@waaromikniet schreef: "Dus wat kan een nieuwe monteur nog voor ons doen?"
Monteurs komen in oplopende kennis en kunde en wat ze mogen in de verdere kasten in de wijk en de gespecialiseerde monteurs hebben meetapparatuur die het signaal per frequentie kunnen meten op sterkte storingen en ruis of een meetapparaat die een puls kunnen sturen in de kabel om te zien of er ergens een obstakel / defect zit in een kabel.
Voor de meeste klussen is er geen gespecialiseerde monteur nodig, vandaar de oplopende specialiteit.
Hier zijn ze ook wel eens 4 maanden bezig geweest om alles volledig storingsloos te krijgen en met succes.
Als er ergens een storing zich openbaart is de kans heel groot dat de oorzaak zich uitbreid in de loop van de tijd.
Klein probleem met grote gevolgen b.v een gecorrodeerde stekker in de straatkast of wijkkast die steeds meer frequenties niet goed doorlaat.
Videoland zou bij jou ook goed moeten kunnen werken, want verder lees ik er geen storingen over op de Next, die kan ook op een frequentie zitten die ergens last van heeft.
Hoe meer je de monteur vertelt, hoe nauwkeuriger hij kan kijken.