Hallo,
I.v.m. gezinsuitbreiding afgelopen voorjaar, gebruiken wij de Next box nu anders dan voorheen. Wij kijken momenteel minder tv en als de tv aan staat, kijken we met een lager volume.
Helaas heeft dit veranderde gebruik twee minpunten van de (of in ieder geval onze) Next box versterkt:
- De standby-piep van het stekkerblok is nu vaker hoorbaar omdat de Next veel minder vaak aan staat en het stiller in huis is (alle energiestanden van de Next al weer getest en de Next stroomloos gemaakt, zonder effect).
- Het (te harde) ventilatorgeluid van de Next zelf is nu ook nog duidelijker hoorbaar, zoals gezegd doordat we met minder volume tv kijken. De box staat vrij op een tv meubel en zelf nog op iets hogere pootjes om meer luchtstroom mogelijk te maken. Het is en blijft een vervelend geluid.
Dit is onze derde Next-box, nadat ik vorig jaar zomer twee boxen heb mogen omruilen omdat die nog een veel heftiger ventilatorgeluid hadden. Bij de derde trof ik er dus een die niet probleemvrij was, maar gezien ons gebruik op dat moment minder ergernis gaf dan de eerdere twee. Ik heb het daar toen maar bij gelaten, omdat ik niet het risico wilde lopen een box te ontvangen die weer méér herrie maakte.
Momenteel vind ik de piep van het stekkerblok eigen nog storender dan het ventilatorgeluid, al begin ik mij daar ook steeds weer meer aan te ergeren.
Is het via de Ziggo-moderators hier misschien toch (weer) mogelijk om een andere Nextbox te ontvangen?
Ik verneem graag van jullie!
Groeten,
Dennis