1
Vraag
2
Reacties
Ddvrs

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next - standby-piep én ventilatorgeluid

Hallo,

 

I.v.m. gezinsuitbreiding afgelopen voorjaar, gebruiken wij de Next box nu anders dan voorheen. Wij kijken momenteel minder tv en als de tv aan staat, kijken we met een lager volume.

 

Helaas heeft dit veranderde gebruik twee minpunten van de (of in ieder geval onze) Next box versterkt:

 

  1. De standby-piep van het stekkerblok is nu vaker hoorbaar omdat de Next veel minder vaak aan staat en het stiller in huis is (alle energiestanden van de Next al weer getest en de Next stroomloos gemaakt, zonder effect).
  2. Het (te harde) ventilatorgeluid van de Next zelf is nu ook nog duidelijker hoorbaar, zoals gezegd doordat we met minder volume tv kijken. De box staat vrij op een tv meubel en zelf nog op iets hogere pootjes om meer luchtstroom mogelijk te maken. Het is en blijft een vervelend geluid.

Dit is onze derde Next-box, nadat ik vorig jaar zomer twee boxen heb mogen omruilen omdat die nog een veel heftiger ventilatorgeluid hadden. Bij de derde trof ik er dus een die niet probleemvrij was, maar gezien ons gebruik op dat moment minder ergernis gaf dan de eerdere twee. Ik heb het daar toen maar bij gelaten, omdat ik niet het risico wilde lopen een box te ontvangen die weer méér herrie maakte.

 

Momenteel vind ik de piep van het stekkerblok eigen nog storender dan het ventilatorgeluid, al begin ik mij daar ook steeds weer meer aan te ergeren.

 

Is het via de Ziggo-moderators hier misschien toch (weer) mogelijk om een andere Nextbox te ontvangen?

 

Ik verneem graag van jullie!

 

Groeten,

Dennis

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Ik stuur je een nieuwe box op @Ddvrs. Binnen 2-3 werkdagen heb je in huis. Je ontvangt een Track and Trace per e-mail. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Ddvrs! Na gezinsuitbreiding wordt alles anders, zelfs je televisie gebruik. Maar of je hem nou veel gebruikt of minder, een box hoort niet te piepen. Goed dat je ons wederom hier gevonden hebt!

 

Staat de box in de Eco stand? Voor zover bekend is het probleem alleen dan merkbaar. Staat de box in de Hoge stand en blijft de piep aanwezig? Laat het ons dan weten, dan zorg ik dat er zo snel mogelijk een nieuwe box jouw kant op komt! 

Ddvrs
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Monica, bedankt voor je bericht.

 

Ja, de box staat bij ons altijd in Eco stand (deels uit principe, maar ook omdat anders de ventilator aan blijft staan in standby). Wanneer ik de hoge stand kies, denk ik dat het geluid weg is. Zeker weet ik het niet, omdat de ventilator van de Next meer geluid maakt en ik niet dichter bij het stekkerblok kan komen. Een oplossing vind ik het dan ook niet; per saldo geeft deze stand meer geluid dan de piep die het 'vervangt'.

 

Kun je dan a.u.b. toch een vervangende box toesturen?

 

Groeten,

Dennis

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Ik stuur je een nieuwe box op @Ddvrs. Binnen 2-3 werkdagen heb je in huis. Je ontvangt een Track and Trace per e-mail. 

Ddvrs
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dankjewel @Lotte. Ik ben benieuwd 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic