1
Vraag
2
Reacties
Michel2

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Next mini niet compatibel met universele afstandsbedieningen

De next mini werkt niet met mijn universele afstandsbediening van Logitech Harmony. Dit omdat de Logitech met IR (infra-rood) werkt en de next mini met RF (radio-frequentie) Is hier een oplossing voor?

De klantenservice van Logitech heeft het over hex pronto codes die zij zouden kunnen invoeren in hun database waarna de next mini (Arris VIP5002W) compatibel is met hun afstandsbedieningen. Wie weet hier meer van af?

Wie kan mij uitleggen wat die codes zijn en waar ik ze kan vinden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zoals genoemd ook met die hex codes ben je er niet ik ken geen Logitech afstandsbediening die met Bluetooth/RF werkt.

We kunnen de Mini ook via de Ziggo Go app aansturen, mede omdat bijna alles wat nu op de markt komt via apps wordt bediend is Logitech uit die markt gestapt.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @Michel2 ,

De mini werkt via Bluetooth😉

Er is niet echt een oplossing.Je zou de next mini kunnen omruilen voor een next, dat kost je alleen wel 19,95 eenmalig.De gewone next heeft wel IR.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zoals genoemd ook met die hex codes ben je er niet ik ken geen Logitech afstandsbediening die met Bluetooth/RF werkt.

We kunnen de Mini ook via de Ziggo Go app aansturen, mede omdat bijna alles wat nu op de markt komt via apps wordt bediend is Logitech uit die markt gestapt.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@RoWi. @Michel2 

Jazeker, de Harmony Hub kan dat wel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt wat de Hub betreft. Dan nog zal men er één tweede hands moeten zoeken, want Logitech is met de productie gestopt. En ten tweede zal de fabrikant de codeset moeten delen met Logitech.

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@RoWi. @caesar 

Next mini werkt via een eigen RF/Bluetooth protocol. Als je deze pagina leest van Logitech gaat het ook met de Harmony Hub niet lukken (heb zelf een hub). Set-top boxen (next dus), alleen via Infra rood. En eventueel Bluetooth wordt of kan alleen gebruikt worden bij geschikte apparatuur (next-mini dus niet) voor tekst invoer. 

 

De Next (mini) is wel te bedienen met de Ziggo Go app.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Karel. Mijn laatste reactie gaat er meer om dat de Hub inderdaad rf/bluetooth kan uitsturen echter de afstandsbedieningen zelf niet. Zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf.

 

Verder heb je gelijk wat Logitech doet met bluetooth is voor tekst invoer, niet voor aansturing.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

daarbij maakt de next mini voor de afstandbediening niet gebruik van wifi of bluetooth of ir

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP je bedoelt als de app wordt gebruikt? 

Het is maar net hoe deze is aangesloten.

 

Het signaal wordt hoe dan ook via wLan verstuurd en dan vermoedelijk via een server aan de Ziggo zijde weer naar de box verstuurd. Het zal niet via de interne verbinding gaan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nee ik bedoel vanuit afstandsbedieding naar next mini doet

dit protocol is heel erg gesloten en is geen standaard IR/ oid

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik weet is het Zigbee of daarmee vergelijkbaar een standaard Low Energy Bluetooth protocol. Dat kan ook bijna niet anders. 

EagleForce_NL

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan dat wel? Ik heb de Hub namelijk, maar werkt niet met de Mini 😞

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@EagleForce_NL 

Het gaat niet lukken via de Logitech hub en de mini. Er zijn wel enkele plugin projecten voor Home automation zoals Home assisitant, Homey, Homekit, Hoobs. Dat werkt via (W)Lan. Vaak alleen Aan/Uit zetten en kanaal wisselen en gaat ten koste van een ZiggoGo login. (max 3 gelijktijdig)

 

https://www.google.com/search?q=Home%20automation%20ZIGGO%20Next

 

EagleForce_NL

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klopt, inmiddels alles bekeken ook online. De Hub kan wel RF ontvangen maar niet zenden. Zet om naar IR waar nodig.

Helaas, 2e AB na jaren weer op tafel. Gebruik nu de AB van de Mini wel om geluid AVR te regelen, voor beetje gemak. En spraakbediening ook wel handig.

Het zij zo! 😅👍🏻

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

Het enige of grote nadeel is dat de afstandsbediening van de Next en Next Mini niet de funties van de TV kunnen bedienen.

En je hebt veel meer gedoe met HDMI cec en de juiste bronnen kiezen zeker als de je meerdere apparaten hebt.

Met enkel een TV een soundbar en Mediabox is de afstandsbediening van het TV kastje vaak genoeg.

 

Ik houd voorlopig ook nog vast aan mijn Logitech Harmony en IR apparatuur.

Terzijde zover ik weet kan er maar 1 actieve verbinding zijn tussen twee bluetooth apparaten.

Voor audio is er wel multipoint met bluetooth 5.2 zover ik weet, anders zou je maar 1 oortje met je smartfoon kunnen gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic