Fred1946

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Next mini geen signaal

Sinds kort de mini in gebruik. Dagelijks problemen, ging de afgelopen week vrij redelijk maar nu krijg ij de melding "geen signaal".

Stekker er uit/in geen verbetering.

Wat is nu weer het probleem?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marcel 16

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 16Likes

Of als mogelijk een andere hdmi kabel proberen, om kabelbreuk etc uit te sluiten.

Geen verbinding/signaal geeft aan dat je tv niets binnenkrijgt en dat kan natuurlijk ook de hdmi kabel zijn, nadeel van hdmi kabels is dat ze echt bijna perfect op hun plaats moeten zitten, als ik mijn next verplaats, schoonmaak (stoffen) dan ben ik best vaak signaal kwijt, en dan moet ik even de hdmi kabel weer even goed aandrukken. 

Bekijk in context

Fred1946
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb de HDMI kabel goed vast gedrukt en daarna geen "momentjes" meer gehad.

Hoop dat het de komende dagen zo blijft.

Heel fijn dat er op het forum zo wordt meegedacht met het oplossen van problemen.

Bekijk in context

11 Reacties 11
lennart_dh

Level 5
  • 71Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes

Dat klinkt alsof de HDMI verbinding tussen de TV en de Next Mini niet goed werkt. Zit de HDMI kabel er goed in, en heb je het ook al eens op een andere HDMI poort geprobeerd?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Geen signaal kan tweeledig zijn, geen beeld of geen netwerk. Komt de melding van je TV zelf of van de Next, zie je wel het menu van de Next Mini?

 

Heb je de mogelijkheid een afbeelding van de melding te plaatsen?

Fred1946
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Aansluitingen gecontroleerd, reset.

Zwart scherm met tekst "geen signaal" en geen menu van de Next Mini.

Na een kwartier weer aangezet en weer beeld.

 

Al met al ben ik ontevreden over de Next Mini. Heb nu in 2 weken meer ergernissen meegemaakt dan in de afgelopen jaren via de kabel.

Hoop echt dat Ziggo er in slaagt om alles in orde te krijgen want tot nu toe is mij advies aan geïnteresseerden: 'voorlopig niet doen".

Ook kwalijk is dat Ziggo geen uitsluitsel/melding maakt op hun site.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit lijkt dan toch tussen de Mini en de TV te zitten niet specifiek Ziggo gerelateerd.

 

Er moeten behoorlijk veel meldingen binnenkomen voor er iets wordt gepubliceerd.

 

Fred1946
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel, internetkabel en stroomadapter.

Problemen komen zo nu en dan voor op een dag, diagnostiek is altijd prima.

Zou niet weten wie of wat dit kan oplossen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen signaal is een TV foutmelding.

Even iets heel geks wat toch wel eens werkt.

Zet beide apparaten uit / in standby.

Haal de HDMI kabel los van de TV en de Next mini en draai die om, druk de HDMI stekker goed door in de Next mini en in de TV, HDMI stekkers moeten goed doorgeduwd worden.

Marcel 16

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 16Likes

Of als mogelijk een andere hdmi kabel proberen, om kabelbreuk etc uit te sluiten.

Geen verbinding/signaal geeft aan dat je tv niets binnenkrijgt en dat kan natuurlijk ook de hdmi kabel zijn, nadeel van hdmi kabels is dat ze echt bijna perfect op hun plaats moeten zitten, als ik mijn next verplaats, schoonmaak (stoffen) dan ben ik best vaak signaal kwijt, en dan moet ik even de hdmi kabel weer even goed aandrukken. 

Fred1946
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb de HDMI kabel goed vast gedrukt en daarna geen "momentjes" meer gehad.

Hoop dat het de komende dagen zo blijft.

Heel fijn dat er op het forum zo wordt meegedacht met het oplossen van problemen.

Jan20

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ook wij hebben regelmatig het probleem dat de TV geen signaal van de next mini krijgt. In eerste instantie geprobeerd op te lossen door HDMI-kabels en aansluitingen te wisselen, maar dat was de oplossing niet. De next mini uit- en inschakelen zorgt ervoor dat de TV wel een signaal van de next mini krijgt.

Peter19

Level 5
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ja. Het is ook natuurlijk ook dat als de hdmi poort niet word gebruikt er stof, rookaanslag op de contacten komt wat weer resulteert in een slecht contact

j.doornbos1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als bij ons deze tekst op het scherm komt drukken wij op de resetknop van de next mini en een paar seconden later is het beeld er.

Uitgelicht topic