Zojuist is Next mini aangesloten, maar het geluid moet nu via de TV en dan via de home cinema set om het geluid via de boxen te laten lopen. Jammer dat de TV aan moet blijven.
Bij de mediabox XL had ik via de community de oplossing gekregen om via optische kabels het geluid via de boxen te laten lopen. DE TV bleef uit. Dat werkte perfect.
Is er een andere oplossing voor om naar de radio te luisteren via de (externe) boxen zonder de TV aan te zetten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zou dan eerder voor deze gaan: https://www.kabelshop.nl/Nedis-HDMI-audio-extractor-4K-60Hz-HDMI-Toslink-Jack-VEXT3470AT-i18263-t108...
Ik vind de specs van deze nedis ook niet helder. Zelf heb ik deze ( voor een ander doel ) gekocht en heeft een duidelijke specslijst.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is misschien een oplossing, of iets vergelijkbaars.
Neem er dan een met min. Hdmi 2.0 en hdcp 2.2
Als je home cinema set hdmi arc ondersteunt, next aansluiten op de versterker en de tv ook.
neem een gewone next daar zit een optische uitgang op.
De mini heeft mindere uitgangen.
@Dick voordat uw vraag beter beantwoord kan worden, is het handig te weten om welke home cinema set (merk en type) het gaat.
Het gaat om een Sony DVD Home Theatre Systeem HTD-710SS. Deze heeft geen HDMI ingang, maar wel een optische.
Ik denk dat ik een oplossing weet (maar weet niet of het gaat werken). Een splitter kopen (bijv. bij Bol.com) die HDMI en optisch splitst:
- Ingang HDMI uit next mini.
- Uitgang HDMI naar de TV en optische kabel naar de home theatre system.
Ik heb de volgende splitter gevonden:
Premium HDMI naar stereo en 5.1 audio extractor - compact - HDMI 1.4 (4K 30Hz) / zwart
Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit?
Zie mijn eerdere bericht.
Zou dan eerder voor deze gaan: https://www.kabelshop.nl/Nedis-HDMI-audio-extractor-4K-60Hz-HDMI-Toslink-Jack-VEXT3470AT-i18263-t108...
Ik vind de specs van deze nedis ook niet helder. Zelf heb ik deze ( voor een ander doel ) gekocht en heeft een duidelijke specslijst.
Die Tendak is in ieder geval goedkoper en lijkt mij ook wel te voldoen.
Heb er een HDMI splitter tussen gezet, 20 euro op Ali. Werkt perfect. Gewoon met voice control radio zender inspreken en via HDMI splitter optische kabel geluid naar versterker.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.