1
Vraag
2
Reacties
DutchRich1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next of mini?

Ik heb, sinds de laatste update,  weer storingen bij het tv kijken

Diagnostiek op m'n mediabox xl geeft aan dat ik een trage, klopt maar middels versterkers en losgekoppelde internet en tv redelijk verbeterd, verbinding heb

Ik kreeg in m'n mail de kans om kosteloos m'n mediabox om te ruilen voor de mini

na veel contact met de Twitter helpdesk werd me de Next aangeboden

Hoe weet ik nu welk ik moet kiezen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken?

Dit wordt me namelijk niet helemaal duidelijk

Zie mijn muuraansluiting

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24240Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11881Likes

Je kunt de Mediabox XL inderdaad kosteloos laten vervangen door een Mediabox Next of Next Mini, zie dit topic voor de verschillende tussen beide types. De Mediabox Next wordt zowel via coax als ethernet/Wi-Fi aangesloten, de Next Mini vereist alleen ethernet/Wi-Fi. De Mediabox Next heeft persoonlijk mijn voorkeur, doordat lineaire (live) TV via coax verloopt en dit type over 8 tuners beschikt, gaat bijvoorbeeld zappen zeer soepel.

Het AOP (btv 01-SET) is up-to-date. De splitters zouden verwisseld moeten worden. De huidige eerste splitter is verouderd en dient te worden vervangen door een POA-01-A/B, hetzelfde type als de huidige tweede splitter. Daarnaast is de TV-kabel die naar boven uitsteekt verouderd, wat is hiervan de lengte? Op welke kabel is de Mediabox XL aangesloten? Meerdere versterkers in serie gebruiken is zeker niet de bedoeling en zou absoluut niet nodig moeten zijn.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24240Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11881Likes

Je kunt de Mediabox XL inderdaad kosteloos laten vervangen door een Mediabox Next of Next Mini, zie dit topic voor de verschillende tussen beide types. De Mediabox Next wordt zowel via coax als ethernet/Wi-Fi aangesloten, de Next Mini vereist alleen ethernet/Wi-Fi. De Mediabox Next heeft persoonlijk mijn voorkeur, doordat lineaire (live) TV via coax verloopt en dit type over 8 tuners beschikt, gaat bijvoorbeeld zappen zeer soepel.

Het AOP (btv 01-SET) is up-to-date. De splitters zouden verwisseld moeten worden. De huidige eerste splitter is verouderd en dient te worden vervangen door een POA-01-A/B, hetzelfde type als de huidige tweede splitter. Daarnaast is de TV-kabel die naar boven uitsteekt verouderd, wat is hiervan de lengte? Op welke kabel is de Mediabox XL aangesloten? Meerdere versterkers in serie gebruiken is zeker niet de bedoeling en zou absoluut niet nodig moeten zijn.

Peter Woothuis

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Klopt. Probleem was bij mij hetzelfde. De splitter was ook voor het radiosignaal, wat Ziggo niet meer doorgeeft. Er is een ziggo monteur gekomen. Hij heeft een nieuwe 1 naar 2 splitter geplaatst en alle problemen waren bij mij opgelost.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24240Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11881Likes

@Peter Woothuis Jouw situatie verschilt wel van deze situatie, gelet op jouw laatste topic. Jij gebruikte een (verouderde) SQ601 met een extra splitter op de radio-uitgang, dit laatste was inderdaad overbodig geraakt. Doordat de TV-aansluiting van de SQ601 niet over een retourbandfilter beschikt, kon de binnenhuisinstallatie (in jouw geval een versterker + meerdere TV's) storing geven op het modem. Gelet op de afwijkende kanaalfrequenties in de upstream, leek daarvan inderdaad sprake te zijn geweest. Als de monteur een POA-254 of andere splitter met ingebouwd retourbandfilter (zoals de POA-085 of POA-13-A) heeft geplaatst, dan kan die storing niet meer voorkomen. Er was ook sprake van ruis in de downstream, o.a. door instraling van Digitenne.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic