Ronald_1961

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next mini combineren met CI+

Ik heb momenteel meerdere tv's met een CI+ module via coax aangesloten. Ik wil nu een extra tv op een plek zonder coax. Dus met een next mini. Deze heb ik besteld, maar een mediabox next gekregen. Ik zou mijn abonnement om moeten zetten om een next mini te kunnen krijgen? Blijven mijn CI+ tv's dan nog wel werken?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Duidelijk! Telefonie was nog niet vervallen, omdat het verwoven zit in het pakket dat je nu hebt @Ronald_1961 . Nu dat we het pakket wijzigen, kan ik het er wel uithalen. Ik zal het Internet Complete en TV Start Next Mini (zonder bellen) pakket voor je in orde maken en ik zeg de Extra Mediabox op ;-). 

Je krijgt zo een bevestiging van de bestelling per mail. Het is mogelijk dat je in de mail nog een akkoord moet geven op de order. Van PostNL krijg je ook een Track & Trace voor de Next Mini per mail opgestuurd, zodra deze beschikbaar is. Verder is het dan hiermee helemaal geregeld. 

Ik zou met het terugsturen van de Next even wachten tot je het nieuwe pakket binnen hebt. Anders lopen die verzendingen elkaar mogelijk administratief in de weg. Ik zou deze volgende week ergens lekker op de post doen. Dan komt het helemaal in orde! 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heel vreemd, je besteld een Next mini en je krijgt een Next?

 

Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Ronald_1961 

 

Wat gek dat je een Next box ontvangt als je een Next mini hebt besteld. Hoe staat de aanvraag in jouw besteloverzicht/bevestiging?

Ronald_1961
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Daar staat alleen Mediabox. Zonder toevoeging. Telefonisch contact met Ziggo gehad en deze kon mij vertellen dat het abonnement omgezet moest worden en dat ik daarom een Mediabox Next kreeg zonder dat dit vooraf gecommunieerd is naar mij. Aan deze Mediabox heb ik dus niets. Mijn andere tv's hebben allemaal een CI+ en op de plek vian de nieuwe TV ligt geen coax, dus wil ik een Next mini. De Mediabox staat inmiddels bij mijn producten op mijn ziggo. Ik kan er ook geen mini bij bestellen omdat het max. is bereikt, ander zou ik een mini kunnen bestellen en de Mediabox Next terugsturen. Ik heb de al wel mediabox klaarliggen om te retourneren maar wacht eerst even jullie reactie af. Dank alvast.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In principe kan de Next ook zonder coax werken echter niet om lineair te kijken zoals dat heet.

 

Het is niet zo dat u er niets aan heeft. 

Als u de Next via wifi verbind of idealiter via een netwerk kabel kunt u via de gids/Replay kijken.

 

Wat de Mini zelf doet moet u handmatig doen dat is een uitzending iets later starten.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het maximale is inderdaad bereikt, @Ronald_1961 . Ik ben aan onze kant ook gaan kijken naar hoe het staat. Je hebt een Extra Mediabox voor € 4,- besteld. Daarin staat niet gespecificeerd dat het een Extra Next Mini moest zijn, om die reden is er dus een Mediabox Next verstuurd omdat dat de standaard Extra Mediabox is nu. 

Ik denk dat het voor jou niet mogelijk is om een Extra Next Mini te bestellen, omdat je nog een verouderd pakket hebt. Je maakt nu gebruik van Alles-in-1 Plus met Smartcard. Het kan dus zijn dat je jouw abonnement moet wijzigen naar de nieuwe portfolio voordat je de Extra Next Mini kunt bestellen. Daar kan ik nu met je naar kijken, maar je kunt er ook rustig over na denken. 

Als je wel nu naar wilt kijken, dan kan dat en wacht ik nog even met het opzeggen van de Extra Mediabox (dat kan dan allemaal in 1 keer). 
Wil je er nog mee wachten of ben je niet geïnteresseerd? Dan kan ik de Extra Mediabox vast opzeggen, zodat je de Next terug kunt sturen. 

Ronald_1961
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Marije, 

Als ik het goed begrijp kan ik door mijn abonnement om te zetten wel een Next Mini verkrijgen. Als dit omzetten verder geen gevolgen heeft dan is dat prima. Het wordt dan een Complete neem ik aan? Mijn CI+ tv's blijven gewoon werken en de prijs lijkt ook dezelfde te zijn. Dan lijkt het dus alleen een administratieve handeling. In dat geval graag! Laat maar weten wat ik nog moet doen hiiervoor. Ik heb de mediabox al klaar liggen om te retourneren.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik ga eens meekijken naar wat het voor jou betekent als we het abonnement omzetten, @Ronald_1961 . Ik had het namelijk wel in mijn hoofd als een voornamelijk administratieve handeling, waar je sowieso een nieuwe mediabox bij krijgt. Nu is de vraag of dat ook echt kan, want ik had verder nog niets uitgeprobeerd. Ik denk; ik leg het jou eerst voor. 

 

Maak je nog gebruik van de vaste telefoonlijn? Zo niet, dan kan ik die schrappen. Dat scheelt ook weer een paar euro per maand. 

Het meest vergelijkbare pakket aan wat je nu hebt is: Internet Complete en TV Start. Nu is dat pakket beschikbaar in een aantal verschillende vormen. Hieronder de 2 waarvan ik denk dat die voor jou het meest interessant zijn. Waarin de vorm verschilt, is namelijk in de apparatuur die mee wordt gezonden. Je maakt al gebruik van CI+ modules en je hebt interesse naar een Next Mini. Hier de opties:

 

1. Internet Complete en TV Start Next Mini & Bellen voor € 69,- per maand (zonder bellen kost het pakket € 65,50 per maand).
Hier krijg je een Next Mini bij. Administratief komt de Next Mini dan actief als "hoofdbox", maar die kun je natuurlijk prima op een extra tv aansluiten. Het enige wat dan komt te vervallen is een Humax Mediabox en smartcard. De smartcard eindigt op 3404. Uiteraard zorg ik er dan ook voor dat ik de Mediabox Next die je nu als Extra Mediabox hebt aangevraagd ook opgezegd wordt. De Extra CI+ module blijft wel gewoon actief (huur) en de 2 koop smartcards ook.

 

2. Internet Complete en TV Start CI+ module & Bellen voor € 69,- per maand (zonder bellen kost het pakket € 65,50 per  maand).

Hier krijg je een nieuwe CI+ module bij. Deze CI+ module vervangt dan de huidige Humax Mediabox en komt actief te staan als "hoofd tv product". Het enige wat dan komt te vervallen is een Humax Mediabox en smartcard. De smartcard eindigt op 3404. De Extra CI+ module blijft wel gewoon actief (huur) en de 2 koop smartcards ook.

 

In mijn idee ben je met optie 1 het beste uit, want dan hoef je niet een Extra Next Mini aan te vragen, je krijgt 'm dan al bij het abonnement. Hoe denk jij er zelf over? Als ik iets voor je mag bestellen, laat het dan weten. Dan maak ik het graag voor je in orde! 

 

Ronald_1961
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Marije

 

Bedankt voor het meedenken.

 

Ik denk dat oplossing 1 inderdaad de beste is.

Vaste telefoon kan vervallen, dit had ik ook al aan de Ziggo helpdesk medewerker doorgegeven, geen idee of hij dat al verwerkt had.

De mediabox met smartcard eindigend op 3404 die bij mijn producten staat is geen Humax Mediabox, maar dat is de Mediabox Next die hier nog in de doos klaar ligt om terug te sturen. Ik heb net het serienummer gecontroleerd. Ik heb geen andere mediaboxen meer, de oude door mijzelf gekochte heeft het allang begeven en heb ik vervangen door een zelfgekochte CI+ module.

Ik ga dus voor oplossing 1. Zal ik de Mediabox vast terugsturen?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Duidelijk! Telefonie was nog niet vervallen, omdat het verwoven zit in het pakket dat je nu hebt @Ronald_1961 . Nu dat we het pakket wijzigen, kan ik het er wel uithalen. Ik zal het Internet Complete en TV Start Next Mini (zonder bellen) pakket voor je in orde maken en ik zeg de Extra Mediabox op ;-). 

Je krijgt zo een bevestiging van de bestelling per mail. Het is mogelijk dat je in de mail nog een akkoord moet geven op de order. Van PostNL krijg je ook een Track & Trace voor de Next Mini per mail opgestuurd, zodra deze beschikbaar is. Verder is het dan hiermee helemaal geregeld. 

Ik zou met het terugsturen van de Next even wachten tot je het nieuwe pakket binnen hebt. Anders lopen die verzendingen elkaar mogelijk administratief in de weg. Ik zou deze volgende week ergens lekker op de post doen. Dan komt het helemaal in orde! 

Ronald_1961
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mail is inderdaad binnen. 

Fijn dat het opgelost lijkt te gaan worden.

Bedankt!

Uitgelicht topic