veranderen volgens jou in mijn setup?
Alvast Bedankt!
nieuwe fenomeen ;
Jairo wrote:
@bloemen64 - ......
Alvast Bedankt!
Er wordt in de hele handleiding maar 1x het woordje 4k gebruikt. Verder vind ik niets daarover terug. Dat de receiver de huidige 4k snapt is daarom de vraag. In de tijd dat de receiver ontworpen is was 4k nog niet zo in zwang. Ik denk daarom dat hij een voorloper van 4k in bypass mode ondersteunde. Echter hij kan ook alleen hdmi 1.4 standaard. Voor 4k heb je nu hdmi 2.0 nodig. Ik denk daarom dat hij niet compatible is voor de huidige 4k standaard.
Omdat je wel een 4k tv hebt mis je niet veel aan 4k op de Next. 1 tv kanaal en sommige series. Een belangrijke app zoals Netflix zit waarschijnlijk op je tv en zal goed of beter werken dan de NF app op de Next. Via hdmi-arc heb je dan ook alle geluids types van NF op je receiver.
Als je een geld boom hebt dan zul je een andere receiver kunnen aanschaffen. Ik zou het mooi zo laten. De Next niet op Automatisch zetten omdat het uitlezen door de Next een TV oplevert die 4k kan. Alleen de receiver niet. Daar komen ze er samen niet uit.
Ik zou de Next op 1080i resolutie zetten. Dan heb je theoretisch het beste beeld.
Jairo wrote:
nieuwe fenomeen ;
- Mijn vrouw kwam naar boven en zei; Ik krijg het ziggo kasje en receiver uit, maar de tv gaat niet uit. Ik naar beneden alles ge probeerd en idd tv gaan niet uit. ik de stekker uit moten trekken en weer er in - dan op uit knop van de afstandbediening drukken en het ging uit.
tja. Dat is niet leuk als je tv niet uit gaat. Zonder meer info kan ik daar niet veel mee.
Vraag 1: gaat ie anders wel uit. Oftewel heeft het wel gewerkt?
Vraag 2: hoe zet je de TV normaal uit? Via de TV AB, de Next AB met knop links boven of Next AB knop rechts boven?
Als ik een eerste gok moet doen dan denk ik dat je de Next AB gebruikt en dat de Next stiekem de controle van beeld en geluid op het geluid heeft gezet. Dan doen beide power knoppen op de Next AB niets voor de TV lijkt het.
Benieuwd naar de antwoorden
bloemen64 wrote:
Jairo wrote:
@bloemen64 - ......
Alvast Bedankt!
Er wordt in de hele handleiding maar 1x het woordje 4k gebruikt. Verder vind ik niets daarover terug. Dat de receiver de huidige 4k snapt is daarom de vraag. In de tijd dat de receiver ontworpen is was 4k nog niet zo in zwang. Ik denk daarom dat hij een voorloper van 4k in bypass mode ondersteunde. Echter hij kan ook alleen hdmi 1.4 standaard. Voor 4k heb je nu hdmi 2.0 nodig. Ik denk daarom dat hij niet compatible is voor de huidige 4k standaard.
Omdat je wel een 4k tv hebt mis je niet veel aan 4k op de Next. 1 tv kanaal en sommige series. Een belangrijke app zoals Netflix zit waarschijnlijk op je tv en zal goed of beter werken dan de NF app op de Next. Via hdmi-arc heb je dan ook alle geluids types van NF op je receiver.
Als je een geld boom hebt dan zul je een andere receiver kunnen aanschaffen. Ik zou het mooi zo laten. De Next niet op Automatisch zetten omdat het uitlezen door de Next een TV oplevert die 4k kan. Alleen de receiver niet. Daar komen ze er samen niet uit.
Ik zou de Next op 1080i resolutie zetten. Dan heb je theoretisch het beste beeld.
@bloemen64 , dank voor jouw uitgebreide uitleg. Ik was er al bang voor - ik heb al een nieuwe receiver op het oog, echter wordt dit niet meer dit jaar. Omdat ik alles van Harman Kardon heb en al best wat hierin geinvesteerd, heb ik de BSD 580S of de 785S op het oog.
Netflix kijken we via kanaal 150 via de Next. Ik heb nog niet de NF app gebruikt op de Next. Ik zal vandaag een test doen met de 1080i kijk wat het doet.
De Next mediabox heeft voor meer ellende gezorgd dan de Horizon. Ik had nooit een probleem met de Horizon.
Zou dit een optie zijn voor een 4e setup: next direct in the TV op HDMI2 - vanuit de TV HDMI 1 (ARC) geluid naar de HDMI in van de receiver voor geluid. Zou dit kunnen werken?
bloemen64 wrote:
Jairo wrote:
nieuwe fenomeen ;
- Mijn vrouw kwam naar boven en zei; Ik krijg het ziggo kasje en receiver uit, maar de tv gaat niet uit. Ik naar beneden alles ge probeerd en idd tv gaan niet uit. ik de stekker uit moten trekken en weer er in - dan op uit knop van de afstandbediening drukken en het ging uit.
tja. Dat is niet leuk als je tv niet uit gaat. Zonder meer info kan ik daar niet veel mee.
Vraag 1: gaat ie anders wel uit. Oftewel heeft het wel gewerkt?
Vraag 2: hoe zet je de TV normaal uit? Via de TV AB, de Next AB met knop links boven of Next AB knop rechts boven?
Als ik een eerste gok moet doen dan denk ik dat je de Next AB gebruikt en dat de Next stiekem de controle van beeld en geluid op het geluid heeft gezet. Dan doen beide power knoppen op de Next AB niets voor de TV lijkt het.
Benieuwd naar de antwoorden
Ad 1: gisteravond niet - ik heb de tv uit de stekker moeten trekken. die bleef “source” zoeken en het beeld was zwart (niet uit) - ik heb de next ab en de tv ab gebruikt en tv wou gewoon niet uit gaan. stekker eruit en weer er in en dan heb ik het uit gezet met de ab van de tv. het leek erop dat de tv in limbo bleef en reageerde niet.
Ad2; met de ab van de next via de opties alles aan en uit met 1 knop. (next ab knop rechts boven)
ik denk dat jouw gok correct is; echter hoe kan ik dit oplossen? Het gekke is dat vanochten terwijl 1 knop optie op de next staat uit, echter is alles aan gegaan toen ik op de roodknopje van de next klikte. - nu begrijp ik niks meer hahahah
Jairo wrote:
...…
ik denk dat jouw gok correct is; echter hoe kan ik dit oplossen? Het gekke is dat vanochten terwijl 1 knop optie op de next staat uit, echter is alles aan gegaan toen ik op de roodknopje van de next klikte. - nu begrijp ik niks meer hahahah
Dit grapje lijkt op de topic die gaat over het ongewild veranderen van de externe gevonden apparatuur. De Next lijkt de neiging te hebben om ongevraagd apparatuur opnieuw te vinden en die dan als voorkeur insteld. Dat kan meerdere keren gebeuren. Lijkt nog niet opgelost maar Ziggo is er hard mee bezig. Lees het openings topic maar eens.
Als de TV echt door de Next in verwarring gebracht is dan helpt het vaak om de Next 30 sec van de stroom te halen. Doet ie nog vreemd of vreemd met aangesloten apparatuur dan wil een fabrieks herstel wel eens helpen. Je begrijpt het. De software is niet al te stabiel en werkt pas weer goed als alle tijdelijke zooi opgeruimd is.
Jairo wrote:
…...
Zou dit een optie zijn voor een 4e setup: next direct in the TV op HDMI2 - vanuit de TV HDMI 1 (ARC) geluid naar de HDMI in van de receiver voor geluid. Zou dit kunnen werken?
Dat is inderdaad een optie. Als je plek hebt voor de Next in de buurt van de TV. Of een extra kabel kunt leggen. Enige nadeel kan zijn en dat bij sommige mensen optreed is dat de TV geen hdmi ingangen heeft die Dolby Digital doorlaten. Bij mij is dat het geval voor de woonkamer TV. Alles wat ik aansluit via hdmi geeft alleen stereo geluid door. Laten de ingangen DD door dan gaat dat ook goed via de arc poort naar je receiver.
Tenzij je last krijgt van het topic onderwerp en dan heb je soms wel en soms geen geluid of allerlei andere issues die ik vaak bij Philips TV’s zie op dit forum. Proberen kan altijd. Check eerst de handleiding. Soms moet je een bepaalde hdmi ingang gebruiken. Ik heb er niets van kunnen vinden in de TV handleiding. Of ze willen het niet melden dat de TV het niet kan of ze zijn het vergeten. Wel slecht dat zoiets niet in de handleiding staat. Of ik wil teveel weten.
Wat ik onthouden heb van mijn slaapkamer Philips is dat die wel Dolby geluid door kan laten. Jou TV zal dat ook wel kunnen. Het is alleen misschien even zoeken of dat vanzelf gaat of dat je iets moet aanzetten of kiezen.
Ik denk wel dat je de Next op hdmi3 moet aansluiten voor UHD beeld. Maar daar ben je zo achter.
Optie 4 werkt niet. TV herkent niet dat er een soundsystem aangesloten is.
jammer dat er zoveel ellende is met de next icm philps tv. Ik heb de opties om de hdmi poorts van de receiver ook in testellen om audio alleen te ontvangen. echter heeft dit ook niet geholpen.
dank voor alle hulp en tips.
gr,
Jairo
Jairo wrote:
jammer dat er zoveel ellende is met de next icm philps tv. Ik heb de opties om de hdmi poorts van de receiver ook in testellen om audio alleen te ontvangen. echter heeft dit ook niet geholpen.
gr,
Jairo
Volgens de handleiding moet CEC (= EasyLink) aanstaan op de TV. Pagina 44 en 42 in mijn gevonden handleiding.
“EasyLink inschakelen (Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen > Algemene instellingen > EasyLink > EasyLink > Aan
HDMI CEC-compatibele apparaten bedienen met de afstandsbediening van de TV (Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen > Algemene instellingen > EasyLink > EasyLinkafstandsbediening > Aan”
“Instellingen audio-uitvoer (Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen > Geluid > Geavanceerd > Audio out (audio-uitgang) Stel in of geluid van de TV wordt afgespeeld op de TV of op een aangesloten audiosysteem. . . . .
Selecteer HDMI-geluidssysteem als er een audioapparaat is verbonden met HDMI CEC. De TV schakelt de TV-luidsprekers uit wanneer het apparaat het geluid afspeelt.”
Bij de receiver zal de link ook aangezet moeten worden: Receiver: pagina 34
“HDMI Link (HDMI-koppeling): Met deze instelling kan besturingsinformatie worden doorgegeven tussen de HDMI-apparaten in uw systeem. Zet deze instelling op On (Aan) om het doorgeven van besturingsinformatie tussen de HDMI-apparaten toe te staan; zet de instelling op Off (Uit) om het doorgeven van besturingsinformatie te blokkeren.”
Met deze instellingen zou je geluid via de receiver moeten krijgen en de volume aangestuurd door de volume toetsen van de TV AB.. Als dat werkt voor de TV dan zal een aangesloten Next ook zijn geluid aan de receiver doorgeven. Dit werkt helemaal automatisch als beide apparaten elkaar snappen.
Deze instelling gaat compleet buiten Next om. Die hoeft hiervoor niets in te stellen. Dat probeert de Next soms wel, zie dit topic, en dan zijn de rapen gaar.
Succes.
bloemen64 wrote:
Jairo wrote:
gr,
Jairo
Volgens de handleiding moet CEC (= EasyLink) aanstaan op de TV. Pagina 44 en 42 in mijn gevonden handleiding.
“EasyLink inschakelen (Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen > Algemene instellingen > EasyLink > EasyLink > Aan
HDMI CEC-compatibele apparaten bedienen met de afstandsbediening van de TV (Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen > Algemene instellingen > EasyLink > EasyLinkafstandsbediening > Aan”
“Instellingen audio-uitvoer (Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen > Geluid > Geavanceerd > Audio out (audio-uitgang) Stel in of geluid van de TV wordt afgespeeld op de TV of op een aangesloten audiosysteem. . . . .
Selecteer HDMI-geluidssysteem als er een audioapparaat is verbonden met HDMI CEC. De TV schakelt de TV-luidsprekers uit wanneer het apparaat het geluid afspeelt.”
Bij de receiver zal de link ook aangezet moeten worden: Receiver: pagina 34
“HDMI Link (HDMI-koppeling): Met deze instelling kan besturingsinformatie worden doorgegeven tussen de HDMI-apparaten in uw systeem. Zet deze instelling op On (Aan) om het doorgeven van besturingsinformatie tussen de HDMI-apparaten toe te staan; zet de instelling op Off (Uit) om het doorgeven van besturingsinformatie te blokkeren.”
Met deze instellingen zou je geluid via de receiver moeten krijgen en de volume aangestuurd door de volume toetsen van de TV AB.. Als dat werkt voor de TV dan zal een aangesloten Next ook zijn geluid aan de receiver doorgeven. Dit werkt helemaal automatisch als beide apparaten elkaar snappen.
Deze instelling gaat compleet buiten Next om. Die hoeft hiervoor niets in te stellen. Dat probeert de Next soms wel, zie dit topic, en dan zijn de rapen gaar.
Succes.
Dankjewel = ik ga dit nogmaals proberen. zoals ik het al eerder heb gezegd - dit is mij 1x gelukt en dan niet meer. ik zal jouw uitleg volgen. wordt vervolgd...
Het heeft even geduurd - ik zit nu voor de tv. helaas doet optie 4 niet.
Stappen:
Geluid blijft over de speakers van de TV te gaan.
Jairo wrote:
Het heeft even geduurd - ik zit nu voor de tv. helaas doet optie 4 niet.
Stappen:
- next op tv (HDMI 2)
- TV easy link aan, TV geluid over HDMI
- TV (ARC) aangesloten op Receiver ARC en HDMI 3 - allebij getest
- Receiver Link aan
Geluid blijft over de speakers van de TV te gaan.
voordat je de tv instelt op "geluid over hdmi" moet je wel al de juiste verbinding tussen tv en receiver hebben gemaakt. En de receiver moet goed ingesteld staan. Dan zou als je de tv instelling op "geluid over.." zet jou tv speakers uit moeten gaan en de receiver het geluid moeten laten horen. Dit zou ook zonder Next al zo moeten werken. Zet indien nodig ook de receiver op de tv-arc ingang. Soms moet het eenmalig zelf goed gezet worden om de functie aan te zetten. De volgende keer weten beide apparaten het zelf. Soort leer functie.
Als alles goed staat en het toch niet werkt dan blijft alleen de hdmi kabel over. Vroegere kabels, voor versie 1.4, werkten niet met arc. Probeer eens andere kabel als je die hebt. Vaak staat er niet veel nuttigs op de kabel zelf.
Ok - het is gelukt zonder de next. geluid van YouTube via tv over naar HK systeem. Nu ga ik de next op aansluiten op hdmi2 van tv.
Arx van tv zit nu op arc van HK syteem. Wordt zo vervolgd . Ik maak gebruik van RUConnect kabels. De dunne
Ok - het doet het. Ook met de ziggo next. Zo had ik het ook helemaal in het begin. Hartelijk dank!!!!
Ik heb wel heel veel uitstaan op de next. Volume wordt geregeld met de ab van de next. Beeld heb ik op automatisch. Geluid vertraging op 30s..
Straks test ik de xbox.
@Jairo Als je een goed lopende ARC Audio-verbinding hebt tussen TV en Geluidssysteem (Soundbar of Receiver) dan kijk er niet van op dat ie ook werkt voor een op de TV aangesloten Next. Idem voor de Xbox.
Dit Topic gaat volgens de Titel over ‘Next veroorzaakt storing via ARC’. Alles is mogelijk natuurlijk, maar dat is dan wel een zeer a-typisch probleem, waarover ik geen andere meldingen ken dan hier. Of de Titel wel klopt met de inhoud ga ik niet meer bekijken. Buitengewoon vervelend als dit nog steeds zo zou zijn.
Een wel bekend probleem voor de Next icm ARC tussen TV en Geluidssysteem, kan zijn: Audio loopt vrijwel altijd achter op het beeld. Dwz niet alleen bij sommige bronnen, want dan zit het in de bron. Niet iedereen heeft last van dit probleem.
Workaround: Extra optische Audio-koppeling tussen Next en Geluidssysteem.
Ook handig voor Digitale Radio via de Next, zonder de TV aan te hoeven zetten om de ARC koppeling te kunnen gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.