1
Vraag
2
Reacties
RaVer

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Next mini achter eigen router

Ik heb een next mini op mijn slaapkamer tv

Hij is via een utp kabel aangesloten op de Ubee UBC1318ZG modem.(bridge mode)

Alles werkt zoals het hoort.

Mijn vraag is : is het ook mogelijk om de utp uit de Ubee UBC1318ZG modem te halen en in mijn eigen router te prikken. En indien ja moet ik dan nog poorten openen of zoiets om het te laten werken.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het zou moeten kunnen werken zonder verdere aanpassingen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het zou moeten kunnen werken zonder verdere aanpassingen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

toevoeging:

als het modem in bridge mode staat zou normaal gesproken alleen je eigen modem een public ip-adres krijgen van Ziggo 

de mediabox next (mini) doen je dat op je eigen router (utp of wifi) aan te sluiten 

RaVer
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Netwerk kabel vorige post over geprikt naar mijn eigen router.....was idd geen probleem.

De vraag kwam eigenlijk omdat toen ik de Next mini voor de eerste x aansloot via mijn eigen router de installatie bleef hangen op het netwerk gedeelte...Toen ik de kabel uit mijn router haalde en in het modem stak de installatie weer verder ging.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke dns gebruik je op je eigen router ?

RaVer
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

dns van ziggo zelf....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Soms krijgt de Next niet de installatie bestanden en update bestanden door, achter bepaalde switches en access points en routers, maar waar nu die bottelnek zit, ben ik nog niet achter.

RaVer
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Is ook niet meer nodig om dit uit te zoeken. Het probleem(als je uberhaupt al van een probleem kon spreken) is niet meer. UTP kabel zit nu waar ik hem hebben wil en doet zijn werk voortreffelijk.

Haegenees

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Raver, wat is je oplossing? mijn next mini doet het niet goed indien aangesloten op mijn netgear R 7000 router, zappen gaat wel, de guide gaat niet dan loopt ie vast (dienst geblokkeerd) 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Haegenees Volgens je eigen topic gebruik je een VPN, dat is je probleem en ga in dat topic daar verder.

Haegenees

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

in mijn eigen topic zeg ik dat mijn vpn op mijn pc loopt, dus niet in mijn router, de mini next heeft niets met mijn pc te maken. Ik heb geen vpn in mijn router. Ik hoop dat Raver reageert.

Haegenees

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

 

 

RaVer
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Geen bijzondere dingen gedaan....Utp direct vanuit het modem in de next mini...installatie doorlopen.

Daarna alleen utp uit het modem gehaald en in mijn router lan poort geprikt. En klaar.

 

Haegenees

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Raver bedankt, helaas werkte dat bij mij niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic