1
Vraag
2
Reacties
Pion53

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Next mini - telkens TV aan zetten met rode knop

Ik heb de next mini nu een week moet elke dag meer als 1keer de rode knop gebruiken om de tv aan te zetten. Al meerdere keren opnieuw gekoppeld  de mini box al terug gezet naar fabrieks instellingen maar het probleem blijft zich voordoen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pion53
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bertox ik heb nu 2 dagen de nieuwe afstandsbediening tv gaat aan met 1druk op knop. Start meteen op zonder de knop stevig i te drukken of langer vasthouden . Bij mij is het opgelost.

Fijne week verder

Bekijk in context

16 Reacties 16
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Pion53 

Wat gebeurt er als u via de afstandsbediening op de :ab_standby_tv:-knop drukt?

Pion53
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gaat tv uit

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Goedendag,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb hier 2x een next mini in huis. Op beide apparaten hetzelfde probleem.

Als ik de next mini en dus ook de tv via de afstandsbediening wil inschakelen moet ik soms wel 3x achter elkaar met tussen pozen van 5 sec op de rechterbovenknop drukken van de afstandsbediening. Sinds twee weken heb ik de opstarttijd mediabox op snelle start staan en wanneer in standby heb ik op 24 uur staan. Zie de foto in de bijlage.

 

Ik krijg een beetje de indruk dat ik de aan en uit knop (rechtsboven, zie ook foto juist goed/vrij hard  en in het midden moet indrukken. Het lijkt er wellicht op dat het een fysiek / contact probleem is van de afstandsbediening aan uit knop is. Ik ben hier sinds gisteren wat mee aan het testen.

Pion53
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bertox

Ik heb het precies ook zo staan als jij maar dan nog dat zelfde probleem met die knop 2 a 3 keer drukken aldoor hij aangaat.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zou zelf kiezen voor de instelling om niet 1 knop te gebruiken voor inschakelen televisie.

De Next ontvangt een Bluetooth signaal dus hoef je de afstandsbediening niet te richten. Voor de televisie moet je weer wel richten. Kans is groot dat beide commando’ s niet even goed tegelijk aankomen.

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Kan je eens proberen om de aan uit knop stevig diep in te drukken en heel even vast te houden. Ervaar je dan nog het probleem? 

Pion53
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wewanl

Ik heb het beneden ook en daar negens last van daar zit nog een soundbar bij  .

Pion53
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bertox hetzelfde probleem blijft

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Thanks dit ga ik even testen met beter richten op tv ivm infrarood

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

@wewanl 

@Pion53 

 

Nav je tip heb ik getest.

Dit is je tip: "De Next ontvangt een Bluetooth signaal dus hoef je de afstandsbediening niet te richten. Voor de televisie moet je weer wel richten. Kans is groot dat beide commando’ s niet even goed tegelijk aankomen."

 

Wat ik zie en merk is het volgende:

  • De next mini afstandsbediening stuurt geen infrarood signaal als op de rechterbovenknop op de aan/uit toetst. Zie  foto 1 in de bijlage (infrarood kan je "zien" met de camera van je mobiele telefoon. 
  • De afstandsbediening stuurt wel een Infrarood signaal als je op volume down en up duwt (zie de tweede foto)
  • Als ik de afstandbediening onder een kussen doe (dus geen "zicht" meer op de tv) dan krijg ik vaak de next mini en daarmee de tv wel aan (dit gaat via bluetooth).  Echter dit werkt niet altijd. Dat is hier ook het kern probleem.

Mijn conclusie hieruit zijn:

* de afstandsbediening voor aan/uit schakelen niet met infrarood werkt maar juist met bluetooth. 

* Je hoeft de afstandsbediening niet te richten bij het aan uit schakelen van de mini en de tv.

* Er is geen sprake van 2 commando's maar maar 1.

* De tv schakelt aan omdat hij ziet dat er een HDMI signaal AAN wordt aangeboden vanuit de mini.

 

Kortom dank voor het meedenken en je tip maar ik zie hier geen verband met infrarood en er is nog geen oplossing voor dit probleem.

 

Foto 1: De afstandsbediening geeft geen infrarood signaal bij bediening aan uit toets (echter dit hoeft ook niet aangezien aan/uit schakelen gaat via afstandsbediening -> bluetooth -> next mini -> hdmi signaal naar tv ga aan

Foto2: De afstandsbediening geeft WEL een infrarood signaal bij volume up down.

 

Afstandsbediening aan/uit knop (rechtsboven) ingedrukt geeft geen infrarood signaal (dat doet die "nooit") en is zoals het hoort want tv aan gaat via bluetooth next mini signaal via hdmi naar de tvAfstandsbediening aan/uit knop (rechtsboven) ingedrukt geeft geen infrarood signaal (dat doet die "nooit") en is zoals het hoort want tv aan gaat via bluetooth next mini signaal via hdmi naar de tvDit is als extra test even de volume down up ingedrukt. Dit geeft WEL een infrarood signaal.Dit is als extra test even de volume down up ingedrukt. Dit geeft WEL een infrarood signaal.

 

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

@Pion53 @wewanl 

 

De test heb ik uitgevoerd zie bericht hierboven. Uitgebreid beschreven als testopstelling.

Het ligt niet aan het infrarood signaal, immers er wordt alleen bluetooth signaal verzonden bij aan/uit knop op de afstandsbediening (knop rechtsboven)

 

 

Waar ik aan denk is:

 

  • Of de aan/uit knop rechtsboven op de afstandsbediening van de mini werkt niet goed. Dit geeft geen bluetooth signaal. Ben nu aan het testen of het constant goed werkt door de knop hard, diep en stevig in te drukken (met mate hoor)
  • Of dat de next mini het aan/uit signaal via de hdmi kabel niet altijd goed doorgeeft. Weet iemend of er echt een commando tv aan gegeven wordt via de hdmi kabel door de mini. Of is het zo dat de tv "ziet" dat er beeldinfo komt op de hdmi kabel en dan zelf aangaat?

Overigens hiervoor had ik een next (met kabel aansluiting) daar had ik dit probleem niet.

 

@WimC  De knop linksboven op de afstandsbediening geeft wel een infrarood signaal en daarmee gaat de tv aan (uiteraard de next mini decoder schakelt dan niet aan/uit)

Pion53
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb contact gehad met ziggo en sturen mij een nieuwe toe

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

@wewanl @Wim C. 

 

Omdat het probleem niet consequent te reproduceren is ga ik het volgende in de gaten houden de komende dagen als test.

 

Als de next mini uit staat dan is er op het kastje een lampje blauw van kleur

Als de next mini aan staat dan is er op het kastje het lampje wit van kleur.

 

Blauw is uit

Wit is aan

 

Wat ik ga testen en in de gaten ga houden is of het lampje wel van blauw naar wit gaat bij het gebruik van de afstandsbediening knop rechtsboven op de afstandsbediening.

 

De test is dan , als de tv NIET aanschakelt is het lampje op de mini dan wel van blauw naar wit gegaan.

@Pion53 kan jij ook helpen om dit te controleren.

 

lampje blauw op de next mini (apparaat is uit/standby)lampje blauw op de next mini (apparaat is uit/standby)lampje wit op de next mini (apparaat is aan)lampje wit op de next mini (apparaat is aan)

 

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Helemaal goed ik denk dat dat de beste oplossing. Ik krijg het vermoeden dat het een product exemplaar fout is. Ik houd het in de gaten. Dank voor het melden. Laat je aub even na ca 2 weken gebruik weten of het nu aldoor goed gaat met de nieuwe afstandsbediening?  Groetjes en goede week gewenst 😉

Pion53
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bertox ik heb nu 2 dagen de nieuwe afstandsbediening tv gaat aan met 1druk op knop. Start meteen op zonder de knop stevig i te drukken of langer vasthouden . Bij mij is het opgelost.

Fijne week verder

Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Helemaal goed. Dank voor je terugkoppeling. En ik heb geleerd dat het niet aan de tv instelling of mini instelling ligt en ook niet aan infrarood. Gewoon een defecte ab 🙂   groetjes wat mij betreft marmer je dit onderwerp als opgelost

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic