1
Vraag
2
Reacties
ZB36

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next - update mediabox tijdstip kiezen

Om geprogrammeerde opnames te doen moet de Mediabox in (relatief) hoog energieverbruik standby mode staan.  Om dit aanmerkelijke sluipverbruik toch binnen de perken te houden wil ik van 02:00 tot 18:00 de Mediabox stroomloos maken.  Dit moet natuurlijk niet gebeuren op het moment dat een update uitgevoerd wordt.  Kennelijk vindt de update plaats met de Mediabox in standby.  Een minder elegante uitweg is dan om de Mediabox niet in standby te zetten voor 02:00.  Beter zou zijn om (zoals bij een PC) een tijdvak te programmeren waarin updates plaats vinden.  Is dit mogelijk of is er een andere manier om te voorkomen dat de stroomonderbreking plaats vindt tijdens een update?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 

De next (en ook de vernieuwde xl) hoeft tijdens opnemen niet aan het stroomnet gekoppeld te zijn. Mag eventueel op zolder liggen.

Mijn next staat in de eco stand en neemt gewoon op. In eco wordt nauwelijks energie gebruikt.

Bij elke nacht stroomloos maken is de werking van de epg niet te garanderen, het kan dan geruime tijd duren voordat deze goed bijgewerkt is.

Echte updates worden toch wel uitgevoerd. Alle kans dat dat dan net op een ongelegen moment komt. Deze worden dan automatisch geïnstalleerd zonder mogelijkheid tot uitstel.

 

Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

 

Steefb_0-1626946421434.png

 

 

 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 

De next (en ook de vernieuwde xl) hoeft tijdens opnemen niet aan het stroomnet gekoppeld te zijn. Mag eventueel op zolder liggen.

Mijn next staat in de eco stand en neemt gewoon op. In eco wordt nauwelijks energie gebruikt.

Bij elke nacht stroomloos maken is de werking van de epg niet te garanderen, het kan dan geruime tijd duren voordat deze goed bijgewerkt is.

Echte updates worden toch wel uitgevoerd. Alle kans dat dat dan net op een ongelegen moment komt. Deze worden dan automatisch geïnstalleerd zonder mogelijkheid tot uitstel.

 

Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

 

Steefb_0-1626946421434.png

 

 

 

ZB36
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal duidelijk met cijfers, super en goed om te weten - bedankt voor de snelle reactie.  Mijn onterechte aanname was gebasseerd op de Horizon versie van de mediabox.  Ik heb geen razende start nodig dus eco-mode is prima...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic