1
Vraag
2
Reageer en help mee
HeSc64

Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Next mini bedraad aangesloten - 4K speed check

De laatste tijd ervaar ik dat selectie van de zender Ziggo sport resulteert in een 4K check.

Deze eindigt met de mededeling dat de zender niet kan worden afgespeeld.

De Ziggo sport telefoonlijn verwijst me naar jullie, ik heb al geprobeerd de beeldinstelling anders in te stellen, deze stond op automatisch en nu weer.

Een instelling lager heeft geen verbetering bewerkstelligd.

De Ziggo speedtest geeft op mijn iPad een download van 101,2Mbps en een upload van 20,4 Mbps, dat is dus via wifi.

De AOP punt is recentelijk op jullie aanbeveling vervangen door Ziggo, op advies van Ziggo support heb ik als test de Next mini spanningsloos gemaakt om te kijken of daarmee het probleem wordt opgelost, nee dus.

Ps, het heeft gewerkt, krijg de laatste tijd dus de 4K speed check.

Gaarne jullie expertise, bij voorbaat dank.

55 Reacties 55
HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Het is weer een tijdje geleden dat ik een reactie heb gehad, maar ik heb nadat ik weer een blokkerende Ziggo sport een nieuwe 24v switch geplaatst, dat was vorige weekend.

Hetgeen ik hier hoop te vinden, is het nu opgelost en wat was het probleem?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24248Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7786Likes

Er is een update gaande in Eerste uitrol start in Limburg en Noord Brabant versie 4.44 en daarna de overige steden. Maar er is weinig veranderd, er hoort gewoon op de kanalen 14 of 401-405 als er een 4K programma is 4K check te starten, doet deze dat niet, dan is de Bin file van je modem niet goed, omdat je een Fritzbox hebt. 

Andere vraag, neem je wel het internet af via Ziggo.

Kanaal 60 ONS is hier op de Mini erg slecht, veel blokken en strepen, maar de 24 poorts Switch heb je die allemaal ingebruik, zo ja oke, zo niet, gebruik eens een 5poort bij de Action voor € 9,99 te koop of een 8 poort's bij bo.com.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Dave Puur uit interesse wat heeft die bin file met de check van de Mini te maken? 

De Mini zal een interne speedtest hebben, als de server waar dat naar toe gebeurt niet reageert zal dit een probleem geven.

Verder zou de Mini de HD zender moeten weergeven als er iets is met de snelheid. Aangezien de topic starter een Next Mini heeft is er uiteraard internet van Ziggo, anders is een Mini niet mogelijk om te bestellen.

De Switch die Ziggo verkoopt is eerlijk gezegd een betere keuze. 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24248Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7786Likes

@RoWi.  Je kan wel tegen mij uitvallen maar daar schiet de klant niks mee op.

Als hij een eigen modem heeft, dan moet hij aan de ziggo eisen voldoen, en de Switch van Action is zelfde dan die van Ziggo je betaald bij Ziggo voor Alluminum behuizing en die van de Action zijn plastic. Dit maakt weinig verschil. Maar er zit iets in zijn modem wat de 4k tegen houd.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Dave Hoe bedoel je uitvallen, ik stel een normale vraag, betreffende die bin file.

Een modem houd echt geen 4K signaal tegen dat zit toch echt in de Mini zelf en het achterliggende TV platform. De 4K check gaat ook vaak genoeg fout bij klanten met een Ziggo modem/router. 

En nee, dit zijn niet dezelfde switches de variant die de Action verkoopt 

ondersteund geen IGMP en dat is met IPTV noodzakelijk zeker als de Mini via wifi is verbonden. Voor gewoon Internet verkeer zijn die prima, voor streaming niet aan te bevelen.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24248Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7786Likes

Volgens mij in die bin.file zit de Ziggo configuratie voor modem, dit moet zorgen dat het modem aan de Ziggo eisen voldoet, lijkt mij, meer weet ik er niet over. Verder over de bin file weet ik niet veel, misschien kan @tobiastheebe eens betere uitleg geven.

Even terug te komen op de Switch van Action, ik heb er 2 en allebei op een Mini dat gaat wel super hier en alles werkt gewoon.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33196Posts
  • 2384Oplossingen
  • 16826Likes

De boot/config file (welke alleen in fUPC de extensie .bin had) specificeert een 64 Mbps service flow voor IPTV. Deze is alleen voor distributie, niet voor retour. De 4K speedtest zal van de reguliere internet service flows gebruik maken, in dit geval 100/20 Mbps. Ik heb in een besloten topic wel eens nagevraagd hoe IPTV-verkeer wordt gefilterd op het modem, zodat het van de aparte service flow gebruikmaakt, maar kreeg hierop geen inhoudelijke reactie.

MR_CHIP

Level 19
  • 12717Posts
  • 137Oplossingen
  • 4290Likes

voor zover ik weet is bij de next mini geen IGMP nodig omdat die een andere multicast oid gebruikt van bijv de kpn tv ontvangers

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24248Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7786Likes

Dank je wel @tobiastheebe  en @MR_CHIP  voor de uitleg.

MR_CHIP

Level 19
  • 12717Posts
  • 137Oplossingen
  • 4290Likes

misschien heeft diegene waarbij de 4k check faalt wel een aparte dns ingesteld in het modem die bepaalde requests blokkeerd ? 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@MR_CHIP  schreef:

voor zover ik weet is bij de next mini geen IGMP nodig omdat die een andere multicast oid gebruikt van bijv de kpn tv ontvangers

Dan zal het geen multicast maar singlecast zijn en werkt de Mini feitelijk hetzelfde als de Ziggo Go app.

IGMP is voor wel meer zaken van belang dan alleen IPTV hier wordt het wel het meest bij genoemd.

Om dus goed te kunnen adviseren bij vragen is het van groot belang hoe IPTV-verkeer werkt binnen de Docsis techniek. En vooral hoe werkt die speedtest en wat verwacht deze uit een ander topic heb ik ooit begrepen dat 30Mb als goed wordt beschouwd.

Nuttige link

Nog een nuttige link

En nog een over IP via Docsis

Cablelabs documenten 

MR_CHIP

Level 19
  • 12717Posts
  • 137Oplossingen
  • 4290Likes

er zijn altijd mensen die er meer van weten dan ik, bedankt voor de info

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@tobiastheebe  schreef:

De boot/config file (welke alleen in fUPC de extensie .bin had) specificeert een 64 Mbps service flow voor IPTV. Deze is alleen voor distributie, niet voor retour. De 4K speedtest zal van de reguliere internet service flows gebruik maken, in dit geval 100/20 Mbps. Ik heb in een besloten topic wel eens nagevraagd hoe IPTV-verkeer wordt gefilterd op het modem, zodat het van de aparte service flow gebruikmaakt, maar kreeg hierop geen inhoudelijke reactie.

Kortom zoals ik al dacht en ik zou zeggen normaal is staat de modem op die service flow na volledig los van de speedcheck. Die hele test is in mijn ogen nutteloos, zeker als een kanaal dan niet wordt weergegeven terwijl er gewoon een HD stream beschikbaar is.

Die service flow is blijkbaar vergelijkbaar met de Vlan techniek waar de overige IPTV leveranciers gebruik van maken. Het gewone internet komt op een ander Vlan binnen dan IPTV.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@MR_CHIP  schreef:

misschien heeft diegene waarbij de 4k check faalt wel een aparte dns ingesteld in het modem die bepaalde requests blokkeerd ? 

Dat geloof ik niet vooral niet omdat er genoeg topics zijn met een reguliere ziggo doos met dezelfde problemen kortom dit is eerder gerelateerd aan een probleem binnen het Ziggo netwerk.

Zeker als de 'gewone' verbinding goed is wat betreft de snelheden. 

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

@MR_CHIP, ik heb geen specifieke dns, anders dan dat ik via dit platform al eens heb ingesteld, namelijk 8.8.8.8

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

@RoWi., ben benieuwd of Ziggo iets kan vinden in het netwerk. Zoals ik het nu lees heeft de aanschaf van de nieuwe switch niet het probleem verholpen.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@HeSc64  schreef:

@MR_CHIP, ik heb geen specifieke dns, anders dan dat ik via dit platform al eens heb ingesteld, namelijk 8.8.8.8

Dat DNS zou wel mee kunnen spelen, Ziggo is soms net als Apple net even anders dan de standaard. Het zou al schelen als bekend zou zijn hoe die speedcheck werkt of deze dezelfde test servers gebruikt die Ziggo voor de klanten  heeft ingericht.

@HeSc64 wat gebeurd er op kanaal 205 Love Nature  dat is de enige andere 4K zender krijgt u daar ook die speedcheck?

Ik zou kunnen adviseren stel uw Next in op 1080i maar ik vrees dat dan zowel kanaal 14 als kanaal 205 dan een ander scherm tonen en niet zoals zou moeten de HD stream aanbieden.

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Kijk net altijd naar Ziggo sport heb zojuist de TV aangedaan en Ziggo Sport opgezocht en hij kwam gelijk met een 4K-check, maar kon wel kijken. kanaal 205 werd direct getoond.

Ik heb even je link gevolgd voor een DNS server, zie wel 4 keuze velden.

Heb er 1 aangeklikt maar ik ben niet zo bekent hiermee, kun je adviseren om een andere DNS server aanbevelen?

Wil hij graag dingen uitproberen, maar zelf het pad uitzoeken is niet mijn sterkste expertise.

Lees graag je reactie, Henk

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Ik heb een link geplaatst naar de speedtest pagina van Ziggo, althans dat was de bedoeling. Ik zie het al dat was de verkeerde link. U moest hier terecht komen https://www.ziggo.nl/speedtest

Dus u kreeg wel beeld wat liet die check van de mini voor bijzonderheden zien?

Ps zover ik goed op de hoogte ben zijn dit de Ziggo DNS servers mocht dat inderdaad de oorzaak zijn.

DNS-server 1: 62.179.104.196

DNS-server 2: 213.46.228.196

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77250Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Of deze DNS servers, die de laatste tijd veel gebruikt worden door Ziggo:

IPv4-DNS-servers

84.116.46.22

84.116.46.23

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic