Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
i.passchier
Level 5

Next mini gaat uit bij standby tv

Ik ben overgegaan naar de Next mini. Installatie ging héél snel en soepel. Wat mij opvalt is dat de Next mini na geruime tijd als de tv in standby is gezet (bijv. 's avonds laat), bij het de volgende dag aanzetten van de tv, de tv opstart en de melding "geen signaal" geeft. Door op het next mini op de aan-/uit-schakelaar te drukken, springt  het lampje van de Next mini weer aan en komt het tv beeld.

Ik heb de Next mini op Eco-modus ingesteld.

Heeft iemand een suggestie hoe het uitvallen is te voorkomen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
i.passchier
Level 5
Topicstarter

Dave,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ontdekt dat je als de next mini in standbye stand staat (eco modus danwel trage modus) en "één knop aan/uit zetten" op AAN, je even moet wachten totdat de melding "geen signaal" op je tv scherm komt en dan druk je op je afstandsbediening op het "standby" knopje en meteen wordt de Next mini uit zijn slaap gehaald.   

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb zelf ook de Next Mini en op Eco stand, het duurt even met opstarten via de afstandsbediening om hem weer aan de praat te krijgen en ook dat hij na 15 minuten lampje uitzet, daarom heet het ook Eco Modus.

Je kan de Eco Modus naar Trage Start zetten, dan blijft je Led branden, maar via de AB aanzetten is het beste.

Standby tijd kan je op 4/5/6/24 zetten, hier staat hij op 4 uur kan zijn dat hij wat korter op de Standby staat.

Kijk even via de Homeknop > Dan tandwiel op rechts tabblad Systeem hoe je waardes daar staan met Standby en met de Eco modus.

Bij Tabblad Systeem > staat Eén Knop voor aan- en uitzetten > Aan/Uit

als je hem uit zet, gaat je Mini uit en je TV blijft aan.

0 Kudos
i.passchier
Level 5
Topicstarter

Dave,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ontdekt dat je als de next mini in standbye stand staat (eco modus danwel trage modus) en "één knop aan/uit zetten" op AAN, je even moet wachten totdat de melding "geen signaal" op je tv scherm komt en dan druk je op je afstandsbediening op het "standby" knopje en meteen wordt de Next mini uit zijn slaap gehaald.   

0 Kudos
Ga naar reactie
ReneV58
Level 1

Goede morgen. Ik ben ook wat aan het stoeien met de Next Mini. In de posts wordt gesproken over het stand-by knopje op de (Ziggo?) afstandsbediening. Dat knopje ontbreekt bij mij.... Op de afstandsbediening 2 knopjes AAN/UIT voor respectievelijk TV en ‘mediabox’.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Dat ''stand by'' knopje is er niet, er wordt de aan/uit knop bedoeld. De box is alleen echt uit als er geen stroomtoevoer meer is.

0 Kudos