1
Vraag
2
Reacties
Tom K

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Next mini en Samsung afstandsbediening - koppeling werkt niet.

Hallo,

 

Zojuist de Next Mini geïnstalleerd echter kan ik mijn Samsung AB niet volledig koppelen aan mijn TV.

Alles werkt behalve het omhoog en omlaag selecteren van de kanalen.

 

Bij de vorige media box (Next) werkte het wel. 

 

Ik zie graag u reactie en een oplossing tegemoed.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je bedoel vast het koppelen aan de mini, dat gaat ook niet lukken, de samsung ab maakt gebruik van ir en de mini rf.

 

Geluid werkt wel omdat dat via je tv gaat.

 

Opgelost: Next Mini kan niet worden bediend met Samsung Smar... - Ziggo Community

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je bedoel vast het koppelen aan de mini, dat gaat ook niet lukken, de samsung ab maakt gebruik van ir en de mini rf.

 

Geluid werkt wel omdat dat via je tv gaat.

 

Opgelost: Next Mini kan niet worden bediend met Samsung Smar... - Ziggo Community

Tom K
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

het blijft toch verwonderlijk dat Ziggo een nieuwe box op de markt brengt en heel veel klanten nu twee AB’s moeten gebruiken. Er zijn problemen met Samsung, Sony, Bose en Logitech. 
Ziggo zal toch echt snel met een passende oplossing moeten komen. Mensen stappen massaal over naar andere providers. Ik sta nu nog in dubio en wacht nog even af. 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het werkt ook niet met LG oled.

Dit probleem speelt ook bij Virgin UK en Ierland en Sunrise in Zwitserland en UPC in Slowakije.

Overal lees ik dezelfde klachten over de mini dat deze niet te koppelen is aan de universele afstandsbediening van de televisie.

Wellicht komt er in de toekomst een opvolger die wel ook IR heeft.

Dan ook graag gelijk Dolby Vision toevoegen want dat vind ik nu wel een groot gemis bij de Next mini.

Buurman

Level 14
  • 988Posts
  • 50Oplossingen
  • 898Likes

@wewanl  Omdat de Next Mini bij bijna alle gebruikers achterop de TV is bevestigd is. Is daarom vanwege een betere signaaloverdracht naar de Mini toe waarschijnlijk bewust gekozen voor BT in de AB en niet voor RF.  

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Jawel, maar daarnaast ook RF had wel fijn geweest.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic