Brambo91

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next mini loopt 10-15 seconde achter

Sinds ik een next mini heb loopt mijn beeld 10-15 seconden achter. Vooral bij live sport kijken erg vervelend? Kan dit worden opgelost of gereduceerd naar minder dan 3 seconden? Ik heb mijn next mini al ingesteld op ‘snelle start’ en vaker opnieuw aangesloten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Brambo91 

Waarschijnlijk is niet iedereen het met mij eens maar met de techniek zoals @RoWi. al noemt, ben je eigenlijk aan het streamen.

 

  Mediabox Next Mediabox Next Mini
Verbinding via coax¹ werkt alleen via internet 
Verbinding via bedraad netwerk²  Ethernetaansluiting via de voedingsadapter
Verbinding via wifi
Verbinding via HDMI  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
Audio optical out S/PDIF³ geen optische uitgang
UHD 4K
Vooraf geïnstalleerde apps
Energieverbruik Tussen 0,23 en 9,68 watt Tussen 0,5 en 5 watt
USB-aansluiting  Buiten gebruik Wordt alleen gebruikt voor voeding en netwerkaansluiting.
Afmetingen B x H x D 23 x 3,5 x 16 cm 8 x1,9 x 8 cm 

¹Een coax-verbinding (Mediabox Next) geeft live TV; een TV-verbinding via internet (Mediabox Next Mini) geeft mogelijk 5 tot 15 sec. vertraging en is dus feitelijk gezien geen live-TV maar streamen.

²Een verbinding via een netwerkkabel geeft bij TV-kijken vaak een meer stabiele verbinding dan via een draadloos netwerk.

³Mocht u bij uw huidige mediabox gebruikmaken van een optische verbinding, dan moet u als u kiest voor een Next Mini uitzoeken of er een andere mogelijkheid is om uw Next Mini aan te sluiten op uw geluidsinstallatie.

Bekijk in context

2 Reacties 2
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helaas is dat inherent aan de gebruikte techniek. Dit zal niet kunnen worden opgelost anders hadden de providers die deze IPTV techniek al veel langer gebruiken dit allang verholpen.

 

U kunt dit hooguit zelf oplossen door terug te gaan naar de gewone Next of een CI+ Module en de coax direct in de TV.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Brambo91 

Waarschijnlijk is niet iedereen het met mij eens maar met de techniek zoals @RoWi. al noemt, ben je eigenlijk aan het streamen.

 

  Mediabox Next Mediabox Next Mini
Verbinding via coax¹ werkt alleen via internet 
Verbinding via bedraad netwerk²  Ethernetaansluiting via de voedingsadapter
Verbinding via wifi
Verbinding via HDMI  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
Audio optical out S/PDIF³ geen optische uitgang
UHD 4K
Vooraf geïnstalleerde apps
Energieverbruik Tussen 0,23 en 9,68 watt Tussen 0,5 en 5 watt
USB-aansluiting  Buiten gebruik Wordt alleen gebruikt voor voeding en netwerkaansluiting.
Afmetingen B x H x D 23 x 3,5 x 16 cm 8 x1,9 x 8 cm 

¹Een coax-verbinding (Mediabox Next) geeft live TV; een TV-verbinding via internet (Mediabox Next Mini) geeft mogelijk 5 tot 15 sec. vertraging en is dus feitelijk gezien geen live-TV maar streamen.

²Een verbinding via een netwerkkabel geeft bij TV-kijken vaak een meer stabiele verbinding dan via een draadloos netwerk.

³Mocht u bij uw huidige mediabox gebruikmaken van een optische verbinding, dan moet u als u kiest voor een Next Mini uitzoeken of er een andere mogelijkheid is om uw Next Mini aan te sluiten op uw geluidsinstallatie.

Uitgelicht topic