Vraag
Reacties
Oplossing
Boerman54
Level 2

Next mini en Harman Kardon

Ik heb een Harman Kardon BDS 270/570 en wil naar een Next Mini overstappen.  Maar het geluid van de HK is beter dan dat van mijn LG tv. Met Mini kan ik radio via de tv spelen maar dan moet deze tv aan blijven staan. Ik wil echter radio spelen via de HK en mijn boxen. Nu gaat de tv coax in de HK en dan uit naar de TV. radio coax gaat apart in de HK. Ik heb een optische kabel, maar weet niet hoe ik het zou moeten doen.

Ik heb een afbeelding van de achterzijde HK bijgevoegd.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Boerman54 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Als ik uw verhaal goed begrepen heb, denk ik dat die coaxkabel aansluiten op uw Harman Kardon BDS 270/570 weinig effect zal sorteren omdat er geen radiosignaal (meer) wordt verzonden via de coaxkabel.

Wat u wèl kunt doen is de Next Mini via de HDMI-kabel aansluiten op een van de HDMI-poorten op uw Harman Kardon en de HDMI-monitor aansluiten op uw TV.

Via de Next Mini kunt u dan radio luisteren op uw Harman Kardon zonder dat de TV aanstaat. 
Die optische kabel is eigenlijk overbodig omdat alles via HDMI loopt; geluid èn beeld.

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Boerman54 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

Als ik uw verhaal goed begrepen heb, denk ik dat die coaxkabel aansluiten op uw Harman Kardon BDS 270/570 weinig effect zal sorteren omdat er geen radiosignaal (meer) wordt verzonden via de coaxkabel.

Wat u wèl kunt doen is de Next Mini via de HDMI-kabel aansluiten op een van de HDMI-poorten op uw Harman Kardon en de HDMI-monitor aansluiten op uw TV.

Via de Next Mini kunt u dan radio luisteren op uw Harman Kardon zonder dat de TV aanstaat. 
Die optische kabel is eigenlijk overbodig omdat alles via HDMI loopt; geluid èn beeld.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Nu gaat de tv coax in de HK en dan uit naar de TV. radio coax gaat apart in de HK."

De Harman Kardon BDS 270/570 kan niets met het signaal uit de coax kabel op je FM coax aansluiting, want analoge FM radio is afgeschakeld op de coax kabel.

Alleen met een DVB-C tuner zijn de radio zenders die op de kabel zitten te ontvangen.

Vanaf 1 april 2022 is overal analoge radio vervallen en alleen digitale radio beschikbaar:

Alle Ziggo-klanten volledig omgeschakeld naar digitale radio (vodafoneziggo.nl)

Er is nog wel een optie en dat is een Next, die heeft een optische uitgang en kan naar een versterker en/of soundbar, zo heb ik het hier aangesloten en dan kan de TV uit om alleen radio te luisteren met de TV uit.

Boerman54
Level 2
Topicstarter

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ga het zeker proberen.

0 Kudos
redflag
Level 7

Hallo,

Wat ook kan de meeste tv's kan het beeld uit.

Dan kunt u de optische uitgang van de tv gebruiken op de ingang van de versterker.

Deze dan als de  pass through voor de audio gebruiken.

Groeten,

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Welke LG heeft u en hoe belangrijk is de beeld kwaliteit voor u, en hoe kijkt u nu?

De methode beschreven door WimC is hoe ik dit ook zou aansluiten.

Zover ik het kan achterhalen is uw HK niet 4K/ UHD geschikt als uw TV dat wel is dan is het wellicht slimmer om een audio extractor   tussen de Mini en de TV te plaatsen dan kan de SPDIF/optische kabel vanuit die extractor naar de HK.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@RoWi. en @Bert dat de Harman Kardon BDS 270/570 niet geschikt zou zijn voor de doorgifte van 4K/UHD heb ik eerlijk gezegd over het hoofd gezien. 😳

RoWi.
Level 20

@Wim C.  schreef:

@RoWi. en @Bert dat de Harman Kardon BDS 270/570 niet geschikt zou zijn voor de doorgifte van 4K/UHD heb ik eerlijk gezegd over het hoofd gezien. 😳

Dat is ook niet zo heel belangrijk als de topic starter het prima vind om de Mini op 1080i in te stellen daarom ook mijn vraag welke TV is dat een UHD geschikt model en hoe belangrijk de topicstarter dit vind.

Boerman54
Level 2
Topicstarter

Heren, allen dank voor de reacties.

Mijn LG is al wat ouder en dus denk ik niet UHD geschikt.

Ik ga er mee aan de slag en als nodig laat ik de HK vervallen. Marktplaats is geduldig.