Vraag
Reacties
Oplossing
an 1
Level 2

Next mini via coax?

Ik lees dat je bij een alles in een start abonnement automatisch de next mini krijgt, ik wil echter geen internet/WiFi verbinding, maar gewoon verbinding met coaxkabel.

Kan dat met een next mini??

Ik vind WiFi te onbetrouwbaar.

Als dat niet kan houdt het op, want naar ik begrijp wordt de next niet bij dit abonnement  geleverd??Vind ik vreemd!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Level 20

Hoewel andere klanten hier een andere kijk op hebben.  Ik blijf liever realistisch meer pixels zal op een groter formaat TV schelen, maar wat ik al aangaf de zenders die Ziggo doorgeeft zijn geen 4K dus laat de TV het werk maar doen, daar is echt geen andere box voor nodig en geen ander abonnement.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Teun
Level 17

@an 1 Zoals op de site van ziggo te zien kan hij alleen via wifi of utp.

Teun.

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Dank je, dan houdt het op, want blijkbaar kun je bij dat abonnement  niet de " gewone" next bestellen, raar toch?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@an 1  schreef:

Dank je, dan houdt het op, want blijkbaar kun je bij dat abonnement  niet de " gewone" next bestellen, raar toch?

Deels mee eens, maar dat is nu eenmaal de marketing van Ziggo, de TV Compleet en TV Max klanten mogen de Mini enkel als tweede box bestellen.

Los van een aantal kinderziektes is een netwerk kabel net zo goed/betrouwbaar als coax.

Wilt u kunnen terugkijken als dat niet nodig is, dan is eventueel TV Start met een CI module nog een optie.

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Oké, bedankt.

Je bedoelt dat je met de C1module niet kunt terugkijken?, dan is dat ook geen optie.

Is de next misschien beter dan de next mini, omdat bij een duurder abonnement juist de next wordt geleverd en niet de mini.

Ik ga maar eens bij ziggo praten, want ik heb nu een humax in eigen bezit, maar wil bij aankoop nieuwe tv van mediabox veranderen.

Nu heb ik een "goedkoop" alles in 1 basic, maar ze verplichten mij een nieuw abonnement  te nemen i.p.v.gewoon mijn oude abonnement te behouden en te verhogen met de next huur.

Zo word ik gedwongen 20 euro p.m.meer te betalen! Absurd!

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

voor het terugkijken ook met de gewone next heb je een internetverbinding (kabel/wifi) nodig alleen live tv gaat via coax

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Met de Humax kunnen we beperkt terugkijken. Dat geldt ook voor een CI module, wie in oud upc gebied woont kan helemaal niet terugkijken met een CI module.

De Next Mini in combinatie met TV Start laat ons op meer kanalen terugkijken echter maximaal 2 dagen. Met TV Compleet en Max is dat 7 dagen en we mogen opnemen in de cloud. Dit bepaald de hogere prijs meer dan het type mediabox. Behalve de aansluit mogelijkheden Coax en een SP/Dif optische uitgang op de 'grote' Next is de Mini met de nieuwere hardware vermoedelijk net iets beter.

Waarom wilt u van box veranderen daar is in mijn ogen geen reden voor, de Humaxen zijn in mijn ogen betere boxen, dan wat Ziggo nu levert. Zelfs het ontbreken van 4K veranderd daar niks aan. Omdat ik weet dat er maar 2 uhd kanalen zijn, naast wat films en series, maar of dat de verandering van box rechtvaardigt betwijfel ik.

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Ik kan met mijn humax ,5050c, wel opnemen, niet terugkijken .

Hoe zit dat dan met interactief( iets wat ik nog steeds niet snap), de nieuwe tv' s zijn allemaal interactief toch?

Is dat dan geen probleem met de humax??

Kan ik dan wel gebruik maken van de mogelijkheden( apps b.v,) van de modernere tv's?

Excuus voor mijn onkunde?

Op zich voldoet hij nu prima met mijn huidige samsung tv.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Interactief is een breed begrip.

Ja er is een interactie omdat u actief een app ( Nextflix) kan starten op uw smart TV en daar een film of serie kan kiezen.

Smart of interactief houd eigenlijk alleen in dat de TV met het internet kan verbinden, en er apps op geinstalleerd kunnen worden.

Ongeacht het merk en model TV zal u gewoon de Humax kunnen blijven gebruiken tot deze technisch op is. En u kunt gewoon de mogelijkheden van uw 'nieuwe' TV benutten.

0 Kudos
Teun
Level 17

@an 1 . Je zou dan gewoon een humax 5200c kunnen kopen, staan genoeg op MP en dan ben je voor ongeveer 30 tot 50 euro klaar. technisch hetzelfde apparaat als de 5050, maar dan interactief.  Ik heb ze eventueel ook wel.

Teun.

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Dank je Teun.

Is een optie, als ik maar met de humax terug kan kijken, e.v.opnemen en apps kan bedienen?in ieder geval de mogelijkheden van een nieuwe samsung neo Qled tv kan benutten, anders heeft zo'n dure tv geen zin, toch?

4k is weer een ander verhaal, weet niet of je daar ook weer een andere mediabox voor moet hebben?

Als

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Kom nog een keer bij je terug.

Inderdaad op marktplaats genoeg 5200c humax!

Maar je weet niet wat je koopt, kwestie van vertrouwen?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Voor een 4K TV zou je de Next of de Mini kunnen gebruiken. Deze vormen het HD signaal om naar UHD/ 4k  echte 4K kanalen zijn er nauwelijks. Elke 4K tv maakt van het HD beeld van een Humax ook netjes 4K beeld.

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Zoiets dacht ik al.

Misschien dat ik eerst maar eens kijk wat wel kan met de humax 5050c, in ieder geval niet terugkijken of apps bedienen denk ik.

Terugkijken doe ik nu met ziggo go op tablet en dan naar tv streamen.

Ik ben er nog niet uit.Ik baal ervan dat je perse een nieuw abonnement  moet afsluiten en niet gewoon bij het bestaand abonnement ( veel goedkoper) een box kan bijvoegen!dat zou toch simpel moeten zijn!

We moesten maar eens met z'n allen koffie drinken, ha, ha.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

De Mini is te huur voor € 4,00 als extra box. Dat is dus mogelijk.

Voor het terugkijken gebruikte ik een Amazon Firestick. Als de stream methode bevalt hoeft u niks aan het abonnement te veranderen.

Het zou iets makkelijker kunnen overweeg dan een Sony of Philips gebaseerd op Android TV/ Google TV. Als Ziggo ook de internet providers is kunt u op zo'n TV de Ziggo Go TV app installeren. Of de nieuwste Chromecast van Google of een AppleTV.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Het terugkijken, uitzending gemist, via de Humax wordt steeds beperkter een 5200C zou dan enkel voor het opnemen nut hebben eerlijk gezegd, wel kunt u van movies en series gebruik maken, echter  dat valt niet onder TV Start.

Als de huidige TV nog voldoet, lekker houden, wilt u toekomst klaar zijn of om andere redenen een nieuwe TV is dat uiteraard uw beslissing.

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Oei, zover gaat mijn kennis niet!

Next mini zal niet gaan, de humax van nu is niet van ziggo, heb ik ooit gekocht.

Dus er is geen sprake van een tweede decoder.

Firestick? Ken ik niet!, geen idee hoe dat werkt.

Wat ik wel weet dat ik een chromecast( dingle??)aan de tv heb en zo b.v.nexflix kan streamen naar tv, zover reikt mijn kennis!

Lastig ben ik hè!?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

U bent helemaal niet lastig, de materie waar we het over hebben kan lastig zijn.

De methoden en apparaten die ik noem, maken de tablet overbodig.

U kunt een andere versie  van Ziggo Go daarop installeren en op die methode direct kijken.

Dus in plaats van Netflix of de Ziggo Go app vanaf een tablet of smartfoon casten naar de Chromecast. Kunt u de app op een van de genoemde apparaten direct starten.

De Chromecast is een 'dom' tussen station de Firestick of de nieuwste Chromecast

Maken een 'domme' TV 'Smart'. 

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Oké, die chromestart zal ik eens bekijken!

Begrijp ik het goed dat ik dan programma's kan terug kijken of Netflix, you tube zonder problemen kan bekijken.

Op een nieuwe tv zitten al die apps, maar daar kan ik dan niks mee met mijn humax?

Zoals je zegt, abonnement  kan blijven zoals het , huidige humax doet gewoon wat hij moet doen ook op een nieuwe tv, hoop ik?

Met de chromecast die ik nu heb werk je via tablet, dat begrijp ik toch goed.

Met de nieuwe komen de apps daarop te staan?

Heel erg bedankt, met al deze tips moet ik uiteindelijk toch een beslissing kunnen nemen, zonder een veel duurder abonnement  bij ziggo te nemen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

De Humax kunt u gebruiken zoals u gewent bent voor het opnemen van programma's. 

Op een smart TV zijn enkele apps inderdaad vooraf geïnstalleerd, dan is de Chromecast niet nodig, met dit verschil dat de Ziggo app alleen beschikbaar is voor televisies met Android TV, de merken LG en Samsung hebben een andere systeem.

Verder klopt het wat u zelf schrijft. Mijn uitleg is dus duidelijk.

Met de chromecast die ik nu heb werk je via tablet, dat begrijp ik toch goed.

Met de nieuwe komen de apps daarop te staan?

0 Kudos
an 1
Level 2
Topicstarter

Met mijn huidige humax kan ik geen apps op de smart tv gebruiken, neem ik aan.

Mijn nieuwe tv wordt een samsung neo Qled.

Daar kan die Chrome cast google tv  voor gebruiken?

Ik heb heel wat geleerd ( op mijn 79ste!,  en waarschijnlijk kosten bespaard op het abonnement. 

Maar ja, die tv is erg duur!, misschien is een "mindere" ook goed genoeg, al hecht ik veel waarde aan de beeldkwaliteit.

Ontzettend bedankt voor het meedenken.

0 Kudos