Waarom blijft verlichting next mini aan ook als ik niet meer TV kijk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Daar kun je aan zien wat er aan de hand is met de Next mini.
In Eco mode gaat het lampje geheel uit, als ik mij niet vergis.
- Zwart = Uit
- Wit = Aan en Ontwaken uit Stand-by
- Blauw = Standby en Snelle opstart
- Amber (Geel) = Opstarten en Ontwaken van 'uit'
- Rood / Paars (violet) = Geen internetverbinding, bedraad of draadloos
- Groen = Koppeling via WPS met het kabelmodem
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dan is het ding in slaapstand, maar nog wel half wakker om te controleren op updates.
De LED brandt dan ook zwakker, dan in het geval je tv kijkt.
Als je het led lampje als storend ervaart, kan je er een pleister o.d. opplakken.
Ik vind het ook in de nacht storend hoor. Bij mij hangt de mini achter de televisie.
De televisie kan ik instellen dat er geen lichtje brand in de stand-by stand. Dat zou bij de Next mini ook mogelijk moeten zijn.
Daar kun je aan zien wat er aan de hand is met de Next mini.
In Eco mode gaat het lampje geheel uit, als ik mij niet vergis.
- Zwart = Uit
- Wit = Aan en Ontwaken uit Stand-by
- Blauw = Standby en Snelle opstart
- Amber (Geel) = Opstarten en Ontwaken van 'uit'
- Rood / Paars (violet) = Geen internetverbinding, bedraad of draadloos
- Groen = Koppeling via WPS met het kabelmodem
Ik ga em vanavond in de eco stand zetten. Ik ben benieuwd.
De Community heeft mijn probleem opgelost; super.
Ook mij is de laatste tijd opgevallen, dat het blauwe lampje aanblijft nadat tv/mini next zijn uitgeschakeld.
In een eerdere periode (misschien vóór de laatste update?) viel blauwe lamp na enige tijd uit.
Ik heb de specs nagelopen, opnieuw ingesteld op eco en standby stand uitval ná 4 uur (is trouwens rijkelijk lang), maar euvel blijft zich voordoen.
Hoe nu?
Goedemiddag @R.A.1, ik kan me goed voorstellen dat een brandend lampje in de nacht niet voor een nachtrust zorgt. Goed dat je zo actief bezig bent gegaan om het opgelost te krijgen, jammer dat de stappen alleen geen oplossing geven. Je geeft aan; het euvel blijft zich voordoen. Dat betekent dat het lampje niet uit wil gaan? En je hebt de mediabox nu ook op ECO stand ingesteld?
inderdaad blijft het blauwe lampje aan, ook wanneer -zoals standaard al eerder ingesteld- de next mini in de eco stand staat. Ik heb nu 2X alles nagelopen en ingesteld op eco, maar lampje blijft branden ná uitschakelen tv/next mini.
Zoals door een medegebruiker aangegeven, vind ook ik een standby stand van 4 u rijkelijk aan de lange kant. Mogelijk dat de ict-afdeling hier een oplossing voor vindt; eco is per slot van rekening economisch, dus geen 4u een onnodig lampje aan.
Ik ben gisteren weer bezig geweest te achterhalen hoe/waarom het blauwe licht blijft branden, nádat tv en next zijn afgeschakeld. Blauwe licht bleef branden, ook nadat meerdere malen via instellingen eco-mode was ingeschakeld en stby-tijd op minimaal (4u!) was gezet.
Gisteren uiteindelijk rigoreus te werk gegaan: next afgekoppeld van "prik" en een tijdje spanningsloos laten staan. Hierna alles opgestart en instellingen gechecked/bijgesteld.
Wat schetst de verbazing: na plm. 5 minuten valt nu het blauwe licht weg.
Wat het is geweest, waarom het zo is geweest en hoe het kan, dat het zo geweest zal de vraag zijn/blijven.
Ergo: probleem (hoewel, probleem...) opgelost en doorgaan met tv-kijken etc.
Dank voor de aandacht en/of oplossingen!
Groet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.