Beste Ziggo,
Mijn moeder neemt al sinds jaar en dag internet en TV af bij Ziggo.
Het pakket van kanalen door de kabel is meer dan afdoende, echter heb ik haar een mooie nieuwe 4k TV cadeau gedaan en is het beeld via dvb-c niet om aan te gluren. Dus heb ik de Ziggo Go app geïnstalleerd op haar Android TV.
De app werkt echter niet vlekkeloos (maar dat is een compleet ander onderwerp en bij jullie bekend).
Nu las ik dat "iedereen" zo'n next mini krijgt die een nieuw abonnement afsluit? Mijn moeder is al een bestaande klant met een basic pakket, en ik kan nergens echt info vinden m.b.t het aanvragen van de Next met zo'n abonnement?
Het verschil in aanbod via de app en via de Next mini is niet bijster groot, maar als ze de Mini neemt is ze wel automatisch duurder uit.
Kan zij de Next mini krijgen met behoud van haar huidige abonnement, zonder dat ze automatisch duurder uit is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi Rowi...
Gewoon de card aanvragen huren bij Ziggo dus? Lijkt mij het wel waard denk ik. Zeker als de commerciële kanalen dan in HD verschijnen.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus
In de voorwaarden staat dat er al een module moet zijn, dan zal het TV deel opgewaardeerd moeten worden naar TV Start met CI+ module.
Daar kan een Ziggo Moderator beter mee helpen dan wij medeklanten.
Ps het genoemde model staat niet tussen de door Ziggo gecertificeerde modellen. Daar zal deze nog te nieuw voor zijn.
Oef... Dan moet het alsnog naar start? Hahahaha ja dan komt ze alsnog uit op de Next Mini prijs... Dus dan is er eigenlijk weinig voordeel mee te behalen vanuit het oogpunt van mijn moeder.
Ik dacht dat standaard kabel dan juist een upgrade zou krijgen voor wellicht 2 euro extra per maand.
Was het maar zo eenvoudig het voordeel van de module met smartcard is geen extra kastje die moet worden ingeschakeld.
Maar inderdaad echt veel voordeel is er dan niet meer. Het is niet de 'Next Mini prijs' het is de TV Start prijs dat abonnement is ook zonder de Mini mogelijk.
Ja ik zei Next mini prijs om het even te verduidelijken wat betreft het gebrek aan echt voordeel.
Ik wil @Erik P anders ff vragen wat hij kan betekenen in deze.
Zeg @Erik P is het nou echt niet mogelijk om een CI+ te krijgen zonder Start abonnement?
Ze heeft immers al de "Start" snelheid qua internet, zou ze dan echt bijna 10 euro p/m extra moeten betalen? Ze betaalt nu 43,50.
een ci module is niet mogelijk bij kabel tv,
voor een ci module is minimaal tv start vereist,
@anoniemforum schreef:een ci module is niet mogelijk bij kabel tv,
voor een ci module is minimaal tv start vereist,
Op papier en administratief is dit niet mogelijk technisch zie ik geen enkele belemmering.
Voorheen had je bij Casema ook voor deze of voor de analoge kanalen of voor beiden al een smartcard nodig.
@Gozzi basic internet is nu inderdaad verhoogd naar de oude Internet Start snelheid de Internet pakketten staan deels los van de TV pakketten. We kunnen wel KabelTV of TV Start afnemen zonder internet. Wie de Interactieve variant van TV Start wil moet internet afnemen.
Even terugkomend op de reden van dit topic. De nieuwe TV wat voor TV had uw moeder eerder, was dat kleiner dan die 43 inch? Ook op die TV kwamen deze kanalen in dezelfde resolutie/kwaliteit binnen.
Wie vindt het niet 'om aan te gluren' u of uw moeder?
@Gozzi ik snap je punt hoor. Zoveel klanten, zoveel smaakjes met pakketten en altijd bepaalde voorkeuren die misschien niet helemaal in de aangeboden varianten staan. Daarvoor sorry.
Maar helaas, ik kan geen losse CI+ module sturen zonder dat daarbij een Digitale TV variant wordt gekoppeld. Vroeger zal dit met koop-smartcards anders zijn geweest, maar aangezien nu elke CI+ module met smartcard aan een huurvariant (en dus abonnement) hangt, kan dit niet meer via ons.
Ik heb dit topic niet voor mijzelf aangemaakt.😂
Ik open dit topic voor haar omdat zij wat minder technisch (qua forums etc) is, maar toch nog vrij hip en bij de tijd is.
De oude was ook een 43 inch met dvb-c maar wel een veel ouder full HD model. (Sharp Aquos).
Het euvel zit hem gewoon in gewenning denk ik, want de 4K televisies zijn behoorlijk wat scherper en gedetailleerder dan oude full HD televisies.
Ze heeft ook nog een oude Philips staan met een Humax kastje.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik het Humax kastje erop aansluit.
Wel zeer spijtig dat Ziggo eigenlijk geen andere oplossing heeft, dan haar het duurdere Start TV pakket af te laten nemen.
Ik markeer dit topic wel als opgelost want het ziet ernaar uit dat we niet echt veel verder komen.
Nogmaals dank voor alle hulp.
@Jacob schrijf je een Interactieve abonnement dan ga ik met je mee. Alle Ziggo klanten hebben nu Digitale TV 😉
Zonder een actieve smart card zal die Humax weinig meerwaarde bieden. Deze is wel bruikbaar. Om bijvoorbeeld naar de radiokanalen vanaf 801 te luisteren.
@RoWi je hebt gelijk, ik bedoelde de varianten met extra Ziggo apparatuur en niet de voorheen analoge variant die nu voor iedereen digitaal is (zonder kastjes en smartcards).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.