1
Vraag
2
Reacties
Zoetema

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Next mini | beeld en geluid lopen niet synchroon

Vorige week heb ik mijn mediabox vervangen door een Next mini. Sindsdien lopen beeld en geluid (via soundbar) niet meer synchroon.  Ik heb via het menu de synchronisatie op 0 ms gezet, helaas is er dan nog altijd sprake van het probleem.  De waarde hoger dan 0 ms zetten maak het verschil tussen beeld en geluid groter.

 

Is een oplossing voorhanden om dit euvel te verhelpen? Volledigheidshalve: met mijn vorige mediabox liepen beeld en geluid keurig synchroon, conclusie mag dus duidelijk worden getrokken dat de oorzaak bij de Next mini is te vinden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik was het beu en heb mijn hoop gevestigd op de aanschaf van een nieuwe soundbar van Yamaha. Die blijkt wel goed te werken, de problemen zijn hiermee voor mij verholpen. Wel met de gemaakte kosten voor een nieuwe soundbar…. Niet zo bij mee, mensen van Ziggo.

Bekijk in context

51 Reacties 51
gameunit

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Was uw vorige mediabox een mediabox xl, of een ziggo nextbox ? Want hier een soundbar icm de ziggo nextbox ook synchronisatie problemen. Tenzij je de dolby uitzet bij de instellingen van de nextbo. Maar dan heb je geen dolby meer. 

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
  1. Dank voor je reactie. Mijn vorige box was een wat ouder model behorende bij abonnement tv start, welke precies kan ik helaas niet zeggen. Dolby uitzetten lijkt te werken maar vreemd genoeg na verloop van tijd gaan geluid en beeld toch weer uiteen lopen.
gameunit

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat is jammer. Dat ligt uw probleem toch ergens anders. Even wachten op de reactie van de ziggo expert. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Zoetema met zo'n mooi stukje techniek wil je natuurlijk maximaal genieten. Dus het is wel goed om even de puntjes op de 'i' te zetten.

Dit artikel is misschien een beetje de kant waar we moeten zoeken. Is dit niet de oplossing, dan hebben @Teun en/of @Dave! misschien nog een goede tip voor je?

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Zoetema . welke soundbar heb je en zit hij aangesloten met hdmi of optisch.

 

vr gr Teun.

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het betreft een JBL Bar studio 2.O aangesloten via hdmi (arc). Dit middels een nieuw aangeschafte highspeed hdmi kabel. Het probleem blijft zich voordoen, ook als ik dolby dus uitzet. Zowel tijdens live tv als tijdens streaman (netflix).

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Zoetema . Optisch al eens getest?

 

Teun.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Zoetema. Heb je de laatste tip van @Teun al getest? Ik ben erg benieuwd hoe het gaat! 

Roccozaz

Level 5
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Optisch is het geluid minder lang onderweg idd. Dan vallen voor mij wel de opties voor Dolby Atmos weg

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Zoetema  Kun je hem dan niet goed regelen?     Teun

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas, van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Beetje bedroevend….

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Zoetema, jammer dat je er niet uitkomt 😞 Ik wil beginnen bij het begin en alles samen nalopen. Wil je de mediabox Next mini eens rechtstreeks op de tv aansluiten om te controleren of het geluid dan wel synchroon loopt? 

 

Dan kunnen we vanuit daar verder zoeken! 

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je aandacht. Rechtstreeks op de Next mini levert wel synchroon geluid op. Op naar de volgende stap naar de oplossing?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn dat het dan wel goed werkt. @Zoetema
 

Dat is inderdaad een hele goede vraag. Je hebt alles rechtstreeks op TV aangesloten neem ik aan. Klopt dat? Dus mediabox rechtstreeks op TV en de soundbar rechtstreeks op TV. 
Heeft de TV ook opties om het geluid te synchroniseren? 

Acm78

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kabel die is van slechte kwaliteit, even vragen om een hdmi2.0 kabel die lost het op, heb hetzelfde probleem, toevallig certified 2.0 en 2.1 kabels liggen en die verhelpen het probleem direct.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Zoetema dank voor het testen, de juiste HDMI kabel stuur ik graag naar je toe. Kosteloos.

Kan je in je profiel je adres volledig invullen? Dan regelen we het per ommegaande!

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb reeds een hoogwaardige hdmi kabel, dus helaas is ook dat de oplossing niet. Nog een suggestie?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Zoetema

Hoogwaardig betekent niet dat het een stoorbron kan zijn. Ik stuur je graag een andere kabel toe om dit uit te sluiten.

Zoetema
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Prima, ik heb mijn complete adres toegevoegd in mijn profiel. Ik zie de kabel graag tegemoet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic