1
Vraag
2
Reacties
Zaagsma

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next mini op receiver

Sinds enkele dagen de Mediabox next mini in huis.

Aangesloten via HDMI op mijn Yamaha RX-601 receiver HDMI2 en receiver HDMI out naar mijn Sony tv KDL-40Z4500.

Werkt goed geluid via ziggo ab regelen van receiver werkt goed als dit ingesteld staat op audiosysteem, bij instellen op tv gaat geluid regelen via ab op tv ook goed. Alles werkt lijkt wel. Alleen als ik via de mediabox de instelling alle aangesloten apparaten tegelijk inschakelen op aan zet doet zich het volgende voor.

Op het moment dat geluid op audiosysteem staat, werkt alles nog geluid regelen etc via ab perfect. Maar zo gauw ik alles via de ziggo ab uitzet rode knop(alles schakelt uit). En weer inschakel alles schakelt weer in, receiver komt meteen op de goede HDMI poort meteen beeld en geluid via receiver. Alleen het geluid is niet meer te regelen via ab, op de tv zie je wel de volume balk van de receiver maar geluid is niet te regelen, voor de rest werkt alles. Iemand een idee. Ook al verschillende hdmi kabels geprobeerd, helpt niet.

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6550Posts
  • 239Oplossingen
  • 5144Likes

Dag @Zaagsma 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Om te beginnen een heldere uitleg en volgens mij is dit de perfecte manier om het hele spul aan te sluit. Ik heb een ander merk en type versterker en bij mij heb ik alles op dezelfde manier aangesloten.
In het begin ging bij mij met de knop :ab_standby_tv_box: alles aan (Mediabox, receiver en TV) maar dat werkte niet altijd even perfect. Omdat ik niet met meerdere afstandsbedieningen wilde klungelen gaat nu met deze :ab_standby_tv_box:
 knop alleen de mediabox en de receiver aan en met de :ab_standby_tv: knop alleen de TV. Sindsdien werkt het naar behoren, maar ik weet niet of mijn situatie voor u óók werkt.

Zaagsma
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Wim C. Bedankt voor je reactie. Ik weet niet of ik per HDMI poort kan regelen wel apparaat ingeschakeld kan worden. En alles schakelt wel in maar kan het volume niet meer regelen. De tv geeft aan dat het volume omhoog of omlaag gaat, ook het display van de receiver geeft dit aan maar er gebeurd helemaal niks.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6093Posts
  • 725Oplossingen
  • 2601Likes

Goedemorgen @Wim C. Zie jij kans en tijd om @Zaagsma weer verder op weg te helpen? 🙂