Ik wil mijn mediabox XL inwisselen voor een next. Bij bestellen online kan er alleen de next mini aangevinkt worden. Echter kan deze niet gekoppeld worden aan mijn soundbar (geen optische aansluiting)...... dit is wel iets wat wij willen, zodat de tv niet aan hoeft te staan wanneer we radio luisteren via de soundbar. Dit kan bij de Next echter wel.
Na bellen met Ziggo, blijkt dat je nog wel de next kan aanvragen. Dit kan alleen telefonisch.
Klopt dit is zowel de next als de next mini leverbaar? Waarom wordt bij nieuwe abonnement en bestaande dan alleen de mini aangeboden? Terwijl de oude next veel completer is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Pakket geweigerd en telefonisch een Next besteld, die wordt binnenkort geleverd
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarom, dat is enkel bekend bij de afdeling die het beleid hebben bepaald om standaard de Mini te leveren.
Dus hierbij de vraag of de next ook nog geleverd kan worden. Medewerker aan de telefoon zei van wel. Echter dienen we dan van de mini af te zien en opnieuw bestellen via de telefoon.
Nu twijfel ik of de next dan alsnog geleverd kan worden.
De 'gewone ' Next is inderdaad op verzoek nog leverbaar dat is al een paar keer door een moderator hier geregeld. Dat hoeft niet speciaal via de telefoon.
Dat is mooi, dan ga ik mini annuleren. Hopelijk kan een moderator dan een gewone voor me leveren. Bedankt.
Nog een vraagje, wat is verder het verschil tussen de twee?
de gewone next gebruik voor live tv de coax aansluiting en voor terugkijken/opnemen e.d de internet aansluiting wifi/ethernet
de next mini doet alles via internet wifi/ethernet zowel het live tv kijken als de online content
Maar omdat de Mediabox Next Mini alleen via internetverbinding werkt, betekent dit dat live tv enige vertraging geeft. Ergo: live is bij de Mini wat minder live dan bij de Next.
@Wim C. schreef:Maar omdat de Mediabox Next Mini alleen via internetverbinding werkt, betekent dit dat live tv enige vertraging geeft. Ergo: live is bij de Mini wat minder live dan bij de Next.
Correct, echter de juiste term is natuurlijk lineaire TV. Bij echte live uitzendingen zoals sport evenementen is dit uiteraard vervelend bij overige TV programma's maakt dit helemaal niks uit.
@Ddu77 u kunt dan mischien beter wachten met annuleren tot een moderator dit hier heeft opgepakt.
Terzijde de Mini kan wel worden gekoppeld aan de soundbar door er een audioextractor tussen te plaatsen. Niet handig al die extra apparaten het werkt tot nog toe wel zover ik hier op de community lees.
Bedankt allemaal.
Ik wacht op een bericht van een moderator. Het nadeel is dat de mini waarschijnlijk al is opgestuurd en we de 20 euro hebben betaald.
Dat hoeft geen probleem te zijn. Het is namelijk jammer dat we niet het model box kunnen kiezen.
Dat is inderdaad jammer, binnen wat voor termijn neemt de moderator vaak contact op.?
@Ddu77 schreef:Dat is inderdaad jammer, binnen wat voor termijn neemt de moderator vaak contact op.?
Doorgaans 2 tot 3 dagen, je kan natuurlijk ook bellen.
Had ik al gedaan. Man aan de lijn vertelde dat ik het pakketje niet moet aannemen. En daarna weer bellen om de next te laten leveren.
Klinkt heel omslachtig.
Niet accepteren is gelijk aan de bestelling annuleren. Als je op deze manier maar 1 keer eventuele administratie kosten betaald prima.
Pakket geweigerd en telefonisch een Next besteld, die wordt binnenkort geleverd
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.