Wendypen

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Next mini installatie code CS1011

Sinds gistermiddag probeer ik de next mini voor de tweede tv te installeren. Steeds krijg ik de foutcode cs1011 abonnement worst niet herkend.

Ik heb al contact met de klantenservice gehad maar omdat de hoofdbox next al geïnstalleerd is moet ik gaan betalen voor een monteur voor next mini wat zonde geld is. 

Ik heb het bekabeld geprobeerd, via de wifi en modem meerdere malen gereset.

Ik kom er niet uit.  Wie weet de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Top, fijn dat je deze nog hebt! Als je wil doe ik een poging om deze weer toe te voegen 🙂 wil je het serienummer van de box toevoegen aan je profielgegevens op de community? Dan kan ik daarmee aan de slag 🙂 

Bekijk in context

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @Wendypen en een warm welkom op de Community,

Ontzettend zuur dat het niet wil vlotten met de installatie van de Next Mini voor de tweede TV! Het is goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v. dit topic. We kijken graag met je naar een oplossing, hiervoor zou ik graag weten om welk adres het precies gaat. Kun je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan jouw Community profielgegevens? Dan kan ik jouw gegevens erbij pakken en je hiermee verder helpen. Je doet dit door bovenin op je "Profielafbeelding" te klikken.  Ga dan naar "Mijn instellingen" > "Persoonlijk profiel" > "Persoonlijke informatie". Vul daar dan vervolgens je postcode en huisnummer in.

Wendypen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19173Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Wendypen Hartelijk dank voor het aanvullen van je profielgegevens! Ik heb direct even gekeken waarom de Extra Mediabox (Next Mini) op foutcode CS1011 blijft hangen. Zo te zien is de administratieve activatie van het apparat nog niet volledig doorgelopen. Ik heb het proces wat hiervoor op de achtergrond loopt even een "zetje" gegevens zodat je z.s.m. beeld krijgt op de Mediabox Next Mini. Houd er rekening mee dat het tot uiterlijk 24 uur kan duren. Je krijgt vanzelf beeld zodra de activatie verwerkt is. 

Wendypen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Top! Dank voor je snelle reactie en ik ga weer even in de wacht. 

Ik zal morgen in de loop van de middag laten weten of het wel of niet gelukt.

Sowieso hartstikke bedankt en alvast een fijne avond!

Forever40

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem bij een familielid dat ik probeer te helpen met de installatie van de extra Next mini in de slaapkamer. Er gaat veel mis. Er komt nu een installatiemonteur, maar ik begrijp dat er achter de schermen nog geactiveerd moet worden. Waarom hoor ik dat dan niet als ik voor de tweede keer bel nadat ik alle aanwijzingen tot 2x toe heb opgevolgd? Beter, goedkoper en efficienter toch als dit kennelijk bekende probleem standaard via helpdesk wordt opgelost? Ik zal dit topic morgen ook aan de installatiemonteur voorleggen dan is hij snel onderweg naar de volgende klant. Deze reactie is vooral ook ingegeven door het keer op keer moeten bijspringen omdat er iets nog niet was geactiveerd of omdat men vergeten was dat er bijvoorbeeld ook een knopje vaste telefoon "aan" op het nieuwe modem moest worden aangevinkt. Ik weet dat iedereen zijn best doet en heb daar waardering voor. De gang van zaken van de afgelopen 3 weken verdient echter geen schoonheidsprijs. Hopelijk lukt het de monteur morgen. 

renekl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem, kan iemand mij helpen?

Forever40

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste is om de helpdesk van Ziggo te benaderen. Gaat waarschijnlijk om activatie achter de schermen. Succes ermee.

 

Wendypen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Gisteren een aantal maal geprobeerd en nog steeds dezelfde melding.

 

 

Wendypen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helaas werkt het nog steeds niet. Nog steeds dezelfde cs1011 melding en mijn teleurstelling slaat nu toch wel om in woede. Snap niet dat de klantenservice mij niet kan helpen terwijl het toch echt een probleem is in het systeem van ziggo en niet in mijn huis.

Dus nogmaals.....kunt u mij helpen om dit kleine k*#&!e apparaatje te laten werken??

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Wendypen dat snap ik hoor, maar laten we het wel beschaafd houden. We balen er ook van en doen niks om het proces te vertragen, het zit systeemtechnisch soms wat lastig in elkaar.

Kan je het in de loop van de dag nog eens proberen en ons informeren hoever je komt? 

Wendypen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Jacob,

 

Gisteravond heb ik van de klantenservice vernomen dat de next mini niet tussen mijn apparaten staat en dat het nog enige tijd kan duren.

Ik ben en blijf beschaafd en dat ik in mijn tekst het apparaat een kolere ding noem is aan mij.

Ik denk ook dat ik nog steeds redelijk geduldig ben en u en uw collega's met respect behandel alleen ik als klant verwacht wel meer dan alleen een antwoord als, geduld hebben en wij weten het ook niet. 

Ik wacht dit af tot maandag en bij geen verandering gaat het gewoon retour.

Ik hoop dat ziggo hier in de toekomst een beter beleid voor heb want deze gang van zaken lost voor niemand wat op.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Wenypen, we zijn inmiddels geruime tijd verder! Werkt alles naar wens? De mediabox Next staat er inmiddels wel keurig tussen. Mocht het nog niet naar wens werken dan sta ik hier voor je klaar! 

Wendypen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Lotte,

De next mini werkt nog steeds niet. Inmiddels ligt het in de kast en heb ik het opgegeven.

 

Forever40

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoop houden. We hebben weer een nieuwe next mini gekregen en nu werkte het allemaal wel. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry voor mijn late reactie, @Wendypen
Ik kan mij voorstellen dat je hem opgeborgen hebt wanneer hij niet werkt. Uiteraard hoort hij wel te kunnen werken en dit wil ik dan ook graag voor je regelen. 
Hoe staat het er op dit moment voor? 
Heb je de Extra Next Mini nog wel in huis? Ik zie hem namelijk niet staan tussen jouw producten.

Wendypen
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hou Jiri,

Ik heb de next mini nog in huis. 

Ben blij dat jij wel ziet dat het niet tussen mijn apparaten staat. Dat probeerde ik ook al uit te leggen aan je collega's.

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Top, fijn dat je deze nog hebt! Als je wil doe ik een poging om deze weer toe te voegen 🙂 wil je het serienummer van de box toevoegen aan je profielgegevens op de community? Dan kan ik daarmee aan de slag 🙂 

donnashasta

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goedenavond, 

 

Ik ben Donna en nieuw hier. Ik heb hetzelfde probleem. Ook beneden geprobeerd met utp te installeren, ook dat werkt niet. Volgens de vriendelijke dame van de klantenservice komt het omdat de extra box als hoffdbox wordt gezien. Gisteren geholpen door een meneer die zei dat achter de schermen mijn box/abonnement nog gekoppeld moest worden. Zou binnen een uur moeten werken, helaas na 24 uur nog niks. Ook ik baal er wel van dat ik nu voor een monteur moet gaan betalen. 

Vroeg me af of het probleem van Wendypen inmiddels is opgelost en wat de oplossing was.

Groetjes Donna 

 

Uitgelicht topic