1
Vraag
2
Reageer en help mee
waaromikniet

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Next raakt netwerkverbinding (bekabeld) kwijt

Hallo,

 

Mijn Next raakt om de haverklap zijn netwerkverbinding kwijt. Ik heb hem aangesloten met een kabel op mijn modem (Technicolor TC7210). De ene keer duur het 10 minuten de andere keer pas na een paar uur. Andere bekabelde apparaten op het modem houden wel hun netwerkverbinding.

 

Iemand een idee?

 

50 Reacties 50
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@waaromikniet. Is het nog gelukt om de nieuwe kabel rechtstreeks aan te sluiten op de AOP?

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Maud 

Heb de kabel nog niet ontvangen. Ik ben straks ook even paar dagen van huis. Ga dit zondag testen.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Maud & @Jiri 

 

Ik heb vandaag getest met de nieuw geleverde 5m kabel rechtstreeks op de AOP en dan heb ik ook blokken af en toe op kanaal 309. Dus het probleem lijkt toch echt daar te zitten dan wel buiten of in de verdeelkast. Misschien toch iets na de werkzaamheden mis gegaan.

 

Helaas is het probleem met Videoland ook terug. En nog een nieuw probleem met Videoland. Na een aflevering liep de app vast en ging hij niet door naar de volgende aflevering. Ik heb toen Videoland weer afgesloten en opnieuw opgestart maar toen bleef de app op het VIdeoland scherm logo hangen. Pas nadat ik de stroom eraf had gehaald deed de Videoland app het weer en kon in verder kijken Hij was toen alleen wel kwijt waar ik gebleven was. En het probleem dat ik de app 2x moet starten is dus terug.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je terugkoppeling, @waaromikniet

 

Super jammer dat je toch blokken in beeld blijft houden wanneer je een nieuwe coax kabel rechtstreeks hebt aangesloten op je AOP en de Mediabox Next! Het logische vervolg hier nu op is om een monteur met je in te plannen om het signaal vanaf buiten onder de loep te nemen voor je. Er komt dan een storingsmonteur bij je langs. Op deze pagina lees je alle voorwaarden aan een afspraak met de storingsmonteur. Op welke dagen komt een afspraak het beste voor je uit? 

 

Wat betreft Videoland; ervaarde je dit probleem toen je de Mediabox Next rechtstreeks had aangesloten op het AOP? Want dan is dat niet heel gek. Voor Videoland heb je een verbinding nodig met het internet. Wanneer je rechtstreeks op het AOP bent aangesloten met je Next, betekent dit dat je modem op dat moment niet is aangesloten. Je Next krijgt op dat moment dan even geen internetverbinding binnen, waardoor Videoland het dan ook niet doet. 

Ervaar je het probleem als je het internet wel weer hebt aangesloten? Check dan eens of andere apps het wel doen en of je bijvoorbeeld via On Demand zonder problemen iets kunt opstarten. Hoe gaat dat dan? 🙂

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Marije 

ik had hem rechtstreeks op het AOP aangesloten maar nog wel op de Broun splitter die in het AOP zit (zie eerdere foto). Die zat namelijk vast geschroefd. Had zo even geen schroevendraaier bij de hand dus op die manier getest. Dus ik had nog internet. 

 

Alle andere video apps werken wel goed. Netflix nooit last mee.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Okay. Wil je dan toch ook de test nog eens doen en de splitter er helemaal tussenuit halen? Het is namelijk goed mogelijk dat het de splitter is die de verstoring veroorzaakt. Het is belangrijk om te weten hoe het werkt zonder de splitter in het verhaal :-). 

 

Super fijn dat andere apps het wel gewoon goed doen. Wat betreft Videoland raad ik je aan om het nu even in de gaten te houden en te kijken of dit blijft aanhouden. Ik denk ook dat het goed is om het ene probleem eerst op te lossen en dan te kijken of de oplossing hiervoor, ook gelijk dit probleem oplost. Als daar dan nog iets anders voor nodig is, dan kunnen we daarmee aan de slag.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Marije 

 

Zal het vanavond nog eens testen zonder de splitter.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Marije 

Heb nogmaals getest en nu echt rechtstreeks op het AOP, dus zonder de Broun splitter. Dan heb ik nog steeds blokken om de zoveel minuten op kanaal 309.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@waaromikniet

 

Heel goed dat je dat hebt uitgesloten. Dan weten we tenminste zeker dat het niet aan de materialen ligt zoals de splitter. Zullen we dan een monteur inplannen? Ben je akkoord met de voorwaarden ?
Dan ontvang ik graag een bevestiging en een aantal data waarop je thuis bent om de monteur te ontvangen.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla 

 

Monteur is prima. Akkoord met de voorwaarden. Een woensdagmiddag komt het beste uit. Eventueel ook mogelijk op een dinsdag of donderdag.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel @waaromikniet

 

Woensdag heb ik geen beschikbaarheid dus heb komende donderdag tussen 12.00-18.00 uur iemand voor je ingepland 🙂 Zorg je ervoor dat er iemand aanwezig is?

Ik bevestig de afspraak via e-mail. Mocht er iets tussen komen, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla 

 

Komende donderdag lukt helaas niet. Was er vanuit gegaan dat het niet meer deze week zou zijn,

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@waaromikniet

 

Geeft niets 🙂 Heb hem omgeboekt naar woensdag 18 augustus tussen 12.00-18.00 uur.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De monteur is langs geweest. Helaas was het signaal goed wat er binnenkomt op het AOP en zijn de strepen/blokken in beeld niet te verklaren. Geen oplossing dus. Je ziet de strepen /blokken in een flits en niet permanent. Dus hij kon er niet zo veel mee zei die. Maar het is wel storend.\

 

Heb ook een nieuw modem gekregen maar helaas raakt de Next nog steeds zijn netwerkverbinding kwijt. Als ik een ander apparaat aansluit op de UTP kabel doet die het wel. Dus lijkt toch iets in de Next te zijn? Meer mensen last van? Via WiFi werkt de Next wel gewoon goed. Maar heb niet voor niets overal UTP in huis liggen.

 

De Videoland app blijft helaas ook slecht werken. Of 2x opstarten of helemaal niet werken. Heb ik gewoon een brakke Next gekregen? 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@waaromikniet, super jammer dat de afspraak met de monteur het probleem niet heeft opgelost en dat de verbinding nog steeds continu weg valt! Via de wifi heb je helemaal geen problemen meer begrijp ik? Als het probleem niet goed is opgelost, dan is een nieuwe monteur misschien wel erg handig! Ik hoor het graag. 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Maud 

De monteur heeft de boel doorgemeten en gezegd dat het signaal goed is. Ik ga er dus vanuit dat een nieuwe monteur dat ook zal zeggen. Heb daar niet zoveel vertrouwen in. We zien nu alleen af en toe blokken op kanaal 309. Verder nergens meer. Dus wat kan een nieuwe monteur nog voor ons doen? En moet ik daar dan voor betalen?

 

Het probleem met wegvallende verbinding lijkt toch meer in de bekabeling te zitten. De UTP kabel in de muur lijkt kuren te hebben en het de ene keer wel te doen en de andere keer niet. De Next draait nu stabiel op de WiFi. Ik ga een nieuwe kabel trekken binnenkort. Voor nu vind ik WiFi prima te gebruiken voor de Next.

 

Waar ik wel gek van word is dat de Videoland app zo brak werkt.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Aha, duidelijk! Het probleem moet toch ergens vandaan komen. Aangezien het niet opgelost is met de vorige afspraak, zou een nieuwe monteur kunnen kijken of hij nog andere inzichten heeft of dat de mediabox Next toch het probleem is. 

De monteur komt op dezelfde voorwaarden als de vorige monteur. Maar je hebt natuurlijk wel garantie op de werkzaamheden van de vorige afspraak. 

Fijn dat het via de wifi goed werkt 🙂 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Maud 

De Next is wat betreft de blokken in beeld niet het probleem. Als ik de coax rechtstreeks op de TV aansluit vanaf het AOP en mijn oude CI module gebruik dan heb ik ook blokken op kanaal 309. 

 

Ik denk er nog even over na of ik weer een monteur nodig heb. Ik denk zelf dat het niet veel uithaalt en de blokken zitten op een zender die we niet vaak kijken. Maar het blijft vreemd.

 

Weet je ook wanneer er een update van de Next of Videoland aankomt want de Videoland app werkt veel te vaak niet bij mij. Alle andere apps werken goed.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@waaromikniet schreef: "Dus wat kan een nieuwe monteur nog voor ons doen?"

 

Monteurs komen in oplopende kennis en kunde en wat ze mogen in de verdere kasten in de wijk en de gespecialiseerde monteurs hebben meetapparatuur die het signaal per frequentie kunnen meten op sterkte storingen en ruis of een meetapparaat die een puls kunnen sturen in de kabel om te zien of er ergens een obstakel / defect zit in een kabel.

Voor de meeste klussen is er geen gespecialiseerde monteur nodig, vandaar de oplopende specialiteit.

 

Hier zijn ze ook wel eens 4 maanden bezig geweest om alles volledig storingsloos te krijgen en met succes.

Als er ergens een storing zich openbaart is de kans heel groot dat de oorzaak zich uitbreid in de loop van de tijd.

Klein probleem met grote gevolgen b.v een gecorrodeerde stekker in de straatkast of wijkkast die steeds meer frequenties niet goed doorlaat.

 

Videoland zou bij jou ook goed moeten kunnen werken, want verder lees ik er geen storingen over op de Next, die kan ook op een frequentie zitten die ergens last van heeft.

Hoe meer je de monteur vertelt, hoe nauwkeuriger hij kan kijken.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Bert 

Ik heb nog even een test gedaan door naar kanaal 309 te kijken via de Ziggo GO website op mijn laptop.

Als ik via de Ziggo GO website naar kanaal 309 kijk zie ik ook blokken in het beeld af en toe. Gelijk aan wat ik op de TV zie. Ziggo GO gaat via internet en niet de coax. Dus zou het probleem niet bij de bron kunnen liggen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic