@wewanl
@Pion53
Nav je tip heb ik getest.
Dit is je tip: "De Next ontvangt een Bluetooth signaal dus hoef je de afstandsbediening niet te richten. Voor de televisie moet je weer wel richten. Kans is groot dat beide commando’ s niet even goed tegelijk aankomen."
Wat ik zie en merk is het volgende:
- De next mini afstandsbediening stuurt geen infrarood signaal als op de rechterbovenknop op de aan/uit toetst. Zie foto 1 in de bijlage (infrarood kan je "zien" met de camera van je mobiele telefoon.
- De afstandsbediening stuurt wel een Infrarood signaal als je op volume down en up duwt (zie de tweede foto)
- Als ik de afstandbediening onder een kussen doe (dus geen "zicht" meer op de tv) dan krijg ik vaak de next mini en daarmee de tv wel aan (dit gaat via bluetooth). Echter dit werkt niet altijd. Dat is hier ook het kern probleem.
Mijn conclusie hieruit zijn:
* de afstandsbediening voor aan/uit schakelen niet met infrarood werkt maar juist met bluetooth.
* Je hoeft de afstandsbediening niet te richten bij het aan uit schakelen van de mini en de tv.
* Er is geen sprake van 2 commando's maar maar 1.
* De tv schakelt aan omdat hij ziet dat er een HDMI signaal AAN wordt aangeboden vanuit de mini.
Kortom dank voor het meedenken en je tip maar ik zie hier geen verband met infrarood en er is nog geen oplossing voor dit probleem.
Foto 1: De afstandsbediening geeft geen infrarood signaal bij bediening aan uit toets (echter dit hoeft ook niet aangezien aan/uit schakelen gaat via afstandsbediening -> bluetooth -> next mini -> hdmi signaal naar tv ga aan
Foto2: De afstandsbediening geeft WEL een infrarood signaal bij volume up down.
Afstandsbediening aan/uit knop (rechtsboven) ingedrukt geeft geen infrarood signaal (dat doet die "nooit") en is zoals het hoort want tv aan gaat via bluetooth next mini signaal via hdmi naar de tv
Dit is als extra test even de volume down up ingedrukt. Dit geeft WEL een infrarood signaal.