1
Vraag
2
Reacties
RRietveldwilnis

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next mini geluid niet synchroon

Goede dag, heb de next mini aangesloten op een philips tv (55pus7304/12) en het geluid loopt via een surround systeem van Sony (HT-RT3). Alles gaat via hdmi aansluiting arc. Maar nu het probleem het geluid begint goed maar loopt na een tijdje niet meer synchroon. Na het uitzetten van alle apparaten en weer aanzetten dan loopt het weer synchroon. Voor een tijdje. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
M7H

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook een tijdje lopen stoeien voordat ik het geluid sychroon had.

Veelal zoekt men het probleem in de Next mini, maar je moet juist in de TV instellingen kijken.

 

Meestal zit de next aangesloten met HDMI naar de TV, en van daaruit met HDMI of optisch naar een geluidssysteem (stereo, soundbar)

Heel vaak zit in de geluidsinstellingen van de TV de vertraging, en dien je deze op "passthru" of Doorloop" of zoiets te zetten.

Deze instelling zal het uit de next mini komende geluid zonder enige bewerking doorzetten naar je geluidssysteem, precies wat je hebben wilt.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Welkom op de Community @RRietveldwilnis

Wat naar dat het geluid na verloop van tijd niet meer synchroon loopt. Een reset verhelpt het tijdelijk, begrijp ik. Hoe lang duurt het in de regel totdat het niet meer synchroon loopt? Heb je de Next Mini bekabeld of draadloos met het internet verbonden? Speelt het probleem ook zonder je Sony surroundsysteem? 

RRietveldwilnis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is lastig te bepalen wat de tijd is maar als ik een schatting moet maken denk ik rond de 10 minuten max. Ik heb de next bekabeld aangesloten zoals ik al in mijn vraag had gezet. Als ik het geluid via de tv laat gaan en dus niet via de surround set. Dan heb je er geen last van. Daarin tegen als ik via de app  van ziggo kijk via mijn surround set dan is er niks aan de hand. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@RRietveldwilnis Dank voor je uitleg! Heb je de mogelijkheid om de HDMI-ARC aansluiting eens te ontkoppelen en de surroundset ook optisch aan te sluiten via de 'optical tv in port? 

RRietveldwilnis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die mogelijkheid is er maar nog niet geprobeerd. Maar dat is ook meer omdat ik vind dat een hdmi aansluiting een betere aansluiting moet zijn dan optical. Maar daarin tegen is het wel het proberen waard. 

Koek79

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact hetzelfde, maar dan de HT-RT3 aangesloten op een Sony tv uit 2021. Alles al geprobeerd, optisch, andere hdmi poort, alle updates gecheckt. Niets helpt, om gek van te worden. Ook al een nieuwe Next mini ontvangen hetgeen ook niet werkt. Zou de normale Next de oplossing zijn?

RRietveldwilnis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb het nu optisch aangesloten is vele malen beter maar nog niet 100 %. Na het aansluiten ging het een hele tijd goed dacht ik tot in de avond toen was het in eens dat het niet meer synchroon liep. En daarvoor ook al een aantal keer dat ik dacht ,het loopt niet goed. Ook toen uit en weer aan. En het was weer opgelost. Maar het verschil is denk minder groot met optisch dan met hdmi. Maar het is dus nog wel. 

Koek79

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik ook 2 dagen mogen ervaren, echter daarna was het weer als vanouds. Dus ik weet alles resetten maar ook dit hielp niet. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@RRietveldwilnis en @Koek79 dank voor de aanvullingen.

Ja, dit is nogal merkwaardig zo. Heeft @Wim C. allicht nog een aanvulling in deze?

Koek79

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu de volgende instellingen: 1080i op de mini next, av synchronisatie op auto op de tv, de beeld verbeteraars van de tv uit en het lijkt nu beter, minder verloop. De beeld verbeteraars was een tip vanuit Ziggo.

M7H

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook een tijdje lopen stoeien voordat ik het geluid sychroon had.

Veelal zoekt men het probleem in de Next mini, maar je moet juist in de TV instellingen kijken.

 

Meestal zit de next aangesloten met HDMI naar de TV, en van daaruit met HDMI of optisch naar een geluidssysteem (stereo, soundbar)

Heel vaak zit in de geluidsinstellingen van de TV de vertraging, en dien je deze op "passthru" of Doorloop" of zoiets te zetten.

Deze instelling zal het uit de next mini komende geluid zonder enige bewerking doorzetten naar je geluidssysteem, precies wat je hebben wilt.

 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Fijn om te horen, @Koek79. Bedankt voor de terugkoppeling. 

Hoe staat het er momenteel bij jou voor @RRietveldwilnis? Heb je iets gehad aan de tip van @M7H of kunnen we je nog ergens mee helpen? 

RRietveldwilnis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Krista Ik heb nog niet de tijd gehad om de oplossing van @M7H uit te testen. Ik hoop zeer binnenkort dat te gaan proberen. Heb nu de oplossing met de optische kabel en dat gaat nog steeds aardig. Het is niet perfect maar het is te doen. Groetjes 

 

CPV

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goede tip. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic