1
Vraag
2
Reageer en help mee
waaromikniet

Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Next raakt netwerkverbinding (bekabeld) kwijt

Hallo,

 

Mijn Next raakt om de haverklap zijn netwerkverbinding kwijt. Ik heb hem aangesloten met een kabel op mijn modem (Technicolor TC7210). De ene keer duur het 10 minuten de andere keer pas na een paar uur. Andere bekabelde apparaten op het modem houden wel hun netwerkverbinding.

 

Iemand een idee?

 

50 Reacties 50
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hardop denkend:

Zie je hieronder op de website een IPv4 en/of IPv6 adres of maar 1 van de 2? 

En bij 1 van de 2, welke? IPv4 of IPv6?

What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb alleen een IPv4 adres.

Ik heb wel gelezen dat er meer issues zijn in combinatie met het modem dat ik ook heb. Maar omdat mijn andere apparaten wel verbinding houden lijkt me dat niet het issue

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Net de next van de stroom gehad voor een minuutje. Daarna geen beeld meer na opstarten. Nogmaals van de stroom gehaald en toen wel weer beeld. Het probleem wat ik had met video land is nu wel opgelost. Echter binnen 5 minuten weer de verbinding kwijt. Steek ik de utp stekker in mijn laptop wel verbinding. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @waaromikniet

Welkom op de Community! 
Irritant dat de Next zovaak de bekabelde netwerkverbinding kwijt raakt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, fijn dat er daarom al met je is meegedacht.

Kun je nog wel nader toelichten hoe de Next verbinding heeft via de UTP kabel? Loopt die kabel bijvoorbeeld vanuit het modem, een losse router, wifibooster of switch? En heb je toevallig al eens een andere UTP-uitgang of UTP-kabel getest? Ook ben ik benieuwd naar de connectie: staat er bij de instellingen van de Next dat er via UTP een verbinding is, of via de wifi?

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mijn Next geeft aan verbonden te zijn via een bekabelde verbinding. Hij is verbonden met een UTP poort in de muur. In mijn meterkast, waar de Ziggo kabel binnen komt staat mijn modem en zitten alle UTP poorten die ik in mijn muren heb op het modem aangesloten. Ik heb dus geen aparte router, switches of acces points. Gebruik alleen het modem van Ziggo. De UTP poorten in de muren zijn aangesloten met Ziggo gecertificeerde kabels. Al mijn andere devices werken ook gewoon de hele dag door. Het is alleen de Next die zijn verbinding kwijt raakt.

 

Om uit te sluiten dat het de UTP poorten in de muren zijn heb ik gisteren lopen spelen en heb toen ook de Next rechtstreeks verbonden met het modem met de UTP kabel die door Ziggo werd bijgeleverd maar dan speelt hetzelfde probleem. Ook nog een andere kabel die ik zelf had liggen uitgeprobeerd. Maar ook hetzelfde probleem. Wil nogmaals benoemen dat al mijn andere devices gewoon altijd online zijn zonder onderbrekingen.

 

Gisteren kreeg ik ook geen verbinding meer met andere apparaten op dezelfde UTP poort. Dus zodra de Next zijn verbinding verliest lijkt de UTP poort op het modem het niet meer te doen totdat ik het modem reset. Ik heb nu alle kabels in de UTP poorten op het modem random verwisseld en heb nu al de hele dag een verbinding. Kan ook komen omdat ik het modem al tig keer heb gereset omdat de UTP poort het niet meer deed. Dus vandaag een dag zonder onderbreking in de verbinding maar het voelt niet stabiel.

 

Dit is helaas niet het enige probleem dat ik heb met de Next.

 

Het probleem met de Videoland app blijft spelen. Je collega moderator had mijn andere vraag gesloten en verplaatst naar het archief omdat ze dacht dat het met elkaar te maken had. Maar de problemen lijken niet met elkaar te maken te hebben. Ik heb nu verbinding maar de Videoland app werkt niet of pas na twee keer opstarten. Om het op te lossen haal ik de Next van het stroom af voor 60 seconden. Maar als ik de Next van het stoom haal en weer aanzet dan krijg ik geen beeld meer. Ik moet daarna nog een keer van het stroom halen en dan doet hij het wel en heb ik weer beeld. De Videoland app werkt dan weer maar stopt er na een tijdje weer mee. Dan krijg ik alleen een zwart scherm. Met de home knop kom ik dan wel weer terug in het app overzicht. Het is of aldoor een zwart scherm in de Videoland app of hij doet het na een paar keer opnieuw opstarten. Dit is via schakelen naar kanaal 151 of via de app in het app overzicht.

 

Ik heb net mijn abonnement verlengd en daarbij de Next gekregen nadat ik al jaren tevreden was met een CI module. Maar vanwege 4k en het kunnen pauzeren en terug kijken heb ik hiervoor gekozen. Maar ik ben tot nu toe nog niet echt tevreden over de Next.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De Videoland app lijkt vooral stuk te gaan als je de Next uitzet als de Videoland app nog actief is. Als ik Videoland kijk en zet daarna de Next uit en weer aan doet de Videoland app het niet meer of pas na 2x opstarten van de app

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Erik P Ik las zojuist iets dergelijks met Netflix als de next uitgezet wordt vanuit Netflix.

Mogelijk kan een moderator deze informatie koppelen als het doorgezet wordt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor je uitgebreide toelichting @waaromikniet. Het lijkt erop dat de UTP poort inderdaad niet meer jofel is. Ik stel dan ook voor dat we het modem omruilen. Akkoord?

Wat betreft Videoland. Begrijp ik het goed dat wanneer je de App 'normaal' afsluit via de afstandsbediening en vervolgens in de standbystand zet, de box opnieuw inschakelt, hierna wel probleemloos kunt opstarten van de Videoland App? 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Vincent 

Ik vind een modem swap op zich prima. Maar moet er wel bij zeggen dat de afgelopen dagen het signaal niet meer is weg gevallen. Ook mijn PC die nu op de 'foute' UTP poort zit heeft geen issues. Maar het voelt toch wat buggy aan.

 

De problemen met de Videoland app blijven ook spelen als ik de app gewoon netjes afsluit voor ik de Next uitzet. Ik zie wel een duidelijk patroon. Als ik de Next uitzet met de Videoland app nog aan dan werkt de app niet meer. Als ik de stroom eraf heb gehad dan geen beeld meer via de Next. Dan nogmaals de stroom eraf. Dan wel weer beeld. Daarna werkt de Videoland app alleen na 2 keer starten. De eerste keer altijd een zwart scherm en daarna kom ik terug in het home scherm van de Next. Dan voor de tweede keer opstarten en dan kom ik in de Videoland app.

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Vincent 

Weet jij ook iets over stroringen in mijn wijk na gepland onderhoud?

 

Op 5 en 6 juli jl. heeft Ziggo onderhoud in mijn wijk uitgevoerd (nieuwe apparatuur). Sindsdien heb ik af en toe last van blokken op bepaalde kanalen. Bijvoorbeeld TLC (21) en Boomerand (309). Dit kan de ene keer een 20 minuten goed gaan zonder blokken en daarna een paar keer achter elkaar.

 

Ik had hiervoor geen last. 2 jaar geleden is zelfs buiten een nieuwe kabel aangelegd met een nieuw AOP in mijn meterkast. Dus het signaal is/was helemaal top. Ook de coax wandcontactdozen in mijn huis zijn destijds door de monteur vernieuwd. Daarna zijn alle signalen (beneden en boven) gecheckt. De blokken komen voor op al mijn TV's en ook op de Next.

 

Ik heb een oud huis waarbij de meterkast in de woonkamer zit. Dus ik heb ook even een kabel (coax meegeleverd bij de Next) van het AOP rechtstreeks op mijn Next aangesloten en dan zie ik ook af en toe blokken.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Fijn dat de UTP poort nu wel stabiel verbinding doorgeeft. Aan jou om te bepalen of wel of niet een nieuw modem wil. Geef het gerust aan.

Wat betreft Videoland. Hoe lang bedraagt de door jou uitgevoerde stroomonderbreking als je reset? Open je de App via het kanaal 151 of via een stemcommando of via het menu? Ik ga zelf even kijken of ik dit kan reproduceren. Als er andere users zijn met een Videoland abonnement, deel vooral hier jullie bevindingen!

Als je ook direct op de hoofdaansluiting blokken ondervindt, met een andere kabel, dan is er wellicht wat loos met het signaal vanuit buiten. Een monteur biedt dan uitkomst. Wil je eerst nog enkele foto's delen van de aansluitingen en aansluitsituatie? Dan hebben we dat maar goed in kaart. 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Vincent 

Ik vind het zonde om het modem te vervangen als dat niet nodig is. Dus mijn voorstel is dat ik het de komende tijd even aankijk en test. Als het probleem terug komt dat we dan het modem switchen.

 

Wat betreft de Videoland app. Het maakt niet uit hoe ik hem start. Met kanaal 151, met de app of via voice command. Ik krijg altijd de eerste keer een zwart scherm en daarna komt hij terug waar je was. Als je dan nogmaals opstart dan doet hij het wel. Als ik de Next uitzet met Videland actief dan doet hij daarna helemaal niks meer.

 

Wat betreft het van de stroom halen. Dat doe ik 60 seconden. Echt met de stekker eruit. Niet met de schakelaar achterop de Next. Daarna weer de stroom erop. De Next schakelt daarna in en krijg ik het opstart beeld met de welkom teksten. Maar na een minuut valt het beeld weg. Ik moet dan of met de knop de Next weer aanzetten of ik moet nogmaals dezelfde routine met het stroom eraf halen uitvoeren.

 

Zie hieronder mijn AOP in de meterkast. Samen met een signaal versterker. En de wandcontactdoos in de muur. Nadat buiten een nieuwe buitenkabel is getrokken naar mijn meterkast is door een Ziggo monteur alles aangesloten en gecheckt. Wandcontactdozen zijn vervangen door de monteur. Ook de kabel van de wandcontactdoos naar de TV voor zowel boven als beneden zijn door de monteur te plekke gemaakt en aangesloten. Ik heb vanavond nog even getest maar ik kreeg toen direct vanuit het AOP geen blokken. Maar kan niet lang testen. De kabel is eigenlijk te kort en ik moet mijn woonkamer verbouwen om het goed te testen voor langdurige periode. Dus het kan ook ergens een stoorzender zijn. Of het zit toch in mijn signaal versterker.

 

Ik wil geen onnodige kosten maken voor een monteur. Dus wat kan ik zelf nog proberen. 

 

Mijn foto's zijn goed maar op de een of andere manier draait dit bericht ze om. Lijkt alsof foto's niet genomen in landscape worden omgedraaid. 

 

IMG_7908.jpgIMG_7909.jpgIMG_7910.jpg

IMG_7912.jpg

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat is helemaal goed hoor. Geen enkel probleem @waaromikniet

Wat raar dat je deze problemen met Videoland ervaart. We hebben het hier op meerder boxen getest, maar kunnen het niet reproduceren. Ik zie dat de internetverbinding niet rechtstreeks vanaf het modem naar de Mediabox Next verloopt, maar via een stekker in de muur. 
Hoe werkt Videoland wanneer je de mediabox rechtstreeks aansluit met een utpkabel op het modem?

Dit blijft inderdaad even de vraag. Ik kan niet zien of dit de ideale opstelling is omdat het signaal op de Next zich niet uit laat lezen. Feit blijft dat blokkerig beeld niet goed is en het signaal ergens onderweg verstoord wordt. We kunnen alleen ontdekken waar dit mis gaat door dingen uit te sluiten en dus rechtstreeks te testen. Ik kan eventueel een coaxkabel van 5 meter nasturen, mocht je hier baat bij hebben? 

 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jiri & @Vincent 

 

Het Videoland probleem speelt ook als ik de Next rechtstreeks met het modem verbind via UTP. Heb ook via WiFi getest en ook hetzelfde probleem.  

Ik heb nu de Videoland app even uitgelogd. Daarna nogmaals getest en dan doet de app het gewoon elke keer. Ook als de Next een tijdje uit heeft gestaan. Daarna weer ingelogd en hij heeft het nu een paar keer goed gedaan. Dus ik ga de komende dagen even testen of het uitloggen en inloggen effect heeft gehad.

 

Wat betreft de coax kabel graag, maar heb je er ook ook van 7,5m? 5m is denk ik net te kort. Vandaag weer om de zoveel tijd blokken op kanaal 309. Ik zal dan even langer testen met direct op de AOP. 

Wat bedoel je trouwens met "omdat het signaal op de Next zich niet uit laat lezen" is dat normaal bij de Next of blokkeert iets bij mij thuis dit? Kan je verder nog iets aan mijn signaal zien?

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw reactie, @waaromikniet

Laat ik voorzichtig zijn, maar fijn dat het uit en opnieuw inloggen lijkt te werken. Dat hadden we inderdaad nog niet geopperd of getest 🙂

 

5 meter is helaas het langste wat ik heb qua coaxkabels 😞 Dat wordt dus lastig. 
Ik ben benieuwd naar de resultaten van jouw testen wanner je het wat langer rechtstreeks test.

Dat de Next het signaal niet uit laat lezen is normaal hoor. We hoeven bij de Next alleen signaal via de coax te zenden.
Alles waar een retoursignaal voor nodig is, gaat via internet. En nou net dat retoursignaal konden we bij andere boxen uitlezen om te kijken hoe het signaal was. Het wordt dus simpelweg niet gemeten bij de Next omdat het er niet echt toe doet. 

Dat zenders blokkerig beeld geven, geeft aan dat het signaal niet goed op de box aankomt. Dat is dan ook de reden dat we het jou rechtstreeks laten testen en vragen om een andere kabel te gebruiken 😉
Signaal op het modem is prima. 

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jiri 

 

Vandaag na opstarten van de Next deed Videoland het in 1 keer. Dus voor nu lijkt het in en uit loggen gewerkt te hebben. Wat misschien nog wel een aandachtspunt is, is dat wanneer je de Next uitzet met Videoland of Netflix actief dan doen de apps het daarna niet altijd meer.

 

Wat betreft de coax. Ik zag in de Ziggo shop een kabel van 7,5m vandaar dat ik het vroeg. Maar stuur dan maar die van 5m op. Dan zet ik mijn TV meubel even tijdelijk wat anders neer dan red ik het net.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@waaromikniet Ik heb het hier getest, maar bij mij werkt het wel. Wil je dit eens in de gaten houden? Wat voor melding krijg je op dat moment? 

Ik heb 5 meter coaxkabel voor je besteld. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Laat je even weten hoe het gaat met de nieuwe kabel? 🙂

waaromikniet
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jiri 

Alvast bedankt voor de kabel.

 

Als ik de Next afsluit met Videoland of Netflix aan, dan doet de app het daarna gewoon niet meer. Dan krijg ik een zwart scherm die of na een poosje verdwijnt en ik weer op live TV terug kom, of het zwarte scherm blijft net zo lang tot dat ik op de terug knop druk.

 

Ik zal de resultaten hier posten met het direct aansluiten op het AOP.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic