Susab°n

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Next mini en opnemen met Humax recorder

Hallo allen, ik kreeg ook de mail met de aanbieding om mijn mediabox om te ruilen voor een next mini.

Ik vind het erg interessant maar als ik het goed begrijp kan je dan niet meer opnemen met je eigen Humax recorder.

Weet iemand of dit klopt, of is er gewoon nog wel de mogelijkheid? 
(ik wil graag mijn humax blijven gebruiken, voor zowel opgenomen programma`s terugkijken als opnemen)

Alvast heel erg bedankt,

 

Susan

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de humax zal actief blijven want daar valt niks te deactiveren ;), alleen als er een kaart inzit word de kaart gedeactiveerd. niet meer niet minder. als ik jou nu een humax 5300 opstuur kun je die bijv gewoon gebruiken want er is geen activatie voor nodig, het gaat puur om de smartcard die erin zit 🙂

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Hittjo Hummelen Smartcard en opnemen hebben eigenlijk niets met elkaar te maken.

Met een niet geactiveerde of zonder smartcard zijn alleen de ongecodeerde kanalen beschikbaar.

Met netwerk id 4444 komen die tevoorschijn.

 

Het zijn er nog best veel, alleen de meeste niet in HD.

Bekijk in context

Uitgelicht
Susab°n
topicstarter
Level 2
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super!  Bedankt weer allemaal.

De ontvanger (met kaart) is een mediabox HD (ik zie er geen "Humax" op staan)
En de Humax-recorder 5200 is de box waarvan ik me afvroeg of die nog te gebruiken (opnemen/afspelen) was Na aansluiting op een next mini. (er was wat verwarring las ik)

Mooi ook dat de tv niet op continue op standby .

Superbedankt voor de snelle reactie 🙂  Ik zal dit topic als opgelost markeren.



28 Reacties 28
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Als je een smartcard actief houd in je abonnement omgeving  ( mijn Ziggo ) kan je met de humax blijven opnemen daar ga ik wel van uit , die draait op een coax verbinding en de mini via een lan/utp kabel of via wifi < wat minder goed kan werken als met een kabel.

 

Ik tag even een moderator @Cecilia die kan het bevestigen.

 

Afspelen met wat er op de Harde schijf staat in de Humax blijft altijd mogelijk.

 

 

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

je hebt een humax 5200, deze heeft een ingebouwde harde schijf die word gebruikt voor opnemen. dit is een functie van het apparaat en niet van het abonnement die je hebt (tv start = 2 dagen terugkijken + niet opnemen). als jij nu overstapt op de mini kun je met deze abovorm dus niet meer opnemen. je zult een smartcard moeten huren (2 euro per maand) en deze in je humax moeten doen zodat je deze naast de mini kunt gebruiken voor opnemen óf je upgrade je abo naar tv complete (5 eu per maand) en kunt dan opnemen in de cloud met je mini. je kunt ook de humax instellen op frequentie 4444 ipv 5555, dan heb je geen smartcard nodig, maar alles vanaf kanaal 4 is niet meer in hd..

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Beste @Gio2903 

Zolang de Humax met smartcard actief is kan hij opnemen dat staat los van je abonnement.

Je schrijft dat er een smartcard gehuurd moet worden, het lijkt mij dat TS er al een heeft dat is uiteraard gerelateerd aan welk abonnement hij heeft.  En kan hij dus de Humax blijven gebruiken voor opnamen te maken en live te kijken.

 

De Next en de Mini hebben geen harde schijf omdat Ziggo tegenwoordig jou opnamen in de cloud bewaart.

Eigenlijk neemt Ziggo alles op wat er uitgezonden wordt en er komt een vinkje in het systeem te staan bij jou abonnement voor wat jij wil opnemen ( bewaren ) als dat idd in je abonnement soort zit.

 

Zo lang de klant de huidige smartcard actief houd bij het nieuwe abonnement kan hij de humax gewoon blijven gebruiken voor te kijken en op te nemen.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Ja alleen betreft dit een oud abo waarbij de smartcard het hoofdproduct is, als je dus wisselelt naar een next (mini) komt de kaart te vervallen 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Omdat er is aangegeven vanuit Ziggo het ruilen van de Mediabox is het inderdaad nuttig te weten wat de 'hoofdbox' is van @Susab°n 

 

De activatie van de hoofdbox zal vervallen, zoals opgemerkt door Gio. Dan kan er inderdaad enkel nog de ongecodeerde kanalen worden opgenomen of een smartcard en ci module erbij huren.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Gio2903  schreef:

Ja alleen betreft dit een oud abo waarbij de smartcard het hoofdproduct is, als je dus wisselelt naar een next (mini) komt de kaart te vervallen 😉


Dit laatste is/was bij mij niet bekend , ik weet lang niet alles van de div abonnementsvormen.

Susab°n
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor alle reacties 🙂

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik, ik heb een eigen Humax recorder, de Humax 5200.
Zonder abonnement of smartcard.

Daarmee wil ik graag gewoon kunnen blijven opnemen (en afspelen).

Nu las ik her en der dat dat niet meer mogelijk was met de mini next.

Ik wil heel graag weten of dat zo is, of dat er gewoon een mogelijkheid bestaat om met mijn Humax 5200 te blijven opnemen (indien ik de mini next neem)

Ik heb een mediabox met smartcard bij bij Ziggo abonnent.

Alvast erg bedankt,

Susan

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je de humax nu al gebruikt zonder smartcard veranderd er niets, je kunt hem gewoon naast de (mini) next blijven gebruiken.

Susab°n
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je antwoord. Dat is super!  De Humax 5200 hoeft dus niet verbonden te zijn met de Next mini via een snoertje?

En weet iemand antwoord op dit>  als ik de next mini bestel, gaat de mediabox, die ik nu heb, dan meteen ''op zwart"?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Susab°n bedoeld u daarmee de andere ontvanger, die zal niet meteen op zwart gaan pas nadat u de Mini heeft ontvangen en aangesloten.

Susab°n
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik bedoel inderdaad de ontvanger/mediabox die ik nu heb. Omdat er een ingangsdatum is (als je de mini Next besteld) dacht ik dat vanaf dan misschien de (oude) mediabox meteen gedeactiveerd wordt,

zodra je de mini in huis hebt.
Weet niet of ik er meteen aan toe kom om hem te installeren namelijk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik het goed schrijf zou de ontvanger binnen 14 dagen moeten worden aangesloten en de oude retour. De huidige box zal zover mij bekend niet meteen onbruikbaar zijn.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Susab°n  schreef:

Dank voor je antwoord. Dat is super!  De Humax 5200 hoeft dus niet verbonden te zijn met de Next mini via een snoertje?



Nee, er wordt geen verbinding gemaakt tussen de Humax en de (mini) next.

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de humax zal actief blijven want daar valt niks te deactiveren ;), alleen als er een kaart inzit word de kaart gedeactiveerd. niet meer niet minder. als ik jou nu een humax 5300 opstuur kun je die bijv gewoon gebruiken want er is geen activatie voor nodig, het gaat puur om de smartcard die erin zit 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Gio2903 mee eens, alleen weten we niet wat de box is die wordt gewisseld met de Mini.

Geen idee of er twee Humax boxen staan of iets anders.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ts heeft het over een humax, maakt niet uit welke het is. het apparaat zal het blijven doen, de kaart die erin zit is waar het om gaat, die word gedeactiveerd als ts kiest voor een mini als "omruiling" van de humax (wat dus eigenlijk alleen de kaart betreft)

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. @Gio2903 De Humax van @Susab°n is gekocht zoals aangegeven door @Susab°n zelf,is gekocht en heeft geen smartcard. Dus er wordt niks gedeactiveerd. 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

nee, dat is precies wat ik gister al zei 😉 rowi begrijpt het denk ik niet helemaal 😜

"de humax zal actief blijven want daar valt niks te deactiveren ;), alleen als er een kaart inzit word de kaart gedeactiveerd. niet meer niet minder."

Susab°n
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank allen weer voor de reacties. Ik dacht het dus ergens gelezen te hebben (dan dan de Humax niet meer kan opnemen/afspelen, bij gebruik van een draadloze mini next) maar dat zal ik verkeerd gelezen hebben.
Das mooi 😛

Ik ga het dan gewoon proberen 🙂
Ik snap eigenlijk niet waar de Humax 5200 (recorder) dan zijn kanalen vandaan haalt, als hij dus niet verbonden is met de mediabox o.i.d

Weet iemand toevallig of de tv continu op stand-by staan moet bij gebruik van een next mini? 

Uitgelicht topic