1
Vraag
2
Reacties
Zoetema

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Next mini | beeld en geluid lopen niet synchroon

Vorige week heb ik mijn mediabox vervangen door een Next mini. Sindsdien lopen beeld en geluid (via soundbar) niet meer synchroon.  Ik heb via het menu de synchronisatie op 0 ms gezet, helaas is er dan nog altijd sprake van het probleem.  De waarde hoger dan 0 ms zetten maak het verschil tussen beeld en geluid groter.

 

Is een oplossing voorhanden om dit euvel te verhelpen? Volledigheidshalve: met mijn vorige mediabox liepen beeld en geluid keurig synchroon, conclusie mag dus duidelijk worden getrokken dat de oorzaak bij de Next mini is te vinden.

51 Reacties 51
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Zoetema Bedankt voor het aanpassen van je profiel! Ik stuur de nieuwe kabel naar je op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Geniet van je weekend! 

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels heb ik de kabel ontvangen, waarvoor dank. Helaas blijkt na aansluiten met deze kabel dat er geen verbetering is opgetreden. Wat is de volgende stap naar een oplossing?

 

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Zoetema , wat jammer dat de nieuwe kabel toch niet de oplossing is hiervan. Aangezien het geluid wel goed werkt als je de mediabox Next mini rechtstreeks aansluit op je televisie, moeten we de oorzaak toch gaan zoeken in de communicatie tussen onze mediabox en de soundbar.
 

Wil je eens kijken in de instellingen van je JBL Bar studio 2.O soundbar of hierop ook een synchronisatie instelling zit? En heeft deze soundbar wel de laatste software van de fabrikant?

 

Remilson

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ondervind hetzelfde probleem. Geluid loopt niet gelijk met beeld en dat is zeer frustrerend. Ik heb het op een aantal manieren geprobeerd op te lossen maar nog geen succes. Ik lees hier dat een nieuwe hdmi kabel van ziggo zelf een oplossing kan zijn. Kan ik er een opgestuurd krijgen?@jacob 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat is zeker frustrerend @Remilson. Een nieuwe HDMI kabel heb ik naar je opgestuurd en deze zit binnen enkele dagen in de bus. Mocht dit niet de oplossing zijn, dan horen we dat graag en laat ons dan ook weten of het probleem speelt als het geluid rechtstreeks via de TV wordt afgespeeld.

Stackie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem blijft altijd dat het beeld om de een of andere manier sneller is dan het geluid. Je kunt je beeld echter niet vertragen en het geluid niet versnellen.

De enige echte werkende 'oplossing': laat Ziggo je mini Next vervangen door de gewone Next. Die kun je met een optische kabel rechtstreeks aan je soundbar koppelen. Het geluid is dan via de optische kabel sneller dan het beeld via hdmi. En dan kun je vervolgens een vertraging instellen. Zodat het geluid perfect synchroon gaat lopen met het beeld.

Bizarre oplossing uiteraard, maar hij werkt wel. Iets beters weet ik niet. 

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zou het nog aan het merk/model soundbar kunnen liggen? Zijn er varianten waarbij het wel naar behoren werkt?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Heeft de kabel bij jou een oplossing gebracht, @Remilson?

 

 

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zie hierboven mijn eerdere bericht hierover: nee dus.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Een flinke tegenvaller dat een andere HDMI kabel voor jou niet heeft gewerkt @Zoetema. Heb je ook al met instellingen gespeeld in de JBL omgeving, mocht dit mogelijk zijn, zoals @Meindert voorstelde? 

 Of het probleem met specifiek andere merken of types niet speelt, durf ik niet te zeggen. Zelf heb ik geen audioapparatuur. Mogelijk zijn er andere users die hier iets kwijt over kunnen. 
 

Tazzie1973

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had hetzelfde probleem, beeld sneller als geluid. Heb zelf een sonos Arc als soundbar. De oplossingen die in deze lijn voorgesteld zijn alle geprobeerd, maar hielpen niet. Wat bij mij de oplossing was, was om de HDMI kabel in een andere HDMI aansluiting te doen. Zat eerst in een HDMI eArc, na om zetting naar een “normale” HDMI aansluiting was het probleem verholpen. Geluid loopt nu synchroon met het beeld. 

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik was het beu en heb mijn hoop gevestigd op de aanschaf van een nieuwe soundbar van Yamaha. Die blijkt wel goed te werken, de problemen zijn hiermee voor mij verholpen. Wel met de gemaakte kosten voor een nieuwe soundbar…. Niet zo bij mee, mensen van Ziggo.

Mjrijk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De synchronisatie is hopeloos. Bij dezelfde zender loopt het geluid het ene moment synchroon en 5 minuten later niet meer synchroon. Vervolgens, weer een poosje later, weer synchroon.

Dat kan toch niet te maken hebben met kabels, of aansluiting of what ever?

Dit doet zich sinds 1 à 2 maanden voor, was vroeger ok.

Wanneer komt een oplossing?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 671Likes

@Mjrijk welke opstelling aan apparatuur en welke verbinding hiertussen gaat het om? Zoals je leest in dit topic is het niet met ieder apparaat gelijk en ook hoe aan het aangesloten staat maakt uit. 

Mariskalexmond

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij is dat niet de oplossing.

Speedtest via next mini: 38,4 down, 35,2 up

Speedtest via WiFi: 351 down, 35,3 up

Speedtest via UTP kabel: 350.0 down, 35.6 up.

 

Volgens mij ligt hier de oplossing van dit probleem en werkt de internet verbinding via de stekker en platte bijgeleverde kabel gewoon ruk. @Ziggo  hoe lossen we dit op. Bij mij lopen sinds ik de next mini van jullie gekregen heb de mensen op TV achter op het geluid. En dit is grillig, dus de ene keer 10 ms en de andere keer 30 ms en de andere keer 0 ms en dit ook tijdens uitzendingen.... zoals mijn vrouw zegt..... kleiner is meestal niet fijner

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Er zijn geen issues bekend met de aansluitmaterialen @Mariskalexmond Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit heel vervelend TV kijkt. Speel je het geluid af op je TV of heb je daar nog extra audio apparatuur op aangesloten?

RRietveldwilnis

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij precies het zelfde het is echt waardeloos. Als ik de tv/next weer uit zet dan loopt alles weer ff gelijk. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@RRietveldwilnis Super irritant dat je tegen dit probleem aanloopt. Gelukkig heb je een eigen topic aangemaakt. Laten we daar verder gaan.

madv113

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dat probleem ook. Het heeft niets met sound bar of iets te maken, want die heb ik niet. De mini staat aangesloten op de tv via de mee geleverde HDMI kabel. Het geluid op de tv loopt achter. Erg irritant. Dus ik gebruikt dat ding niet meer en ben terug gevallen op de Smart tv ziggo go app waarbij het geluid goed is. Jammer dat het ding 1 maal in de wee het pw vergeet. Alleen de mini heeft het probleem dat het geluid achter loopt. Alle andere apparaten die ik aangesloten heb, hebben dit probleem niet. Ook de oudere ziggo media box en zelf zijn voorganger hebben dit probleem niet. Zit toch echt in de mini.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik heb sinds kort ook een next- mini en ervaar hetzelfde, het geluid loopt bij audiodelay 0 achter. Ik kan het geluid dus alleen nog maar verder doen achter lopen. Gelukkig heb ik ook nog 3 eigen ontvangers waarbij ik dit probleem niet heb.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic