Beste allemaal,
Wanneer mijn Next-mini een tijdje aanstaat (pakweg 30 minuten) ontstaat het fenomeen dat het scherm niet meer geheel synchroon loopt. Het tv-scherm lijkt dan in 2 delen te worden gedeeld waarbij de onderste helft een fractie van een seconde later wordt ververst. De onderste en bovenste helft lopen dus niet meer synchroon.
Bijgevoegde afbeelding toont een screenshot van dit probleem.
De next uitzetten en weer aan lost het probleem op totdat na enige tijd het probleem opnieuw optreed.
Ik heb de next al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat lost niets op.
Ik dacht eerst dat misschien de tv het probleem was, maar met de chromecast heb ik nergens last van.
Weet iemand wat hier gebeurd ? En vooral: hoe is het op te lossen ?
Of is mijn next gewoon defect ?
Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Lijkt mij eerder dat de Mini defect is. Dit kun je niet krijgen door een foute kabel.
Zo te zien gaat er iets mis met het omzetten van 1080i naar 1080p.
Dat kun je voorkomen door de Mini niet op automatisch of 1080p te zetten. Vast pinnen op 1080i.
Als dit een oplossing is en je hebt 4k beeld nodig voor sommige toepassingen dan denk ik dat de Mini omgewisseld moet worden.
Geen 4k, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou als eerste de HDMI kabel opnieuw aansluiten / omdraaien / vervangen proberen.
Lijkt mij eerder dat de Mini defect is. Dit kun je niet krijgen door een foute kabel.
Zo te zien gaat er iets mis met het omzetten van 1080i naar 1080p.
Dat kun je voorkomen door de Mini niet op automatisch of 1080p te zetten. Vast pinnen op 1080i.
Als dit een oplossing is en je hebt 4k beeld nodig voor sommige toepassingen dan denk ik dat de Mini omgewisseld moet worden.
Geen 4k, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
@bloemen64 : Dank voor de tip. Ik heb de mini nu vastgezet op 1080i(nterlaced) en ga de komende dagen het resultaat afwachten. To be continued.
@pvkan ik zie het vervolg wel verschijnen.
@pvkan dat is inderdaad een merkwaardig fenomeen. Letterlijk en figuurlijk ''half werk'', zullen we maar zeggen.
Hoe staat het er op dit moment voor? Hebben de tips geholpen?
Het omzetten naar 1080i was in dit geval inderdaad de oplossing.
Het gaat om een extra tv'tje buiten in de tuin dus 1080p is niet echt nodig in dit geval.
Vraag blijft wel of het nu de tv is die niet overweg kan met het signaal of dat de Next zelf defect is.
Straks in de herfst gaat deze next-mini in ieder geval naar een andere TV in huis. We kunnen dan bezien
of het probleem daar wel of niet ook op treed. (Zo ja, dan is de Next dus stuk en ruil ik hem om).
Peter
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.