Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Tvgekkie
Level 3

Next regelmatig geen internet

Nu is het al zowat de 4de keer in een week tijd dat ik de Next van stroom af moet halen omdat hij geen verbinding heeft met internet ,terwijl die bedraad is aangesloten. Erg vervelend zo. Ding staat hier het 14 dagen en meer gerommel dan 6 jaar horizon box. Of zou het aan het technicolor modem liggen. Er was me ook een nieuw modem belooft maar nooit niks meer over gehoord. Al lees ik daar ook niet echt goede berichten over.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tvgekkie
Level 3
Topicstarter

Inmiddels nieuwe modem aangesloten en oude is onderweg. En tot nu toe werkt het goed. Mijn zoon wist niet waar die was de xbox kreeg spellen nu zo snel binnen hij was dus aangenaam verrast,

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Het modem is niet meer van deze tijd en die kan vervangen worden kostenloos. Technicolor heeft misschien een defect wat een oorzaak kan zijn.

 

Zou je wel volgende kunnen doen, dan meld ik hem aan de Ziggo Medewerkers voor een wissel.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Tvgekkie en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je loopt te tobben met de internetverbinding! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Wat expert @Dave hier al aangeeft klopt, het modem wat je hebt (Technicolor TC7210) is al een ouder type modem en kan kosteloos worden vervaangen door een  nieuw SmartWifi modem. Ik heb direct kosteloos een nieuw modem opgestuurd. Je ontvangt het modem binnen 2 a 3 werkdagen met de pakketdienst van Post NL. Het oude Technicolor modem ontvangen wij graag retour op het adres onderaan mijn bericht. Daarnaast heb ik een setje met nieuwe aansluitmaterialen (POA-1B splitter, nieuwe coaxkabel voor het modem) opgestuurd, dit ontvang je met de brievenpost. 

Sluit het nieuwe modem aan met de nieuwe aansluitmaterialen en kijk dan of de problemen zich nog voordoen. Als dit het geval is, dan moet er een storingsmonteur aan te pas komen. Ik hoor dan graag op welke data een afspraak het beste schikt. 

Retouradres oude modem:
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is. Tip: maak een foto van het afgiftebewijs, mocht je het kwijtraken dan heb je het bewijsje digitaal. 

Tvgekkie
Level 3
Topicstarter

Inmiddels nieuwe modem aangesloten en oude is onderweg. En tot nu toe werkt het goed. Mijn zoon wist niet waar die was de xbox kreeg spellen nu zo snel binnen hij was dus aangenaam verrast,