1
Vraag
2
Reageer en help mee
waaromikniet

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Next raakt netwerkverbinding (bekabeld) kwijt

Hallo,

 

Mijn Next raakt om de haverklap zijn netwerkverbinding kwijt. Ik heb hem aangesloten met een kabel op mijn modem (Technicolor TC7210). De ene keer duur het 10 minuten de andere keer pas na een paar uur. Andere bekabelde apparaten op het modem houden wel hun netwerkverbinding.

 

Iemand een idee?

 

50 Reacties 50
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@waaromikniet Dat zou ook zomaar kunnen, als je verder geen enkel probleem meer ervaart.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@waaromikniet Ik zie hier ook blokken op 309, dus de bron is het meest waarschijnlijke.

 

Als je verder geen problemen meer hebt, dan is een monteur zinloos inderdaad.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja de bron lijkt mij dus de oorzaak in dit geval. Misschien dit nog melden bij een moderator? @Maud 

 

Het enige waar ik nog last van heb is dat de Videoland app niet altijd goed werkt. Dus soms 2 keer moeten starten voordat hij het doet. Maar denk niet dat dat voer is voor een monteur aangezien de app soms ook wel

goed werkt. Zal je net zien dat alles goed werkt als de monteur er is. Ik hoop dat met een update mijn issues wat betreft Videoland opgelost worden. Het lijkt hem vooral te zitten in het login proces bij Videoland. Als ik mijn account verwijder (uitloggen) dan lijkt het wel vaker goed te gaan.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @waaromikniet , mogelijk lees ik er overheen (dan mijn welgemeende excuses) maar merk je ook verschil met Videoland als je deze benaderd via het menu - apps of wanneer je zapt naar 151 na het bezoek van de monteur? 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Allemaal hetzelfde gedrag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@waaromikniet  schreef:

Allemaal hetzelfde gedrag.


@waaromikniet Wat bedoel je daarmee?

Nu is het heel onduidelijk wat je bedoelt.

 

Als je het een goede vraag vindt, dan kan een antwoord tot een mogelijke oorzaak leiden, bepaalde gedragingen geven een bepaalde oorzaak aan en dan is de juiste oplossing sneller dichterbij.

 

Mogelijk, als dat nog niet gedaan is, is het modem 30 seconden van de stroom halen of de fabrieksinstellingen of in het geheel nieuwe software erop of een nieuwe mediabox.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Bert @Meindert 

Wat ik bedoel is dat het niet uitmaakt hoe ik de app opstart. Vanuit apps, via kanaal 151 of andere wegen.

Het gedrag is altijd hetzelfde maar dat had ik ook al eerder in dit topic gemeld.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Sorry, daar hadden we overheen gelezen @waaromikniet! Je hebt de laatste acties uit het bericht van @Bert ook al uitgeprobeerd? 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Lotte 

 

Zeker. Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Maar heeft niet geholpen. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen. Zoals ik al zei. Uitloggen dan werkt de app beter maar dan kan ik er niks mee.

 

Verder hebben @Bert en ik geconstateerd dat kanaal 309 blokken heeft door de bron. We hebben beide blokken en ook via Ziggo GO (via internet en dus niet coax) zie je blokken dus het zit hem in de bron bij ZIggo.

 

Netwerkverbinding gaat nu al een aantal dagen goed. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Balen dat de tips voor Videoland niet geholpen hebben @waaromikniet maar wellicht heeft iemand binnen de Community toch nog de gouden tip? 

Wat betreft de blokken op 309 ben ik hier ook aan het testen geslagen. Ik zie maar heel minimaal af en toe een hapering of blokje voorbij komen maar het is inderdaad wel iets. Ik heb het daarom ter onderzoek doorgezet, hier kom ik nog op terug zodra ik daar reactie op heb ontvangen. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey hallo @waaromikniet. Zoals beloofd nog even een terugkoppeling over de blokken op kanaal 309. Onze achterliggende afdeling kon dit nabootsen en gaat dit verder doorzetten, hopelijk is het snel verholpen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic