1
Vraag
2
Reacties
pvkan

Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next mini deelt scherm in tweeen

Beste allemaal,

 

Wanneer mijn Next-mini een tijdje aanstaat (pakweg 30 minuten) ontstaat het fenomeen dat het scherm niet meer geheel synchroon loopt. Het tv-scherm lijkt dan in 2 delen te worden gedeeld waarbij de onderste helft een fractie van een seconde later wordt ververst. De onderste en bovenste helft lopen dus niet meer synchroon.
Bijgevoegde afbeelding toont een screenshot van dit probleem.
De next uitzetten en weer aan lost het probleem op totdat na enige tijd het probleem opnieuw optreed.
Ik heb de next al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat lost niets op.
Ik dacht eerst dat misschien de tv het probleem was, maar met de chromecast heb ik nergens last van.

Weet iemand wat hier gebeurd ? En vooral: hoe is het op te lossen ?
Of is mijn next gewoon defect ?

Peter

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Lijkt mij eerder dat de Mini defect is. Dit kun je niet krijgen door een foute kabel. 

Zo te zien gaat er iets mis met het omzetten van 1080i naar 1080p.

 

Dat kun je voorkomen door de Mini niet op automatisch of 1080p te zetten. Vast pinnen op 1080i.

Als dit een oplossing is en je hebt 4k beeld nodig voor sommige toepassingen dan denk ik dat de Mini omgewisseld moet worden.

Geen 4k, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik zou als eerste de HDMI kabel opnieuw aansluiten / omdraaien / vervangen proberen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Lijkt mij eerder dat de Mini defect is. Dit kun je niet krijgen door een foute kabel. 

Zo te zien gaat er iets mis met het omzetten van 1080i naar 1080p.

 

Dat kun je voorkomen door de Mini niet op automatisch of 1080p te zetten. Vast pinnen op 1080i.

Als dit een oplossing is en je hebt 4k beeld nodig voor sommige toepassingen dan denk ik dat de Mini omgewisseld moet worden.

Geen 4k, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

pvkan
Topicstarter
Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@bloemen64 : Dank voor de tip. Ik heb de mini nu vastgezet op 1080i(nterlaced) en ga de komende dagen het resultaat afwachten. To be continued.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@pvkan ik zie het vervolg wel verschijnen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@pvkan dat is inderdaad een merkwaardig fenomeen. Letterlijk en figuurlijk ''half werk'', zullen we maar zeggen. 

Hoe staat het er op dit moment voor? Hebben de tips geholpen? 

pvkan
Topicstarter
Level 3
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het omzetten naar 1080i was in dit geval inderdaad de oplossing. 
Het gaat om een extra tv'tje buiten in de tuin dus 1080p is niet echt nodig in dit geval.
Vraag blijft wel of het nu de tv is die niet overweg kan met het signaal of dat de Next zelf defect is.
Straks in de herfst gaat deze next-mini in ieder geval naar een andere TV in huis. We kunnen dan bezien
of het probleem daar wel of niet ook op treed. (Zo ja, dan is de Next dus stuk en ruil ik hem om).

Peter

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic