1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Next stoort DAB Philips miniset

Hallo. 

Ik heb sinds vorige week een DAB+ radio. Als de next box aanstaat stoort deze de DAB zenders. Ik moet de DAB bij de tv houden omdat deze is aangesloten met de audio in van de tv. 

Zet ik de Next uit met de aan uit knop achteraan, is de storing weg. 

Misschien dat er bij een volgende update een oplossing gezocht worden? Iemand meer ervaringen? 

Groetjes Hans

 

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Probeer heteens met wat strategisch geplaatst zilver papier.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Hansjepk

 

Wat gek en irritant dat je steeds storing hebt op de zenders als de Next box aan staat. Ik kan mij zo voorstellen dat dit haperende geluid je erg op de zenuwen werkt. Je zal maar net lekker mee zingen met een nummer ;-). 

 

Ervaar je dit probleem nog steeds of heb je het inmiddels op weten te lossen? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

De dab+radio met verlengkabel wat verder van de next plaatsen? @Hansjepk En evt antennen anders richten?

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hallo allemaal. Jullie bovenstaande oplossingen heb ik allemaal geprobeerd. Helaas geen oplossing. Enige oplossing tot nu toe is de knop aan uit op uit te zetten van de Next box. Of internet radio aanzetten. Daar heb ik geen storing op de Next. Wie weet komt er wel een update voor dit probleem. Dank jullie wel voor het meedenken. 👍👍👍👍👍👊

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hoi. Helaas geen oplossing.

Dankje voor het meedenken. 

Groetjes Hans. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Hansjepk Vervelend dat het geen oplossing is. Mogelijk komt er nog iemand voorbij met de gouden tip! 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Het is helaas al een tijdje stil @Hansjepk. Er komt nog een vraag in mij op. Hoe en met welke kabels zijn deze beide apparaten aan elkaar verbonden?

 

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hoi Lotte. De next is gewoon met een HDMI kabel naar de tv. De Dab radio hoeft niet op de Next aangesloten te zijn. Als ik de dab wil gebruiken,  zet ik de Next uit met de knop op de achterkant. Er is helaas geen mogelijkheid om de dab radio verder weg te zetten van de Next. Omdat mn tv ook op de dab is aangesloten. 

En als ik de tv wil combineren met de Next, dan kies ik voor internetradio. Daar stoort de Next niet op. Alleen bij de Dab. 

Groetjes Hans. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Als beide apparaten aan staan (de Next stand-by) dan stoort de DAB+ radio.

Als de stroom van de Next af gaat is de storing weg.

Stoort de DAB+ radio ook als je de Next aan laat staan maar alleen afkoppelt van de TV? Gewoon even de HDMI kabel loshalen.

  • Zo nee, dan 'lekt' er iets in het tv toestel van de HDMI ingang naar de audio output. Dat lijkt een probleem in het tv toestel zelf.
  • Zo ja, dan is er toch een elektromagnetisch veld van de Next die de DAB+ ontvangst beïnvloed (ergens in de keten van DAB+ antenne tot de output van de tv). Enige remedie daartegen is de apparaten verder bij elkaar vandaan zetten (of de straling op één of andere manier blokkeren).
Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hoi Lotte. Ik heb de bovenstaande ideeën uitgeprobeerd. Helaas geen oplossing. Uiteraard wel als ik de Next verder weg zet van de Dap  radio, dan stoort het niet meer. Maar helaas gaat dat niet,  omdat ik de tv niet meer naar buiten kan draaien als ik buiten zit. 

Groetjes Hans. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic