De laatste tijd ervaar ik dat selectie van de zender Ziggo sport resulteert in een 4K check.
Deze eindigt met de mededeling dat de zender niet kan worden afgespeeld.
De Ziggo sport telefoonlijn verwijst me naar jullie, ik heb al geprobeerd de beeldinstelling anders in te stellen, deze stond op automatisch en nu weer.
Een instelling lager heeft geen verbetering bewerkstelligd.
De Ziggo speedtest geeft op mijn iPad een download van 101,2Mbps en een upload van 20,4 Mbps, dat is dus via wifi.
De AOP punt is recentelijk op jullie aanbeveling vervangen door Ziggo, op advies van Ziggo support heb ik als test de Next mini spanningsloos gemaakt om te kijken of daarmee het probleem wordt opgelost, nee dus.
Ps, het heeft gewerkt, krijg de laatste tijd dus de 4K speed check.
Gaarne jullie expertise, bij voorbaat dank.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke TV heb je precies?
Hangt de Next mini achter je TV?
Zo ja, wat is de wifi snelheid daar met je iPad?
De Next-mini hangt achter de tv, heb even met een mobiele iPad de Ziggo speedtest uitgevoerd.
De iPad tegen de Next-mini gehouden,
resultaat iets lager, download 94 Mbps en upload 19,6 Mbps.
Ik vermoed dat er met wat fluctuatie net te weinig snelheid continu is en dan komt er een speedcheck.
De Next-mini is vast aangesloten niet via WiFi, ben vergeten je eerste vraag te beantwoorden in Samsung UHD-TV 55inch.
Ai, ik heb niet goed gelezen.
Mogelijk helpt nog de fabrieksinstellingen in de Next mini.
Zo nee, laat het hier weten.
Wat bedoel je met “fabrieksinstellingen“, ik heb eigenlijk niet veel ingesteld.
En hoe doe je dat?
Op de AB: huisje > instellingen > systeem > fabrieksinstellingen > pincode
Van deze reactie kreeg ik geen bericht, ik zag omdat bij de andere topic ik zag dat e-mail notificatie aan stond.
Dat schoot me net te binnen om hier te kijken of die hier uitstond.
Kan me eerder op de ochtend herinneren, dat ik die ook zag en hem toen aan heb gezet.
Is de instelling dan voor alle topic’s aan?
De herinstallatie loopt ondertussen.
De her-installatie is gereed, maar hij komt nig steeds met de 4K-check.
Vervolgens verschijnt een CS2508 melding, hoe verder?
Je kunt deze stappen nog doorlopen. De storing kan ook worden veroorzaakt door werkzaamheden aan de infrastructuur door Ziggo en van voorbijgaande aard zijn.
Stap 1, heb ik al telefonisch gedaan met de support-desk, toen geen verbetering.
Stap 2, er zijn geen storing bekend
Stap 3, INTERNETVERBING……………..NETWERKKABEL (met een groen vinkje)
schema mediabox t/m Ziggo servers, (3 groene vinkjes)
INTERSNELHEID …………………GEMIDDELD (met een groen vinkje)
schema resolutie “Live tv in HD” t/m “kijk alles in Ultra HD”
(2 groene vinkjes) t/m “kijk alles in HD”
Stap 4, niet van toepassing, grotendeels groene vinkjes.
Stap 5, niet van toepassing, bedraad aangesloten.
Stap 6, Zoals reeds aangegeven foutmelding CS2508
Verneem graag uw reactie, Henk
Goede morgen, kreeg een bericht van de Community of mijn uitdaging is opgelost.
Nee, dus na mijn laatste reactie geen terugkoppeling ontvangen hoe verder.
@Dave, kun jij hier iets over bijdragen, lees het graag.
ps, ik kon op zich nog best even wachten, maar ik kreeg wel dit bericht, Henk
Ik zie dat de Mini is verbonden met de Internet kabel, gaat deze naar een modem toe of zit er nog een Switch of een Router tussen, dan zou ik even die uitzetten.
Televisie uitzetten wil soms ook helpen. Daarna de TV en de Mini weer aan.
Gebruikt u VPN of andere service wat de Mini kan beïnvloeden en in mijn vorige reactie zei ik dat de mini beste plat gelegd kan worden en niet achter de TV daar kan een storingsbron zitten.
Maar belangrijkste is even hoe is de Mini met UTP verbonden naar Modem of wat er tussen zit.
Dan ga ik nog even een stap verder, wel modem gebruikt u en heeft u Smart Wifi Pods of Wifi Mesh (TP-Links Deco M4) en wilt u volgende even doen in het modem:
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ik zie hier nog een openstaand topic Connect-box: Lokale deelnemers van DNS naam voorzien?
En dat de DNS is aangepast.
Lijkt me handig de Connect Box even Fabrieksherstel te geven, dan de Mini nog een keer proberen en de Deelnemers zijn verbonden apparaten, die hebben weinig met DNS te maken. Als de Mini dan wel de snelheid haalt, kunt u het modem weer in Bridge zetten.
Maar even me onderste reactie alles na checken lijkt mij het handigste.
De mediabox ging via een 24 poorts switch naar mijn Fritzbox router, ik heb geprobeerd de media-box rechtstreeks in de connectbox te doen, geen beeld. Vermoed omdat deze bridgemode staat?
Op de fritzbox een poort vrij gemaakt en daar de mediabox in gedaan, nu beeld ook Ziggo sport.
Betekent dit dat de 24 poorts switch niet goed zou zijn ?
Of misschien de switch die ik afgekoppeld heb?
Oh ja, had de mediabox ook onder de televisie gelegd, maar ik vermoed dat het probleem was want die had ik vanmorgen al direct gedaan. en toen mijn netwerk anders gepatchd.
Ik heb geen VPN verbinding daar wil ik wel weer mee bezig, maar dan van buiten mijn netwerk op.
Heb wel een GIRA S1 en een deurcommunicatie van hun.
Heb nu de mediabox gepatched naar de afgekoppelde switch en de afgekoppelde switch weer aan de Fritzbox router gekoppeld. Ook nu werkt Ziggo sport zonder de 4K-check, is dit tijdelijk want het ook in de oorspronkelijke situatie gewerkt?
Heb zojuist de oorspronkelijke situatie weer teruggedraaid, schets mijn verbazing dat Ziggo sport weer zonder 4K-check werkt.
Kan dus weer Ziggo sport kijken via de oorspronkelijke switch, wat is er gewijzigd @Dave graag je toelichting, Henk
Er is hooguit iets aan de Ziggo zijde gewijzigd, een switch kan namelijk geen kwaad, wat met de Next Mini ( Lees IPTV) van belang is dat een switch IGMP ondersteund. Hiermee krijgt enkel de ontvanger de TV data aangeboden, zonder deze ondersteuning kan het hele netwerk plat gaan. Zeker als deze via wifi is verbonden kan het wel of niet aanwezig zijn van igmp ondersteuning voor problemen zorgen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.