Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste Ziggo,
Mijn moeder neemt al sinds jaar en dag internet en TV af bij Ziggo.
Het pakket van kanalen door de kabel is meer dan afdoende, echter heb ik haar een mooie nieuwe 4k TV cadeau gedaan en is het beeld via dvb-c niet om aan te gluren. Dus heb ik de Ziggo Go app geïnstalleerd op haar Android TV.
De app werkt echter niet vlekkeloos (maar dat is een compleet ander onderwerp en bij jullie bekend).
Nu las ik dat "iedereen" zo'n next mini krijgt die een nieuw abonnement afsluit? Mijn moeder is al een bestaande klant met een basic pakket, en ik kan nergens echt info vinden m.b.t het aanvragen van de Next met zo'n abonnement?
Het verschil in aanbod via de app en via de Next mini is niet bijster groot, maar als ze de Mini neemt is ze wel automatisch duurder uit.
Kan zij de Next mini krijgen met behoud van haar huidige abonnement, zonder dat ze automatisch duurder uit is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb dit topic niet voor mijzelf aangemaakt.😂
Ik open dit topic voor haar omdat zij wat minder technisch (qua forums etc) is, maar toch nog vrij hip en bij de tijd is.
De oude was ook een 43 inch met dvb-c maar wel een veel ouder full HD model. (Sharp Aquos).
Het euvel zit hem gewoon in gewenning denk ik, want de 4K televisies zijn behoorlijk wat scherper en gedetailleerder dan oude full HD televisies.
Ze heeft ook nog een oude Philips staan met een Humax kastje.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik het Humax kastje erop aansluit.
Wel zeer spijtig dat Ziggo eigenlijk geen andere oplossing heeft, dan haar het duurdere Start TV pakket af te laten nemen.
Ik markeer dit topic wel als opgelost want het ziet ernaar uit dat we niet echt veel verder komen.
Nogmaals dank voor alle hulp.
@Jacob schrijf je een Interactieve abonnement dan ga ik met je mee. Alle Ziggo klanten hebben nu Digitale TV 😉
Wordt met basic het ongecodeerde KabelTV pakket van € 20,95 bedoeld?
Dan is de Mini niet mogelijk, de niet aan te gluren kanalen zullen de Nederlandse commerciële kanalen zijn dat kan kloppen die worden in 576i resolutie doorgegeven. Nu weet ik niet welk beeld diagonaal die TV heeft maar boven de 49 inch zal dat inderdaad zeer bedroevend zijn.
Met een TV Start abonnement met CI+module zijn die kanalen wel HD en verwacht ik dat deze er beter uit zullen zien.
Hoi RoWi,
Dank voor de snelle reactie!
Ze betaalt rond de 43 euro voor internet en kabel TV.
Er is geloof ik ook onlangs een snelheidsverhoging doorgevoerd naar "start snelheid".
Echter is het aanbod op de Next mini + start niet bijster veel anders dan in de Ziggo Go app (althans als ik het goed heb gezien). De TV heeft helaas geen ingang voor een CI+ module dus dat is geen optie. Bijna een tientje verschil (52,50) is toch wel wat per maand voor de kanalen die via start te zien zijn, tegenover het aanbod wat vrij beschikbaar is via de app.
De app heeft echter ook wat problemen i.c.m. Android TV vandaar mijn vraag.
Ik denk dat IPTV toch wel de standaard gaat worden bij Ziggo.
P.S. de televisie is 43 inch en de signaalsterkte is 100%.
Voor de Mini zal er moeten worden opgeschaald naar minimaal TV Start dat kan in combinatie met basic internet en zal € 52,50 gaan kosten.
Het aanbod TV kanalen via de app met TV start is iets groter dan met het KabelTV abonnement zover ik weet. Dat is in het zenderoverzicht terug te vinden.
Voor IPTV de standaard is bij Ziggo zijn we nog wel een paar jaar verder.
Aanvulling die problemen met de app zijn inderdaad vervelend.
Ik denk dat Ziggo er goed aan zou doen om de Mini ook beschikbaar te stellen, voor de klanten die al jaren TV afnemen en waarvan de abonnementen een soort Frankenstein abonnementen zijn.
In het geval van mijn moeder is er geen enkele meerwaarde qua aanbod van kanalen met Start (dat is natuurlijk puur subjectief).
Hopen maar dat de app een flinke update/overhaul krijgt.
P.S.
Ik geloof dat het euvel (qua schokkerig heid) van Ziggo Go zit in de combi van de app en motion technologieën van de TV's. Ik merk dat wanneer de motion tech wordt uitgeschakeld, het beeld veel minder hapert/schokt en het vlotter loopt.
Perfect is het zeker weten niet maar wel veel dragelijker.
Wat uw moeder betreft zullen mogelijk enkel de eerste 10 kanalen van belang zijn. Dan heeft TV Start behalve de betere resolutie inderdaad geen echte meerwaarde.
Beeld verbetering uitzetten is altijd aan te bevelen. Is de TV bedraad verbonden of via wifi?
De Ziggo app's zijn doorgaans behoorlijk belastend voor het systeem.
Mischien is de NPO app een optie?
kijk anders eens naar nlziet in het verleden toen ik nog geen tv had van ziggo werkte dat heel goed
@MR_CHIP schreef:kijk anders eens naar nlziet in het verleden toen ik nog geen tv had van ziggo werkte dat heel goed
NLZiet is een betaalde dienst dat maakt de maandlasten ook onnodig hoger. Of er moet gekozen worden voor wat Ziggo internet only noemt. Eerst moeten die commerciële kanalen in het KabelTV pakket maar worden opgewaardeerd naar minimaal 720p.
das ook weer waarja met die onnodige constructies qua abbonementen
jammer dat je het gehele tv gedeelte niet op kan zeggen
@MR_CHIP schreef:das ook weer waarja met die onnodige constructies qua abbonementen
jammer dat je het gehele tv gedeelte niet op kan zeggen
Op papier kan dat wel, in de praktijk niet, en raak je zo toegang tot Ziggo Go kwijt.
ik had met "internet only "
een keuze tussen wel of geen ziggo go meer
@MR_CHIP schreef:ik had met "internet only "
een keuze tussen wel of geen ziggo go meer
Off topic
Met toegang tot Ziggo Go is er al geen sprake meer van Internet Only, en elke Ziggo klant met een "internet Only" abonnement heeft altijd de ongecodeerde KabelTV kanalen met de beperkte resolutie, voor de commerciele Nederlandse kanalen.
On topic
En de kwaliteit van deze kanalen is nu net het probleem van de topicstarter, althans voor de moeder van de topicstarter.
ik denk dat er helaas in de keuze vanuit ziggo NIET veel mogelijk is dan
@Gozzi Heb je alle beeldverbeteringen al uitgezet op de TV?
Die zijn niet nodig bij digitale TV, die zijn vooral ingebouwd om analoge TV een stukje draaglijker te maken en een goed digitaal signaal wordt met de beeldverbeteringsinstellingen aan meestal slechter door oversturing.
Ik wil jullie allen bedanken voor de hulp/suggesties etc. Ik hou het voor nu gewoon bij de app, die werkt redelijk tot goed en helemaal als de motion tech goed is ingesteld.
En hoewel ik alle hulp van de experts waardeer, moet ik wel zeggen dat het jammer is dat niemand van Ziggo reageert op dit topic.
Maak dan de Next Mini ook beschikbaar met de kanalen die bijv alleen maar te zien zijn op Ziggo Go.
Las ergens hier op het forum dat er een flinke update aan zit te komen voor de app? Ben benieuwd hoe dat uit zal gaan pakken...👍
P.S.
Het model van de TV:
TCL 43C635
Verbonden met WIFI/Bekabeld
(Geen significant verschil).
Maar natuurlijk heeft deze tv een ci+slot.
Hi @Gozzi, inderdaad fijn dat er zo goed met jouw moeder wordt meegedacht! De Ziggo Community is dé plek om samen met andere klanten van Ziggo te praten over producten en diensten van Ziggo, uiteraard lezen moderators zoals ik mee.
De gegeven informatie over de Mediabox Next klopt, hier is minimaal een TV Start Next abonnement voor nodig. Ten opzichte van een geüpgraded "internetbasic" pakket is dat inderdaad duurder, maar dat komt vooral omdat een Internetbasic pakket van kabel tv uitgaat en je met een Next Mediabox meer digitale zenders en een mediabox erbij krijgt.
Hahaha ik voel me nu niet de allerslimstste!!!
Er zit idd een CI+ slot op!!! Dat is ideaal voor mijn moeder die gewoon de TV aan wilt knallen en gaan zonder app etc.
Alhoewel ze er best wel goed mee om kan gaan.
Kan ik ook gewoon zo'n module kopen en erin proppen? Dat bespaart mijn moeder weer 2 euries per maand.
@Gozzi schreef:
Kan ik ook gewoon zo'n module kopen en erin proppen? Dat bespaart mijn moeder weer 2 euries per maand.
Module kopen gaat wel, maar de smartcard is alleen te verkrijgen i.c.m. met de huurmodule van ziggo.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...