Hallo ik moest van ziggo overstappen naar de next mini want mijn oude ziggo kast voldeed niet meer ik heb alles aangesloten zoals beschreven alleen loopt het bij mij via een Onkyo av receiver TX-SR608 ,nu wil ik graag radio luisteren zonder dat mijn tv aanstaat en dat krijg ik als leek niet voor elkaar , is er iemand die mij dat in een eenvoudige manier zonder technische info uit kan leggen hoe ik dat wel voor elkaar krijg ,want de mensen aan de telefoon bij ziggo zeggen gewoon dat dat niet mogelijk is dus ??? Kan iemand hier mij helpen ,alvast bedankt Rob
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag @Rob en Rita
Als dit de achterkant is van jullie Onkyo TX-SR608 dan sluit je de Mediabox Next Mini aan op de HDMI-IN en de HDMI-OUT op de TV.
Via de Instellingen van de Mediabox Next Mini kun je het geluid via de Onkyo TX-SR608 moet lopen en niet via de TV. Ook kun je hier instellen dat niet met één knop op de afstandsbediening de TV en Onkyo tegelijk aangaan. Met de -knop worden dan alléén de Mediabox Mini en de Onkyo in- en uitgeschakeld. Met de -knop alléén de TV. Als jullie alleen radio willen luisteren hoeft de dan TV niet ingeschakeld te zijn. Met de -schakelaar (maar zover waren jullie al) kun je dan de zender noemen.
Laat even weten of dit werkt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/afstandsbediening/stembesturing
Het knopje met de microfoon indrukken en dan de naam van de radiozender uitspreken.
Zo ver was ik maar dan moet de tv aanblijven en dat wil ik niet
Waar zit de HDMI uitgang van de Next in?
In de Onkyo of in de TV?
HDMI in de onkyo en van de onkyo naar de tv ,precies zoals het met de oude madiabox zat
Dag @Rob en Rita
Als dit de achterkant is van jullie Onkyo TX-SR608 dan sluit je de Mediabox Next Mini aan op de HDMI-IN en de HDMI-OUT op de TV.
Via de Instellingen van de Mediabox Next Mini kun je het geluid via de Onkyo TX-SR608 moet lopen en niet via de TV. Ook kun je hier instellen dat niet met één knop op de afstandsbediening de TV en Onkyo tegelijk aangaan. Met de -knop worden dan alléén de Mediabox Mini en de Onkyo in- en uitgeschakeld. Met de -knop alléén de TV. Als jullie alleen radio willen luisteren hoeft de dan TV niet ingeschakeld te zijn. Met de -schakelaar (maar zover waren jullie al) kun je dan de zender noemen.
Laat even weten of dit werkt.
@Rob en Rita schreef:HDMI in de onkyo en van de onkyo naar de tv ,precies zoals het met de oude madiabox zat
En waarom moet dan de tv aanblijven??
hallo Wim op de ingang bij de rode pijlzit mijn PCen die next zit op cbl/sat ,maar de uitleg van de knoppen werkt ook ,het is stom dat er helemaal geen gebruiksaanwijzing bij zit ,als je mij nu ook nog kan uitleggen hoe ik in instellingen ook mijn onkyo aan kan zetten gelijk met de next want daar kom ik ook niet uit ,alvast bedankt
Ik heb slechts bij één van de HDMI-ingangen een pijl gezet, maar de andere ingangen volstaan ook.
Op dit moment ben ik niet thuis en ik kan dus ook niet bij de Mediabox Next kijken hoe het zit met de instellIngen.
Een gebruiksaanwijzing hoe je een Mediabox Next kunt aansluiten op een Onkyo TX-SR608? Dát wordt dan wel een héél dik boekwerk omdat er A onwaarschijnlijk veel audiosystemen zijn en B er elk jaar weer bergen modellen bijkomen. Dat is ook één van de redenen waarom dit klant-helpt-klant-forum bestaat; er is altijd wel eentje die eenzelfde situatie heeft en met een briljante oplossing komt.
ik wil ook geen boekwerk want daar begrijp ik het meeste toch niet van ik wil alleen weten wat ik in instellingen moet veranderen om de next gelijk met de onkyo kan aan en uit zetten dus als je dat alleen al weet ben ik je zeer dankbaar ,grtz Rob
@Rob en RitaIn het menu van de Next bij de instellingen, naar Systeem en daar tref je waarschijnlijk (want ik heb niet de mini, maar neem aan dat het hetzelfde is) de mogelijkheid aan om te kiezen voor aan of uit bij instelling : Eén knop voor aan- en uitzetten. Zet die op uit en dan moeten Next mini en tv apart aangezet worden. Beide met knoppen op de ab van mini. Lost dat het op?
@Rob en Rita schreef:ik wil ook geen boekwerk want daar begrijp ik het meeste toch niet van ik wil alleen weten wat ik in instellingen moet veranderen om de next gelijk met de onkyo kan aan en uit zetten dus als je dat alleen al weet ben ik je zeer dankbaar ,grtz Rob
@Rob en Rita Er is een handleiding te downloaden op https://www.gebruikershandleiding.com/Onkyo-TX-SR608/download-787362.html
dit ontkoppeld de next van de tv maar hoe koppel ik de next aan mijn onkyo?
de handleiding van de onkyo heb ik bij de aankoop gekregen maar het gaat om een knappe handleiding van de next mini en afstand bediening
@Rob en Rita schreef:
de handleiding van de onkyo heb ik bij de aankoop gekregen maar het gaat om een knappe handleiding van de next mini en afstand bediening
Is dit misschien wat?
Ik heb een Pioneer, maar dat komt uit zelfde fabriek als Onkyo.
Ik denk dat je het volgende zoekt:
In het menu van de versterker naar Hardware, dan HDMI en dan de functie CEC inschakelen.
Zelf heb ik dat niet in gebruik dus het is nu uitproberen of dit werkt zoals je wilt. Probeer of nu de versterker aan gaat als je de mini inschakelt.
Kijk anders wat het effect is in het menu van de mini, Systeem/ Eén knop voor aan en uitzetten.
Wel kans dat tv dan toch ook mee aan gaat. Kunt in tv kijken of daar de CEC functie te vinden is.
Maar zoals gezegd, heb ik dat niet zelf zo ingesteld. Ik gebruik eigenlijk een Harmony ab en daar heb ik de nodige power-functies bij elkaar en kan zo zelf bepalen wat er aan of uit gaat.
hallo Dokie ik he hierna gezocht maar ik heb geen cel gevonden ,dus houd ik het maar zoals het nu is mijn vrouw weet nu ook hoe het werkt dus het is wel goed ,ik wil iedereen bedanken voor de info en inzet die bij ziggo zelf ontbreekt ,grtz.Rob
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.