Ik zie veel berichten omtrent de next box op zwart na opstarten. Sinds twee dagen een next box en ik wordt er nu al gek van, alles gedaan wat je maar kan verzinnen en ook lang aan de telefoon gezeten met Ziggo. Helaas niet opgelost wel de opmerking, probleem is bekend. Even een tijdelijke stop op leveren zou je verwachten. Morgen maar weer tijd maken om door het keuze menu te wandelen om de Horizon box te houden en niet af te laten melden. Next even niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn twee workarounds die ik voorbij heb zien komen die bij sommigen lijken te werken:
De eerste:
De tweede:
Sluit je receiver / soundbar NIET aan via een hdmi/arc maar een gewone hdmi.
Voor verdere tips is het inderdaad nodig om wat meer details te geven over jouw configuratie zoals Be rt zei. Gebruik je een receiver / soundbar? Zo ja waarop is die aangesloten en met welke kabel?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Robsr schreef: “alles gedaan wat je maar kan verzinnen” helaas is dan niet duidelijk wat wel en wat niet gedaan is.
Welke TV heb je en hoe is de TV aangesloten aan de Next, rechtstreeks of via een andere apparaat zoals een audio versterker?
Hoe staan je stand by instellingen in de Next?
Lg OLED met de meegeleverde HDMI direct op de box. Stand-by op snel gezet stond op normaal
Er zijn twee workarounds die ik voorbij heb zien komen die bij sommigen lijken te werken:
De eerste:
De tweede:
Sluit je receiver / soundbar NIET aan via een hdmi/arc maar een gewone hdmi.
Voor verdere tips is het inderdaad nodig om wat meer details te geven over jouw configuratie zoals Be rt zei. Gebruik je een receiver / soundbar? Zo ja waarop is die aangesloten en met welke kabel?
Thx, ga dit aanpassen,
meer details zijn er niet, gewoon een nieuwe lg OLED direct via HDMI naar next , alles via WiFi die geeft 100% aan. Geen versterkers soundbars etc
Ah oké dan blijft alleen die eerste workaround over.
Ook zou je een andere hdmi kabel kunnen proberen (eigenlijk moet je dat als eerste doen maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan?) Idem met factory reset….
Fingers crossed maar het gaat nu goed, thx voor de tips. Blijft wel bijzonder dat ziggo dit in de markt zet met zo veel problemen. Of komt het omdat uit 010 kom?
Ja, ligt aan 010, altijd, dat weet je toch?
Maar zonder gekheid, het is een nieuw product met heel wat kinderziektes. Ziggo werkt ongetwijfeld hard aan de issues.
Ik hoop dat het nu goed blijft werken. Nieuwe updates zullen zeker komen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.