1
Vraag
2
Reacties
JCPieps

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Next mini start zomaar op

Beste Ziggo community,

 

Wij hebben het probleem dat onze televisie (Samsung UE55MU7000) en Ziggo box Next mini. Deze starten soms zomaar op. We zitten dan te eten en opeens gaat de tv aan. Het blijft verbazingwekkend. Ik vermoed ergens dat de Next mini dan nog aan staat en dat het op een random moment bedenkt om de tv aan te zetten. Het moment dat het aangaat is random volgens mij. Ik zou liever hebben dat de Next mini zich dan zou uitschakelen. 

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Job

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @JCPieps , wat een bijzonder probleem.
 

Je televisie zou onze mediabox wel als mediabox moeten herkennen. Mogelijk dat we het hierin wat moeten zoeken. Heb jij je televisie én mediabox al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen om vervolgens beiden opnieuw met elkaar kennis te laten maken? Vaak is een complete nieuwe installatie de oplossing van zulke problemen. 

We zijn erg benieuwd naar je ervaringen! 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @JCPieps, welkom hier!

Een hele nare verrassing als je aan het eten bent en de TV uit het niets aanspringt. Wil je eens controleren of de volgende instelling aanstaat?
 
Instellingen => Beeld en Geluid 

Eén knop voor aan- en uitzetten

Zo ja, zet die eens op uit, dat is namelijk CEC. Wanneer deze op Aan staat, dan gaat de rest ook automatisch mee aan als in die apparaten CEC (of andere benamingen voor hetzelfde) ook ingeschakeld staan.

JCPieps
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Cecilia,

 

Jouw voorgedragen oplossing werkt niet. De tv start nog steeds zomaar op als de Ziggo box aan is blijven staan. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Job

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Wat jammer om te horen dat het probleem hier niet mee is opgelost, @JCPieps. Start de tv alleen automatisch op wanneer de Next mini nog aanstaat, of ook wanneer deze standby staat? 

JCPieps
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Start alleen automatisch op als de Next mini nog aan staat. Meestal als mijn zoontje de tv uitzet. Helaas herkent onze tv de Next mini niet als Ziggo box. Daarom werkt het alleen met de Ziggo afstandbediening en niet met die van de tv. Dit begrijp ik wel maar de rest minder goed.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @JCPieps , wat een bijzonder probleem.
 

Je televisie zou onze mediabox wel als mediabox moeten herkennen. Mogelijk dat we het hierin wat moeten zoeken. Heb jij je televisie én mediabox al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen om vervolgens beiden opnieuw met elkaar kennis te laten maken? Vaak is een complete nieuwe installatie de oplossing van zulke problemen. 

We zijn erg benieuwd naar je ervaringen! 

JCPieps
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Meindert,

 

Ik heb de reset gedaan, en dit werkt! Heel erg bedankt. Ik was aan het wachten tot een update, maar het probleem lag ergens anders. Ik geloof dat de TV nu ook niet meer zomaar opstart, maar dat ga ik nog even aankijken. In iedergeval bedankt voor deel 1. 

 

 Groet,

 

Job

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic