Mijn Next geeft aan verbonden te zijn via een bekabelde verbinding. Hij is verbonden met een UTP poort in de muur. In mijn meterkast, waar de Ziggo kabel binnen komt staat mijn modem en zitten alle UTP poorten die ik in mijn muren heb op het modem aangesloten. Ik heb dus geen aparte router, switches of acces points. Gebruik alleen het modem van Ziggo. De UTP poorten in de muren zijn aangesloten met Ziggo gecertificeerde kabels. Al mijn andere devices werken ook gewoon de hele dag door. Het is alleen de Next die zijn verbinding kwijt raakt.
Om uit te sluiten dat het de UTP poorten in de muren zijn heb ik gisteren lopen spelen en heb toen ook de Next rechtstreeks verbonden met het modem met de UTP kabel die door Ziggo werd bijgeleverd maar dan speelt hetzelfde probleem. Ook nog een andere kabel die ik zelf had liggen uitgeprobeerd. Maar ook hetzelfde probleem. Wil nogmaals benoemen dat al mijn andere devices gewoon altijd online zijn zonder onderbrekingen.
Gisteren kreeg ik ook geen verbinding meer met andere apparaten op dezelfde UTP poort. Dus zodra de Next zijn verbinding verliest lijkt de UTP poort op het modem het niet meer te doen totdat ik het modem reset. Ik heb nu alle kabels in de UTP poorten op het modem random verwisseld en heb nu al de hele dag een verbinding. Kan ook komen omdat ik het modem al tig keer heb gereset omdat de UTP poort het niet meer deed. Dus vandaag een dag zonder onderbreking in de verbinding maar het voelt niet stabiel.
Dit is helaas niet het enige probleem dat ik heb met de Next.
Het probleem met de Videoland app blijft spelen. Je collega moderator had mijn andere vraag gesloten en verplaatst naar het archief omdat ze dacht dat het met elkaar te maken had. Maar de problemen lijken niet met elkaar te maken te hebben. Ik heb nu verbinding maar de Videoland app werkt niet of pas na twee keer opstarten. Om het op te lossen haal ik de Next van het stroom af voor 60 seconden. Maar als ik de Next van het stoom haal en weer aanzet dan krijg ik geen beeld meer. Ik moet daarna nog een keer van het stroom halen en dan doet hij het wel en heb ik weer beeld. De Videoland app werkt dan weer maar stopt er na een tijdje weer mee. Dan krijg ik alleen een zwart scherm. Met de home knop kom ik dan wel weer terug in het app overzicht. Het is of aldoor een zwart scherm in de Videoland app of hij doet het na een paar keer opnieuw opstarten. Dit is via schakelen naar kanaal 151 of via de app in het app overzicht.
Ik heb net mijn abonnement verlengd en daarbij de Next gekregen nadat ik al jaren tevreden was met een CI module. Maar vanwege 4k en het kunnen pauzeren en terug kijken heb ik hiervoor gekozen. Maar ik ben tot nu toe nog niet echt tevreden over de Next.