1
Vraag
2
Reacties
romein-6

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next mini werkt niet goed samen met Bose MC1 Media Center

Ik ben overgestapt naar zakelijk Giga extra met Tv compleet next mini. Internet werkt goed maar ik krijg de next mini niet goed aangesloten op mijn bose set. Als ik de Next mini direct aansluit op minn tv werkt het goed. Maar met de bose media center heb ik geen geluid en is het "beeld te groot". Dus er valt een deel buiten mijn scherm.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als aanvulling op het voorgaande.

@romein-6 ik weet uit ervaring dat wat @Bert schrijft wel hout snijdt.

Zo uit m’n hoofd is uw Bose MC1 Media Center in 2007 op de markt gebracht en in 2010 is de productie gestopt. Een prima installatie die waarschijnlijk prima werkt.

Als u een UHD/4K TV hebt en een geluidsinstallatie die geen 4K signaal doorgeeft dan is de enige oplossing de Mediabox Next Mini op de TV aansluiten.

Wat echter wèl een dingetje is is dat de Mini geen optische aansluiting heeft om uw Bose MC1 Media Center te voeden met geluid. 
Ik weet niet of u een coax-aansluiting heeft, maar één mogelijkheid zou kunnen zijn om de Mini om te ruilen voor een Mediabox Next die wèl een optische aansluiting heeft. U heeft een zakelijk abonnement en ik weet niet hoe deze zaken binnen uw abonnement geregeld kunnen worden.

Een andere manier is misschien (maar hier heb ik zelf geen ervaring mee) een HDMI-splitter.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoe oud is die Bose?

Als ik de juiste gevonden heb, is die alleen nog geschikt voor 1080 i/p en HDCP 1.2 en niet voor 4K en HDCP 2.2 wat de Next mini heeft.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Tjsa

Release date:

2007

Discontinued:

2010
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als aanvulling op het voorgaande.

@romein-6 ik weet uit ervaring dat wat @Bert schrijft wel hout snijdt.

Zo uit m’n hoofd is uw Bose MC1 Media Center in 2007 op de markt gebracht en in 2010 is de productie gestopt. Een prima installatie die waarschijnlijk prima werkt.

Als u een UHD/4K TV hebt en een geluidsinstallatie die geen 4K signaal doorgeeft dan is de enige oplossing de Mediabox Next Mini op de TV aansluiten.

Wat echter wèl een dingetje is is dat de Mini geen optische aansluiting heeft om uw Bose MC1 Media Center te voeden met geluid. 
Ik weet niet of u een coax-aansluiting heeft, maar één mogelijkheid zou kunnen zijn om de Mini om te ruilen voor een Mediabox Next die wèl een optische aansluiting heeft. U heeft een zakelijk abonnement en ik weet niet hoe deze zaken binnen uw abonnement geregeld kunnen worden.

Een andere manier is misschien (maar hier heb ik zelf geen ervaring mee) een HDMI-splitter.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic