1
Vraag
2
Reacties
Robsr

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next op zwart

Ik zie veel berichten omtrent de next box op zwart na opstarten. Sinds twee dagen een next box en ik wordt er nu al gek van, alles gedaan wat je maar kan verzinnen en ook lang aan de telefoon gezeten met Ziggo. Helaas niet opgelost wel de opmerking, probleem is bekend. Even een tijdelijke stop op leveren zou je verwachten. Morgen maar weer tijd maken om door het keuze menu te wandelen om de Horizon box te houden en niet af te laten melden. Next even niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Er zijn twee workarounds die ik voorbij heb zien komen die bij sommigen lijken te werken:

 

De eerste:

  1. Zet de resolutie op een vaste waarde dus niet automatisch. Bv 1080i.
  2. Zet standby op “eco”.

 

De tweede:

Sluit je receiver / soundbar NIET aan via een hdmi/arc maar een gewone hdmi.

 

Voor verdere tips is het inderdaad nodig om wat meer details te geven over jouw configuratie zoals Be rt zei. Gebruik je een receiver / soundbar? Zo ja waarop is die aangesloten en met welke kabel?

 

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Robsr schreef: “alles gedaan wat je maar kan verzinnen” helaas is dan niet duidelijk wat wel en wat niet gedaan is.

Welke TV heb je en hoe is de TV aangesloten aan de Next, rechtstreeks of via een andere apparaat zoals een audio versterker?

Hoe staan je stand by instellingen in de Next?

Robsr
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lg OLED met de meegeleverde HDMI direct op de box. Stand-by op snel gezet stond op normaal

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Er zijn twee workarounds die ik voorbij heb zien komen die bij sommigen lijken te werken:

 

De eerste:

  1. Zet de resolutie op een vaste waarde dus niet automatisch. Bv 1080i.
  2. Zet standby op “eco”.

 

De tweede:

Sluit je receiver / soundbar NIET aan via een hdmi/arc maar een gewone hdmi.

 

Voor verdere tips is het inderdaad nodig om wat meer details te geven over jouw configuratie zoals Be rt zei. Gebruik je een receiver / soundbar? Zo ja waarop is die aangesloten en met welke kabel?

 

 

Robsr
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thx, ga dit aanpassen, 

meer details zijn er niet, gewoon een nieuwe lg OLED direct via HDMI naar next , alles via WiFi die geeft 100% aan. Geen versterkers soundbars etc

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ah oké dan blijft alleen die eerste workaround over.

Ook zou je een andere hdmi kabel kunnen proberen (eigenlijk moet je dat als eerste doen maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan?) Idem met factory reset….

Robsr
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fingers crossed maar het gaat nu goed, thx voor de tips. Blijft wel bijzonder dat ziggo dit in de markt zet met zo veel problemen. Of komt het omdat uit 010 kom?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ja, ligt aan 010, altijd, dat weet je toch?

Maar zonder gekheid, het is een nieuw product met heel wat kinderziektes. Ziggo werkt ongetwijfeld hard aan de issues.

Ik hoop dat het nu goed blijft werken. Nieuwe updates zullen zeker komen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic