Sinds een paar dagen heb ik de mediabox next. Aangesloten via de Coax, dus live tv kijken gaat prima.
Alleen als ik een serie wil bekijken of mijn programma's wil terug kijken (dus via de cloud) is de box offline: "je mediabox is niet online. CS9996" is de mededeling.
De Wifi in huis is goed, alleen moet ik dus elke dag opnieuw, de stroom eraf of de verbinding via WPS instellen, om de verbinding weer aan de praat te krijgen. Als hij het weer doet is er verder geen probleem met de verbinding.
Dat kan toch niet het systeem zijn, tv kijken is zo geen lolletje meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste help, er is een monteur langs geweest.
Hij heeft de TPlinks opnieuw aangesloten en veel gewijzigd in de instellingen. De Next modem verbonden met een kabel, de Mini draait op Wifi. De hoofdmodem in de meterkast is uitgeschakeld.
Gisteravond werkte alles goed, maar dat is geen garantie voor de toekomst 😉
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een vervelende issue, en de vraag zou je dit misschien kunnen doen:
Onze Modem Specialist @tobiastheebe mede klant, kan dan kijken wat er gaande is en eventueel doorgeven aan een Medewerker.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En echt even de foto's van Ziggo aansluiting, als die is verouderd kan daar ook storingen in zitten en kan er eventueel een Monteur gratis worden ingepland.
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo community profiel, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Heb je wat aan deze foto's?
Excuus, nagekomen screenprint van diagnose.
De coaxinstallatie (AOP, splitters en kabels) ziet er goed uit.
Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
Kun je tevens alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?
Heb je de mogelijkheid om de Mediabox Next via ethernet aan te sluiten? Zo nee, kun je deze via de netwerknaam (SSID) i.p.v. via WPS verbinden? Is de Mediabox Next met de modemrouter of met de Deco's verbonden? Wi-Fi van de modemrouter kan het beste uitgeschakeld worden (pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal, eerst SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uitschakelen).
Gezien het modem in router mode is geconfigureerd en je een of meerdere Deco's gebruikt, zouden de Deco's in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus in de app.
Hoop dat dit helpt.
De downstream/upstream-waarden + historie zijn onvolledig, kun je deze in het geheel plaatsen?
Mogelijk helpt het om SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uit te schakelen op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal en gescheiden SSID's in te stellen voor 2,4 en 5 GHz op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Beveiliging.
Het apparaat 'espressif' is waarschijnlijk IoT/domotica.
Dank Tobias voor de hulp. Maar dit is toch niet meer voor gewone zielen?
SmitWiFi uitgeschakeld, maar waar vind ik gescheiden "SSID's in te stellen voor 2,4 en 5 GHz" (zie screenprint 6).
Wat er gisteren gebeurde, is dat de hele dag aan en uitzetten goed ging. Maar vanaf 19:30 uur melding zwak signaal en weer uitvallen van het modem. Stroom eraf en weer van voren af beginnen.
Zou het dan toch door het slechte signaal komen (iedereen in buurt thuisgekomen en online)?
Dan hebben we ook nog een extra Next mini en die doet het helemaal nooit bij eerste opstart de volgende dag na gekeken te hebben. Die moet altijd elke dag opnieuw van het stroom af, ik krijg een mededeling dat het modem een paar dagen niet online is, terwijl we gewoon tv hebben gekeken de dag ervoor (zie screenprint 7).
Er is geen specifieke optie voor gescheiden SSID's, je dient zelf de SSID voor bijvoorbeeld 5 GHz aan te passen naar Ziggo3168040_5GHz. Je kunt de Mediabox Next vervolgens het beste met de 5 GHz SSID verbinden, indien de signaalsterkte toereikend is.
Maar vanaf 19:30 uur melding zwak signaal en weer uitvallen van het modem.
Hoe constateer je dit precies? Welke foutmelding zie je? Ik neem aan dat dit een andere melding dan CS9004 is. 'Slecht signaal' houdt geen verband met de capaciteit/belasting van het wijknet.
Ik wacht op het moment dat ik dat bericht "slecht signaal" weer krijg om een foto te kunnen maken.
Al een paar dagen gaat het met zowel de Next als de Next Mini goed. Alleen als ik een opname terugkijk klapt halverwege de film/serie het modem er weer uit.
Ik ga naar instellingen en diagnose en zie dat er wel internet is maar dat het modem dan niet verbonden wordt met de mediabox.
Bij "verbinden" lukt het de box niet mijn Ziggoaccount te verbinden (die staat wel vermeld), dus maar weer naar de meterkast en via WPS.
Dan doet het modem het weer.
Je kunt nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten, dus zonder de splitter (POA-01-B).
Hey @deHoeksmit , van harte welkom hier!
Helemaal soepel ging het niet met de verbinding tussen de Next en het modem. Goed dat je hiervoor een topic hebt aangemaakt en dat je met de adviezen een eind bent gekomen. In je laatste berichtje lees ik dat het al een paar dagen goed ging.
Hoe gaat het er nu aan toe?
Niet goed, ik word er moedeloos van.
Hoe kan ik iemand van Ziggo spreken? Een klacht indienen, iemand (gratis natuurlijk) langs laten komen.
Voor € 800,-- Coax in mijn nieuwbouw huis laten aanleggen en niets werkt nu zoals het zou moeten.
De oude mediabox was prima, dat hele NEXT gedoe een ramp.
Nog enkele vragen om iets meer duidelijkheid te krijgen over de huidige situatie:
Wanneer de Mediabox Next met een van de Deco's is verbonden, kun je hiervoor mesh-technologie uitschakelen via de app, mogelijk levert dat verbetering op. De Mediabox Next middels een set powerline-adapters verbinden met de modemrouter kan ook een (nood)oplossing zijn.
Beste help, er is een monteur langs geweest.
Hij heeft de TPlinks opnieuw aangesloten en veel gewijzigd in de instellingen. De Next modem verbonden met een kabel, de Mini draait op Wifi. De hoofdmodem in de meterkast is uitgeschakeld.
Gisteravond werkte alles goed, maar dat is geen garantie voor de toekomst 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.